به طور معمول بانوانی که قصد انجام عمل ترمیمی لابیاپلاستی را دارند، پرسش های رایج در این راستا خواهند داشت و در پی تحقیقات خود به دنبال یافتن پاسخ آنها هستند. پرسش های رایج لابیاپلاستی در مورد نحوه انجام و یا اینکه کاندید مناسبی برای این عمل هستیم یا خیر، همیشه در ذهن کاندیدای این جراحی وجود دارد. در این مقاله برخی سوالات متداول و رایج را در زمینه این جراحی زیبایی و ترمیم پرطرفدار برای شما گردآوری کردیم.

سوالات پرتکرار جراحی لابیاپلاستی + پاسخ

همانطور که بیان شد سوالات رایج لابیاپلاستی برای افراد کاندید این عمل بسیار زیاد است و حتی با جستجو در اینترنت به پاسخ بسیاری از آن ها می‌توان دست پیدا کرد. دکتر مهرنوش امیری در جلسه مشاوره قبل از عمل، با صبر و حوصله تمامی سوالات شما را در مورد عمل زیبایی واژن پاسخ خواهد داد تا هیچگونه نگرانی برای شما باقی نماند. در ادامه برخی سوالات پرتکرار و پاسخ آن ها را برای شما بیان کردیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

لابیا کدام قسمت واژن قرار دارد؟

لابیاها در واقع به دو دسته مینور و ماژور تقسیم می‌شوند. لابیا مینور در بخش داخلی لابیا ماژورها قرار دارد و همان لبه های کوچک واژن هستند. لابیا ماژورها قسمتی هستند که در دو طرف دهانه واژن قرار دارند و موهای زائد روی این ناحیه رشد می‌کند و نقش حفاظت در برابر کلیتوریس و دهانه واژن را بر عهده دارند.

لابیا کدام قسمت واژن قرار دارد؟

عمل لابیاپلاستی چه تفاوتی در ظاهر لابیا ایجاد میکند؟

با انجام این عمل، تمامی قسمت های اضافه و آویزان لابیاها برداشته می‌شود و قرینه سازی انجام می‌گردد. تمامی چین و پوست های اضافی در ناحیه لابیا توسط این عمل حذف شده و فرم واژن تغییر زیادی پیدا می‌کند.

چه کسانی باید عمل لابیاپلاستی را انجام دهند؟

افرادی که به دلیل داشتن لابیای بزرگ دچار اذیت در انجام برخی فعالیت ها و ورزش ها هستند. خانم هایی که لابیای بزرگ دارند و کاندید مناسبی برای انجام لابیاپلاستی هستند، معمولا در زمان استفاده از نوار بهداشتی، پوشیدن لباس زیر چسبان و انجام برخی ورزش‌ها و حتی گاهی هنگام پیاده روی دچار درد و ساییدگی لابیا و زخم و سوزش این ناحیه می‌شوند.

لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا عمل جراحی؟

لابیاپلاستی با لیزر نسبت به سایر روش های جراحی سنتی دوره نقاهت ساده تری دارد و بهبودی و ترمیم جای بخیه ها سریعتر برای افراد انجام خواهد شد. خونریزی و سوزش حین جراحی در تکنیک لابیاپلاستی با لیزر وجود نخواهد داشت و در مطب هم قابل انجام است و نیاز به پرداخت هزینه های اتاق عمل وجود ندارد. لابیاپلاستی با روش جراحی برای همه افراد مناسب است اما شیوه لیزر برای همه بانوان قابل انجام نیست و باید ابتدا معاینات لازم توسط بهترین جراح لابیاپلاستی صورت گیرد.

لابیاپلاستی با لیزر بهتر است یا عمل جراحی؟

چه کسانی نباید جراحی لابیاپلاستی انجام دهند؟

جراحی لابیاپلاستی، مثل هر جراحی دیگری، برای همه مناسب نیست و برخی از افراد باید از انجام آن خودداری کنند. افرادی که:

· دارای مشکلات سلامتی و عفونت‌های مزمن، یا بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

· افرادی که باردار هستند یا قصد بارداری در آینده نزدیک را دارند

· اشخاصی که دارای بیماری خودایمنی هستند.

· افرادی که به زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی دچار هستند.

آیا قبل از انجام لابیاپلاستی نیاز به آزمایش است؟

قبل از انجام لابیاپلاستی معمولا توصیه می‌شود که حتما تست پاپ اسمیر برای خانم ها انجام شود تا از عدم وجود بیماری های مقاربتی و ویروسی مانند زگیل تناسلی اطمینان حاصل کنید.

عمل لابیاپلاستی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان انجام عمل برای همه افراد یکسان نیست و به میزان بزرگی لابیا و مشکلات آن بستگی دارد. معمولا حدود یک الی دو ساعت به طول می‌انجامد که البته توجه کنید این مدت زمان ذکر شده با احساب یک زمان مخصوص برای بی حسی بیان شده است.

دوره نقاهت لابیاپلاستی چند روز طول می کشد؟

دوره نقاهت لابیاپلاستی بسیار ساده است و باید بدانید که شما بلافاصله بعد از جراحی لابیاپلاستی می‌توانید راه بروید اما برای بازگشت به فعالیت های عادی و روزمره خود و گذراندن دوره نقاهت باید حدود هفت روز صبور باشید اما بعد از گذشت این یک هفته هنوز نمی‌توانید به انجام فعالیت ورزشی بپردازید و بهتر است که یک هفته دیگر هم برای این امر صبور باشید.

عوارض احتمالی لابیاپلاستی چیست؟

اگر این عمل را توسط بهترین جراح لابیاپلاستی انجام دهید و از نتیجه نمونه کار های وی اطمینان داشته باشید، به عوارض جانبی بعد از این جراحی دچار نخواهید شد. برخی موارد مانند التهاب، قرمزی، سوزش، خارش و کمی درد از عوارض بسیار طبیعی هستند که به مرور زمان برطرف می‌شوند اما در صورت عدم مراقبت های بعد از لابیاپلاستی، این احتمال وجود دارد که به آلودگی جای بخیه ها و عفونت و عوارض دیگر دچار شوید. به طور کلی این جراحی برای انجام، دارای ریسک بالا نیست و از عمل های ترمیمی زنان ایمن و بی خطر بشمار می‌رود.

لابیا پلاستی درد دارد؟

این عمل ترمیمی با استفاده از بی حسی موضعی انجام می‌شود که در حین جراحی هیچ دردی برای فرد احساس نخواهد شد. بانوان بعد از انجام این عمل، ممکن است که کمی درد احساس کنند اما با مصرف داروی مسکن نیز بهبود خواهند یافت.

سن ایده آل برای لابیاپلاستی چند سال است؟

انجام جراحی لابیاپلاستی دارای محدودیت سنی خاصی نیست و تمامی بانوان بالای 18 سال نیز می‌توانند به انجام آن بپردازند اما به طور کلی بهترین سن برای انجام این عمل در محدوده 29 سالگی به بعد است.

لابیاپلاستی باعث کاهش حس جنسی نمی شود؟

برخی بانوان نگران این موضوع هستند که با انجام این عمل دچار کاهش میل جنسی شوند اما باید بدانید که نتیجه این عمل در راستای بهبود رضایت جنسی در رابطه تاثیر مثبت دارد و میل جنسی بانوان به دلیل برداشته شدن پوست های اضافی، افزایش خواهد بافت. بنابراین اگر دچار درد حین رابطه یا سختی در دخول هستید، با انجام این عمل رضایت و لذت خود را بیشتر کنید.