این مسئله یکی از نگرانی‌های مهم در جراحی‌های زیبایی بینی است که چقدر باید تغییر و کاهش سایز بینی داشته باشیم تا دچار عوارض تنفسی نشویم؟ کوچک کردن بیش از اندازه بینی به طور صد در صد، منجر به اختلالات تنفسی می‌شود. اختلالات تنفسی که به دنبال کوچک کردن بیش از اندازه بینی رخ می‌دهند، می‌توانند کیفیت زندگی فرد را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند. در واقع گاهی، کاهش سایز بیش از اندازه بینی و کوچک کردن آن موجب چالش ها و عوارض بسیاری خواهد بود و شما می‌توانید با انتخاب نوع عمل بینی طبیعی، از پیدایش آن ها بکاهید.

مشکل تنفس بعد از جراحی بینی برای چیست؟

بعد از جراحی، تورم و التهاب در ناحیه بینی طبیعی است که این تورم در اغلب موارد، مسیرهای هوایی را موقتی مسدود کرده و باعث مشکلات تنفسی می‌شود. گاهی هم به دلیل ایجاد بافت اسکار در اثر برش های زیاد و تغییرات ساختاری داخلی زیاد، ایجاد می‌شود که می‌تواند راه تنفس را مسدود کند. در نهایت باید ذکر کنیم که اگر تغییرات نامناسب در ساختار بینی انجام شود، اینگونه مشکلات تنفسی به راحتی برای افراد به وجود می‌آید.

هر چقدر عمل بینی طبیعی‌تر باشد، احتمال مشکلات تنفسی کمتر خواهد بود. جراحان با تجربه و ماهر معمولاً تلاش می‌کنند تا توازن بین زیبایی و عملکرد بینی را حفظ کنند تا هم ظاهر بینی بهبود یابد و هم مشکلات تنفسی ایجاد نشود. در نتیجه انتخاب بهترین جراح بینی و مشورت کامل قبل از عمل برای هر شخص، می‌تواند به کاهش این مشکلات کمک کند.

آیا بروز مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی خطرناک است؟

بروز مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی خطرناک است، اما این خطر به شدت و نوع مشکل بستگی دارد. برخی از مشکلات تنفسی، موقتی هستند و به مرور زمان و با کاهش تورم و التهاب بهبود می‌یابند اما برخی دیگر ممکن است نیاز به مداخله پزشکی و یا حتی جراحی ترمیمی بینی داشته باشند. به طور کلی اگر شما بینی خود را به حالت طبیعی عمل کنید، کمتر با این مشکلات تنفسی خطرناک روبرو خواهید شد و نیاز به این همه نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت.

افرادی که جراحی زیبایی بینی فانتزی انجام می‌دهند، بیشتر از سایر زیباجویان با مشکلات و انسداد های تنفسی بعد از عمل روبرو خواهند شد. اگر مشکل تنفسی بینی شما به دلیل عفونت ایجاد شده باشد، حتما دارای خطراتی است که باید زودتر برای بهبود اقدام کنید. همچنین این مشکلات معمولا در خواب برای افراد خطرساز هستند و شما باید حتما آن را به جراح خود اطلاع دهید تا برای رفع آن اقدام کنند. جراح، تشخیص می‌دهند که آیا مشکل جدی است و نیاز به درمان دارد یا خیر و اگر روند درمانی نیاز بود، حتما هرچه سریعتر آن را پیش می‌گیرد تا خطرات وو عوارض ناشی از آن برای فرد ایجاد نشود.

آیا بروز مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی خطرناک است؟

آیا اختلال تنفسی بعد از عمل بینی دائمی است؟

اختلال تنفسی بعد از عمل بینی لزوماً دائمی نیست و می‌تواند به دلایل مختلف موقتی یا دائمی باشد. عوامل تعیین‌ کننده در بروز این مسئله، شامل علت اختلال، شدت آن و کیفیت جراحی هستند. در برخی موارد، اگر جراحی به ساختارهای پشتیبان بینی آسیب رسانده باشد، عملکرد طبیعی بینی مختل شده و مشکلات تنفسی دائمی ایجاد خواهد شد.

برای جلوگیری از بروز مشکلات دائمی، انتخاب یک جراح با تجربه و ماهر و همچنین پیروی دقیق از دستورات پس از جراحی بسیار مهم است. در صورتی که بعد از جراحی با مشکلات تنفسی مواجه شدید، باید به پزشک یا جراح خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را ارزیابی کرده و راهکارهای مناسب را ارائه دهد.

آیا اختلال تنفسی بعد از عمل بینی دائمی است؟

درمان مشکلات تنفسی بعد از جراحی زیبایی بینی

درمان مشکلات تنفسی بعد از جراحی زیبایی بینی به نوع و شدت مشکل بستگی دارد که معمولا در این زمینه باید جراح بینی شما تصمیم بگیرد. استفاده از داروهای ضد التهاب یا ضد احتقان، به کاهش تورم و بهبود جریان هوا کمک می‌کند. این داروها به صورت خوراکی یا موضعی (اسپری بینی) تجویز می‌شوند که معمولا تا حد بسیار زیادی این مشکلات تنفسی و انسداد مجاری هوایی بینی را برطرف می‌کنند. در مواردی که مشکل تنفسی موقتی است، استفاده از دستگاه‌های تنفسی مانند اسپری‌ها و دستگاه‌های مرطوب‌کننده هوا می‌تواند مؤثر باشد.

در صورتی که مشکلات تنفسی ناشی از تغییرات ساختاری باشد، نیاز به جراحی ترمیمی خواهد بود. این نوع جراحی با هدف بازسازی ساختارهای داخلی بینی و بهبود عملکرد تنفسی انجام می‌شود. اگر شما جراحی بینی طبیعی انجام دادید و با این حال با این مشکل روبرو شدید، نیاز به نگرانی نیست زیرا با مصرف یک دوره از داروهای ضدالتهابی و بدون هیچ یک از روش های درمانی تهاجمی، انسداد موجود را از بین ببرید و مشکل تنفسی را برطرف کنید.

dr-hosnani.com