وظایف جراح مغز و اعصاب شامل تشخیص ، تصمیم گیری در مورد مناسب ترین روش جراحی ، انجام جراحی بیماران ، نظارت بر بیماران پس از عمل می باشد .

یک متخصص مغز و اعصاب می‌تواند به درمان چه مشکلات و اختلالات بپردازد ؟

تومورها که شامل تومورهای مغزی ، تومورهای ستون فقرات، تومورهای اعصاب محیطی، تومورهای جمجمه یا تومورهای نخاع است. این تومورها می‌‌توانند جز تومورهای اولیه باشند و در خود بافت به وجود بیایند یا آنکه جز تومورهای متاستاز دهنده باشند و در پی وجود تومور در سایر نقاط بدن به وجود آمده باشند.

مشکلات مربوط به ستون فقرات می‌تواند باعث بروز درد کمر ، بی حسی و ضعف دست و پا، قدرت فشار قرار گرفتن اعصاب و ایجاد درد شود. این اختلالات می‌‌توانند در پی پارگی یا فتق دیسک، وارد شدن فشار بسیار زیاد به استخوان مبتلا به آرتروز، لغزش دیسک، عفونت و شکستگی دیسک به وجود بیایند.

آسیب دیدگی عصب پیرامونی یا تحت فشار قرار گرفتن اعصاب می‌تواند باعث بروز درد، بیحسی، ضعف و تحلیل رفتن عضلات صورت، دست، بازو یا پا شود. اختلالاتی نظیر سندروم تونل کارپال در مواردی که عصبی که از مچ دست عبور می‌کند تحت فشار قرار بگیرد یا فشار زیادی به آن وارد شود، بسیار شایع است.

اختلالات عصبی عروقی از قبیل سکته مغزی خونریزی مغزی ، آنوریسم ، بدشکلی عروق خونی، لخته شدن خون به علت ضربه یا بدون ضربه دیدگی از مواردی هستند که بر مغز، نخاع و بیماری شریان کارتوئید تاثیر می‌گذارند.

اختلالات مغزی از قبیل بیماری پارکینسون ، بیماری صرع ، هیدروسفالی ، و سایر مشکلاتی که شامل نقایص مادرزادی است مغز بیمار را درگیر می‌کند.

جراح مغز و اعصاب کیست ؟

عبارت دیگر بهترین جراح مغز و اعصاب برای بیماری که در اثر سانحه‌ای دچار خونریزی مغزی شده است در دسترس ترین جراح به شما در آن زمان و مکان است اما چنانچه فرصت کافی برای مراجعه به بهترین پزشک را دارید نباید این فرصت را از دست بدهید و باید مواردی نظیر مدرک، تجربه، نتیجه و کیفیت بیمارستان را مد نظر قرار دهید.

هوش و مهارت از ویژگی های حیاتی در بهترین جراح دیسک گردن و بهترین جراح دیسک کمر است، اما جراحان برتر نیز دلسوزانه ارتباط برقرار خواهند کرد. جراح دیسک گردن شما باید بتواند وضعیت یا درمان شما را به وضوح توضیح دهد (به زبانی که می توانید آن را درک کنید) و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد. شما قطعا با این پزشک آرامش بیشتری خواهید داشت.

در اینجا برخی از خصوصیات اساسی که باید در جراح خود جستجو کنید آورده شده است :

1. آموزش و تجربه تخصصی

جراحی مغز و اعصاب زمینه گسترده ای از پزشکی با چندین زیر خاص است. شما باید اطمینان حاصل کنید که جراح مغز و اعصاب شما در درمان مورد خاص شما تخصص دارد. آنها باید در معالجه بیماران با مسائل مشابه ، آموزش ، مهارت ، دانش و تجربه ضروری داشته باشند.

2. صداقت

اخلاص صفتی است که همه پزشکان باید داشته باشند. همین مورد برای جراح مغز و اعصاب شما نیز پیش می رود. جراح مغز و اعصاب شما باید در مورد وضعیت و گزینه های درمانی شما صادقانه و سر راست باشد.

3. نتیجه

جراحان مغز و اعصاب باتجربه معمولاً دارای سابقه جراحی و درمانی موفق هستند که به بیماران آنها در بهبودی کمک کرده است. از پرسیدن جراح مغز و اعصاب خود در مورد سابقه آهنگ گذشته خود احساس خجالتی نکنید. یک جراح واجد شرایط در پاسخ به سؤالات شما یا پاک کردن هرگونه شک و تردید در مورد یک روش دریغ نخواهد کرد.

دکتر گیو شریفی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات دارای بیش از 19 سال سابقه فعالیت و بیش از 28 هزار جراحی موفق می باشند .

4. ارتباطات

یکی دیگر از کیفیت های اساسی یک جراح مغز و اعصاب خوب ، مهارت های ارتباطی عالی است. پزشک شما باید بتواند با اطمینان وضعیت شما را توضیح دهد و به وضوح گزینه های درمانی را که در آن دارید ، خطرات مرتبط با عمل جراحی و جوانب مثبت یا منفی انتخاب یک روش نسبت به عمل دیگر داشته باشد.

شما باید بدون احساس ناشناخته یا خارج از مکان ، احساس راحتی کنید تا نگرانی های خود را مطرح کنید. برای اینکه جراح مغز و اعصاب شما یک ارتباط عالی باشد ، آنها باید یک بلندگو خوب و شنونده خوبی باشند.

جراح مغز و اعصاب کیست ؟

5. یک تیم عالی

شما ممکن است چندین شرایط اساسی داشته باشید که متخصصان دیگر را به همکاری با جراح مغز و اعصاب خود نیاز دارند. یک جراح مغز و اعصاب خوب دارای پرسنل و شبکه ای از متخصصان عالی است که اطمینان حاصل می کنند که تجربه کلی شما در بیمارستان بسیار عالی است. آنها همچنین با سایر پزشکان همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که بهترین مراقبت ممکن را به بیماران خود ارائه می دهند.

6. یک رویکرد شخصی

هر بیمار متفاوت است و هر مورد بی نظیر است. یک جراح مغز و اعصاب ماهر و معتبر کاملاً از این امر آگاه است و تنها پس از درک کامل نیازها و نیازهای بیمار خود ، هر مورد را کاملاً متمایز می کند. جراح مغز و اعصاب شما نیازهای شما را ارزیابی می کند ، چقدر با گزینه های جراحی خود راحت هستید و همچنین در مورد گزینه های غیر جراحی با شما بحث می کنند.

7. همدلی

بسیاری از جراحان مغز و اعصاب بیماران خود را به عنوان یک مشکل پزشکی که نیاز به رفع آن دارند ، درمان می کنند. با این حال ، یک جراح مغز و اعصاب خوب فرد را در پشت این بیماری مشاهده می کند و با شما همدلی می کند. جراح مغز و اعصاب همدلی تضمین می کند که از سلامت عاطفی و بهزیستی شما نیز مراقبت می شود ، نه فقط مشکلات عصبی شما.

8. طیف گسترده ای از گزینه های درمانی

مشکل ستون فقرات هر بیمار منحصر به فرد است، بنابراین درمان باید متناسب با شرایط خاص شما باشد. در حالی که ممکن است یک رویکرد “بهترین شیوه” برای وضعیت شما وجود داشته باشد، یک مرکز جامع ستون فقرات باید گزینه هایی را برای درمان به شما ارائه دهد. گاهی اوقات، ممکن است با پزشکانی برخورد کنید که به نظر می‌رسد توصیه‌های بیمار را تنها در یک جهت هدایت می‌کنند، که نشان‌دهنده تعصب نسبت به روش‌های خاص نسبت به روش‌های دیگر است. یک مرکز ستون فقرات معتبر به جای اینکه چه چیزی برای تمرین آنها بهترین است، بر آنچه برای شما بهترین است تمرکز خواهد کرد. یک درمان خاص ممکن است هم تخصص پزشک شما باشد و هم بهترین گزینه برای شما. اگر چنین است، پزشک شما در دادن نظر دوم از یک متخصص ستون فقرات دیگر تردیدی نخواهد داشت. نکته اصلی این است که اطمینان حاصل شود که رفاه شما در اولویت اول با ارائه دهنده مراقبت شما باقی می ماند.

9. رکوردی از موفقیت

شاید مهم ترین کیفیتی که باید در جراح ستون فقرات به دنبال آن بود، سابقه جراحی های موفق باشد. در حالت ایده آل شما جراحی می خواهید که صدها (اگر نه هزاران) روش مشابه جراحی مورد نظر شما را با موفقیت انجام داده باشد. با روش‌های جدیدتری که اخیراً توسعه یافته‌اند (مثلاً Inspired OLLIF) نمی‌توانید جراحی با سابقه طولانی پیدا کنید، زیرا این روش‌ها بسیار جدید هستند. اگر اینطور است، به سوابق جراح برای روش های مشابه با حداقل تهاجمی نگاه کنید. 28,000+ جراحی موفق بخشی از کارنامه دکتر گیوشریفی می باشد .

10. قابل احترام و بررسی

یکی دیگر از معیارهای عالی کیفیت کار جراح این است که همتایان پزشکی او و بیماران قبلی چقدر از او و تخصصش تعریف می کنند. از پزشک مراقبت های اولیه خود تا خانواده و دوستان خود بپرسید که آیا می توانند شما را به جراحان عالی معرفی کنند. این مورد اغلب بهترین منبع اطلاعات است. همچنین می توانید به اینترنت مراجعه کرده و هر جراح مورد نظر خود را جستجو کنید.

دکتر گیو شریفی

معرفی دکتر گیوشریفی :

دکتر گیو شریفی استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی، متخصص در جراحی آندوسکوپی قاعده جمجمه، تومورهای درون بطنی و هیپوفیز از طریق بینی بوده که سابقه ۱۳ سال آموزش دانشگاهی این تکنیک ها به جراحان اعصاب را دارند. ایشان در زمینه پژوهشی و کلینیکی مغز و اعصاب ، در ایران پیشرو بوده و مقالات بسیاری در مجلات معتبر به چاپ رسانده‌اند.

فعالیت های دکتر به شرح زیر میباشد:

فعالیت در زمینه جراحی تومور های قاعده جمجمه

نورینوم آکوستیک

تومور سی پی انگل

تومورهای هیپوفیز به روش آندوسکوپیک از طریق ینی

تومورهای بطنی

تومورهای گلیان داخل مغزی و جراحی های ستون فقرات

همچنین:

انجام بیش از 5000 جراحی تومورهای مغزی

انجام بیش از 2000 مورد جراحی هیپوفیز

انجام بیش از 5500 مورد جراحی ستون فقرات