امروزه با توجه به گسترش بیماری‌ها و افزایش فشارهای روحی و روانی، برای آن که بتوانیم از سلامت جسمی و روحی بدن‌مان محافظت کنیم، نیاز مبرم به تجهیزات پزشکی خانگی در قالب جعبه‌ی کمک‌های اولیه خواهیم داشت که در آن آن چه که فکر می‌کنیم ممکن است روزی به آن‌ها نیاز پیدا کنیم را جمع‌آوری نماییم. البته هدف‌ ما در این مقاله پرداختن به تمامی تجهیزات پزشکی نیست و فقط می‌خواهیم به دو مورد بسیار مهم بپردازیم که وجودشان در هر خانه ضروری به نظر می‌رسد. این دو وسیله‌ی پزشکی تب سنج و دستگاه فشار خون هستند.

همه‌ی ما کارآیی این دو دستگاه را به خوبی می‌دانیم اما شاید کمتر کسی اقدام به خریداری این‌ گونه از تجهیزات پزشکی خانگی کرده باشد، چرا که این طور احساس می‌شود که حتی در شرایط بغرنج نیز، استفاده از خدمات بیمارستان‌ها یا کلینیک‌ها کفایت می‌کند. حال با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا توضیحات مفصل‌تری در خصوص این دو وسیله‌ی پر کاربرد پزشکی ارائه دهیم.

دستگاه فشار خون

فشار خون، بیماری بعضاً خطرناکی است که همه‌ی ما با آن آشنا هستیم و چه بسا در خانواده یا اقوام، افراد مستعد این بیماری وجود داشته باشند که سال‌هاست با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر چه به خودی خود، فشار خون بالا بیماری مهلکی به نظر نمی‌رسد، اما گاهاً ممکن است به دلایل مختلفی مانند مصرف بیش از اندازه‌ی نمک، فشار بی‌رویه‌ی خون به دیواره‌های سرخرگ‌ها اعمال شود که در نتیجه سبب حملات قلبی یا سکته مغزی خواهد شد. بنابراین تمامی افراد مخصوصاً آن‌هایی که بیش از 60 سال دارند، باید در مدیریت و کنترل فشار خون بدن‌شان از دستگاه‌ فشار خون بهره ببرند که البته برای خرید این‌ گونه تجهیزات پزشکی خانگی باید شناخت خوبی از انواع آن‌ها داشت. حال اجازه دهید به اختصار در این خصوص صحبت کنیم.

دستگاه فشارسنج جیوه‌ای:

از انواع فشارسنج حرفه‌ای که استفاده از آن برای تمامی افراد راحت است، می‌توان به نوع جیوه‌ای اشاره کرد. شکل و شمایل این دستگاه دقیقاً به دستگاه‌های دماسنج شباهت دارد با این تفاوت که درجه‌ای که در این دستگاه به افراد نمایش داده می‌شود، مربوط به فشار خون است. کم اشتباه بودن دستگاه جیوه‌ای فشارسنج از مزیت‌های این دستگاه به شمار می‌رود. البته ناگفته نماند با توجه به اینکه دستگاه‌های پیشرفته‌تری برای سنجش فشار خون عرضه شده است، از این دستگاه کمتر بکارگیری می‌شود.

دستگاه عقربه‌ای فشار خون:

عملکرد این دستگاه به گونه‌ای است که با فشار هوا درجه مربوط به فشار خون بدن را با استفاده از یک عقربه نمایش می‌دهد. صفحه‌ی این دستگاه مدرج بوده و هر درجه ‌آن بیانگر یک میلی‌متر جیوه است. این دستگاه از انواع تجهیزات پزشکی خانگی  محسوب می‌شود که حتی نسبت به نوع جیوه‌ای از قیمت پایین‌تری برخوردار بوده و ضمن این که حمل راحت‌تری نیز دارد.

فشارسنج دیجیتال:

پیشرفته‌ترین فشارسنج‌های موجود که حتی در مطب‌ها و بیمارستان‌ها نیز از آن استفاده می‌شود، فشارسنج دیجیتالی است. البته با توجه به اینکه در بعضی از مواقع ضریب اشتباه این نوع دستگاه سنجش فشار بالا می‌رود، به بیماران توصیه به استفاده از انواع دیگری از فشارسنج می‌شود. با این حال اگر قصد خرید این نوع دستگاه را دارید، می‌توانید آن را در دو مدل مچی و بازویی خریداری کنید. گفتنی است بیشترین کاربرد فشارسنج دیجیتال برای افرادی است که توانایی بکارگیری از انواع دیگر فشارسنج‌ها را ندارند.

چه کسانی باید از فشارسنج خانگی استفاده کنند؟

همان طور که می‌دانید دلایل مختلفی باعث افزایش فشار در بدن می‌شود که این اتفاق با بالا رفتن سن بیشتر رخ خواهد داد. بنابراین اگر بخواهیم از یک سن و سال تقریبی برای سنجش روزانه‌ی فشار خون نام ببریم باید به سنین 60 سال به بالا اشاره کنیم. پر واضح است که بدن این‌ گونه افراد نسبت به دیگران آسیب پذیرتر است لذا الزام مراقبت در آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. بنابراین توصیه می‌کنیم که افراد مسن به صورت روزانه مدیریت فشار خون‌شان را در دستور کار قرار دهند تا با مشکلات بیشتری مواجه نشوند که برای این منظور کافی است که از تجهیزات پزشکی خانگی مانند فشارسنج استفاده کنند.

فشارسنج خانگی

در خرید دستگاه فشار خون به چه نکاتی باید توجه کرد!

قبل از آن که خرید خود را به جهت داشتن یک دستگاه فشارسنج نهایی کنید، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • ابتدا باید تعیین کنید که هدف‌تان از خرید این دستگاه، استفاده از آن در چه موقعیتی است. اگر آن را برای منزل می‌خواهید، دست‌تان برای انتخاب نوع و مدل دلخواه باز است. البته با توجه به این که شاید همه‌ی افراد خانواده توانایی کار کردن با هر نوع دستگاه فشار خون را نداشته باشند، توصیه می‌کنیم که نوع دیجیتالی آن را تهیه کنید.
  • یک فشارسنج مناسب باید بازوبند فوق العاده‌ای داشته باشد تا زمانی که آن را به بازو می‌بندید، کاملاً اندازه‌تان باشد. این ویژگی آنقدر مهم است که اگر بهترین جنس دستگاه فشارسنج را نیز داشته باشید، اما اگر دستگاه از یک بازوبند خوب برخوردار نباشد، بکارگیری از آن نتیجه‌ی جالبی نخواهد داشت.
  • طبیعتاً اگر دستگاه فشارسنج را برای استفاده در منزل خریداری می‌کنید، پس دفعات بکارگیری از آن نیز بالا خواهد بود. در این‌ گونه مواقع دستگاه فشار خون باید دارای آداپتور باشد تا از این رو بتوانید پی در پی از آن استفاده کنید که در این صورت دیگر نگران تمام شدن باتری نیز نخواهید بود. البته ناگفته نماند که این نکته برای دیگر تجهیزات پزشکی خانگی نیز صدق می‌کند.

دستگاه تب سنج

تب‌ سنج‌ ها در انواع تب سنج دیجیتالی ،تبسنج جیوه ای،تب سنج نواری و… از دستگاه‌های پرکاربردی به شمار می‌روند که این روزها به دلیل شیوع چشم‌گیر بیمار کورونا در تیررس اکثر افراد قرار دارند. این دستگاه نیز مانند دستگاه فشارسنج دارای انواع و اقسام است که سعی می‌کنیم در ابتدا به معرفی آن‌ها بپردازیم تا اگر قصد خرید آن را دارید، اطلاعات بیشتری از آن داشته باشید:

تب سنج جیوه‌ای:

معمول‌ترین تب سنج حال حاضر نوع جیوه‌ای است که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید دمای بدن را اندازه‌گیری کنید. برای این که بتوانید از این دستگاه بهره ببرید، باید آن را ضدعفونی کرده و سپس به خوبی (روبه پایین) تکان دهید.

تب سنج نواری:

از دیگر تجهیزات پزشکی خانگی که از زیرمجموعه‌های تب سنج است، نوع نواری آن نام دارد که برای اندازه‌گیری دمای بدن، فقط کافی است که آن را روی پیشانی قرار دهید. البته معمولاً توصیه به استفاده از این تب سنج نمی‌شود، چرا که دقت عملکرد آن پایین است.

تب سنج دیجیتال:

از این نوع تب سنج می‌توان به روش‌های مختلف دمای بدن را اندازه گرفت که از جمله‌ی این روش‌ها‌ می‌توان به نواحی زیر زبان، زیر بغل، گوش و یا حتی مقعد اشاره کرد. استفاده از این نوع تب سنج راحت بوده اما قبل از بکارگیری از آن کافی است که به خوبی آن را تمیز کنید.

تب سنج غیرلمسی:

نحوه‌ی کارکرد این نوع از تب سنج با استفاده از لیزر است که آن را با فاصله روبروی پیشانی می‌گیرند و در چند ثانیه نیز نتیجه تست آماده خواهد شد. اگر به جهت تست دمای بدن برای بیماری کورونا یک تب سنج مناسب می‌خواهید، این نوع از تب سنج بکارتان می‌آید.

تب سنج گوشی:

استفاده از گوش یکی دیگر از روش‌های اندازه‌گیری دمای بدن است که این عمل توسط مادون قرمز تب سنج گوشی انجام می‌شود. اگر چه میزان دقت این تب سنج مناسب است اما اگر درست از آن استفاده نشود، ممکن است به نتایج اشتباه ختم شود. گفتنی است که تب سنج گوشی از جمله تجهیزات پزشکی خانگی است که اکثراً برای کودکان کاربرد دارد.

تب سنج گوشی

بهترین فشارسنج و تب سنج

برای خرید یک فشار سنج یا تب سنج مناسب، باید در ابتدا به بررسی برندهای آن بپردازید. البته اگر در این خصوص اطلاعاتی ندارید، جای نگرانی نیست چرا که می‌توانید از یک فروشنده تجهیزات پزشکی خانگی که در ادامه‌ی مطلب به معرفی یکی از بهترین‌ها در این زمینه می‌پردازیم، پرس و جو کنید. با این حال در درجه اول باید به اصل بودن کالا و همچنین نوع کاربری محصول دقت کنید. به طور کلی خرید این‌ گونه محصولات پزشکی چندان پیچیده نیست و در عرض کمتر از چند دقیقه می‌توانید بهترین فشارسنج و تب سنج حال حاضر را خریداری و استفاده کنید.

خرید تجهیزات پزشکی خانگی از فروشگاه توانی نو

حال با توجه به توضیحاتی که در خصوص اهمیت نگهداری دو دستگاه تب سنج دیجیتال و فشارسنج در منزل اشاره شد، شاید تصمیم گرفته‌ باشید نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کنید. اما احتمالاً دغدغه‌ی انتخاب یک فروشگاه معتبر را در ذهن دارید تا بتوانید با خیال راحت‌تری این‌ گونه تجهیزات پزشکی را تهیه کنید. پیشنهاد ما برای این منظور استفاده از فروشگاه پزشکی توانی نو است چرا که در درجه اول قیمت‌های بسیار مناسبی برای این دو محصول در نظر گرفته است و ضمن این که انواع و اقسام دستگاه فشار خون و تب سنج را برای فروش مهیا کرده است.

گفتنی است از مزیت‌های استفاده از سایت توانی نو برای تهیه انواع محصولات پزشکی، در نظر گرفتن گارانتی و ضمانت تجهیزات پزشکی خانگی است که این موضوع سبب رضایت خاطر اکثریت مشتریان شده است. حال اگر تصمیم جدی خود را برای برای استعلام قیمت و خرید چنین تجهیزات پزشکی مهمی گرفته‌اید، کافی است که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران تیم تخصصی توانی نو در تماس باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی تجهیزات و لوازم این مجموعه می‌توانید به آدرس اینترنتی https://tavanino.com/ مراجعه نمایید.