مقاله ای به تازگی با این عنوان در ژورنال آنکوتارگتس منتشر شده است: “نقش نامعلوم جهش HER2 در سرطان پستان.” آن ها به بررسی تاثیر یک جهش در سرطان سینه پرداخته و نوید دستیابی به روش های درمانی جدید را می دهند.

سرطان پستان

جهش در سرطان پستان؛ درباره مطالعه

در تمام روش های درمانی مخصوص سرطان های متفاوت، جهش های HER2 در یاخته های غیرجنسی بدن همیشه هدف اصلی بوده اند. در بیماری جابجا شونده ناشی از این نوع جهش، همچنان درمان با بازدارنده تیروزین کیناز ادامه دارد. با این حال، واکنش های بدن تمام بیماران نسبت به این درمان یکنواخت نیست و معمولا از همان روزهای اول بیماری پیشرفت می کند.

محققان به نقش بررسی نشده هر کدام از ژن های هم ردیف جهش HER2 در واکنش به درمان اشاره می کنند. علاوه بر این، به گفته آن ها بازدارنده های دیگر به ویژه پازوپانیب هم در این نوع سرطان نقش دارند.

به گفته نویسنده ارشد این مطالعه، “یافته های پیش بالینی که در قسمت بالا به آن ها اشاره کردیم، نشان می دهد باید بررسی های بالینی پازوپانیب در زیرمجموعه ای از ER + mBC حاوی جهش های HER2 انجام شود. علاوه بر این، نشان می دهد که باید مطالعات بیشتری انجام شود تا نقش پازوپانیب به عنوان یک هدف درمانی در انواع تومورهای دیگر نیز مورد بررسی قرار بگیرد.”

نتیجه گیری

محققان در نتیجه آخرین بررسی های خود درباره نقش یک جهش در سرطان پستان تحقیق کرده اند؛ طبق گفته آن ها، در درمان انواع تومورهای ناشی از سرطان، همیشه این نوع ژن هدف اصلی بوده است.

بدن تمام بیماران نسبت به روش های درمانی فعلی به خوبی جواب نداده و معمولا پیشرفت چشمگیری در وضعیت بیمار مشاهده نمی شود. از این رو، باید بررسی های بیشتری درباره نقش پازوپانیب به عنوان یک هدف برای درمان صورت گرفته و روش های درمانی جدیدی ابداع شود.

محققان می گویند باید بررسی های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.