کلینیک تخصصی شنوایی و گوش هییرپلاس یکی از قوی ترین و جامع ترین کلینیک های تشخیصی و درمانی در زمینه بیماری های مربوط به گوش و سیستم شنوایی و تعادل می باشد. این کلینیک با بهره گیری از کادری مجرب و با تجربه و با استفاده از بروزترین تجهیزات ارزیابی سیستم شنوایی و تعادل سعی خود را بر آن داشته تا بتواند بالاترین کیفیت خدمات درمانی را به مراجعین محترم ارائه دهد. تیم پزشکی حاضر در کلینیک تخصصی گوش و حلق و بینی هییرپلاس همواره تلاش کرده است تا از نظر متدهای درمانی و تجهیزات ارزیابی بروز باشد و بالاترین سطح کیفی خدمات را ارائه دهد. بسیاری از خدمات درمانی و تشخیصی ارائه شده در این مرکز برای اولین بار است که بصورت کامل و یکجا در یک کلینیک گوش گرداوری شده و به بیماران عرضه میگردند.

در مرکز تخصصی گوش و شنوایی هییر پلاس تمامیارزیابی های شنوایی و تعادل توسط کادری مجرب متشکل ازشنوایی شناس و پزشک متخصص گوش،حلق و بینی انجام می گیرد.

در این مرکز تلاش شده است تا پروسه ارزیابی، تشخیص و درمان بیماری در یک جلسه انجام شود.  سیر پذیرش بیماراندر کلینیک به گونه ای است که بیمار ابتدا توسط متخصصگوش و حلق و بینی معاینه می شود سپس در صورت نیازتوسط شنوایی شناس مجرب با استفاده از آخرین دستگاههای موجود آزمایشات لازم از گوش او انجام شده و در پرونده الکترونیک بیمار ثبت می شود . سپس بیمار مجددا به پزشک متخصص گوش و حلق وبینی حاضر در مرکز ارجاع داده می شود تا بر اساس نتایج تست های شنوایی وتعادلی ایشان فرآیند درمانی شروع گردد. در صورت نیاز برای بیمار مشاوره فوق تخصصی انجام شده و نهایتا پرونده توسط پزشک متخصص کنترل ، و پس از تائید، بیمار کاندید عمل می گردد .

همانطور که ذکر شد در این مرکز سعی شده است تا همه مراحل تا حد امکان در یک جلسه انجام شود و بیماران در حداقل زمان ممکن بتواند نتیجه مطلوب را دریافت کند.

امروزه با توجه به ترافیک های سنگین در سطح تهران، رفت و آمد برای بسیاری از افراد کار دشواری است، به همین دلیل در مرکز تخصصی گوش و شنوایی هییر پلاس سعی شده است تا حد امکان با یک جلسه مراجعه به کلینیک فرایند تشخیص انجام شود و بیمار وارد فرایند درمان شود.

همچنین از نکات مثبت کلینیک هییر پلاس میتوان به جامع بودن ارزیابی های شنوایی و تعادل در این مرکز اشاره کرد. از جمله آزمون های تخصصی سیستم شنوایی و تعادل که در مرکز هییر پلاس انجام می شود میتوان موارد زیر را نام برد:

1. شنوایی سنجی رفتاری یا ادیومتری
2. تمپانومتری ، رفلکس اکوستیک و تست بررسی شیپوراستاش ( ETFT )
3. تست ABR
4. تست ECOCHG
5. تست OAE
6. تست VEMP
7. تست ASSR
8. تست VNG ، VHIT ، کالریک و صندلی چرخان

کامل بودن ارزیابی های سیستم شنوایی و تعادل موجب می شود تا شنوایی شناس و متخصص گوش و حلق و بینی بتواند به راحتی به بررسی نتایج حاصل از همه بخش های سیستم شنوایی و تعادل بپردازد و نتایج را با هم مقایسه کرده و در صورت وجود مشکل در این سیستم راهکار درمانی مناسب را در پیش بگیرد.

در خیلی از مراکز مشاهده می شود که به دلیل کامل نبودن تجهیزات مرکز پس از ارزیابی های یک بخش سیستم شنوایی بیمار به مرکز دیگری ارجاع داده می شود تا بررسی های بیشتر صورت گیرد، که این امر خود باعث طولانی شدن فرایند تشخیص بیماری و دلسرد شدن مراجع خواهد شد و چه بسا بسیاری از افراد در این مرحله از ادامه بررسی ها خودداری کنند. کلینیک تخصصی شنوایی و گوش هییرپلاس با دارا بودن مجموعه کاملی از ارزیابی های گوش و سیستم شنوایی و تعادل این مشکل را کامل مرتفع کرده است.

در مرکزی تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس علاوه بر انجام کلیه آزمون های شنوایی و تعادل کلیه توانبخشی های لازم جهت بهبود وضعیت شنوایی و تعادل بیمار انجام می گردد، که از جمله این برنامه ها میتوان به توانبخشی های زیر اشاره کرد:

1. توانبخشی تعادل : انواع مانورها و تمرین های لازمجهت بهبود وضعیت تعادل فرد
2. توانبخشی شنوایی: ارائه سمعک بر اساس نیاز و وضعیت بیمار مبتلا به کم شنوایی
3. توانبخشی وزوز

شایان ذکر است که در مرکز تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس سعی شده است تا اعضای تیم شنوایی هر کدام بر اساس توانایی های تخصصی به بیماران خدمات ارائه دهند و در پروسه انجام توانبخشی در هر بخش بهترین نفرات در این زمینه حضور دارند و به بیماران جهت بهبود وضعیت سیستم شنوایی و تعادلی کمک می کنند.

یکی از دغدغه های مهم افراد مبتلا به کم شنوایی انتخاب و استفاده از سمعک می باشد. معمولا افراد مبتلا به کم شنوایی در استفاده از سمعک دچار تردید می شوند چرا که جنبه زیبایی سمعک برای این افراد بسیار مهم بوده و در بعضی موارد بیماران بدون در نظر گرفتن عواقب عدم استفاده از سمعک از تهیه این وسیله کمک شنیداری خودداری می کنند. در مرکز تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس پس از یک مشاوره تخصصی سمعک برای بیمار و همراه ایشان، مجموعه ای از سمعک های مناسب برای ایشان توضیح داده شده و با بررسی مزیت های هر کدام از سمعک ها در نهایت بهترین گزینه برای بیمار انتخاب میشود. تجویز سمعک یک کار حرفه ای است و باید آن را به یک کلینیک حرفه ای و مجهز بسپارید.

در مرکز تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس ریزترین سمعک های دنیا در اختیار بیماران قرار داده می شود که با نام سمعک های نامرئی شناخته می شوند. این نوع از سمعک ها درون کانال گوش بیمار قرار می گیرند و به هیچ وجه قابل رویت نیستند. البته باید دقت داشت که تجویز این نوع از سمعک ها باید زیر نظر شنوایی شناس با تجربه صورت گیرد و قبل از تجویز یک مشاوره کامل به فرد ارائه شود.

از دیگر نکات مرکز تخصصی شنوایی و گوش، حلق و بینی هییر پلاس می توان به ارائه خدمات در منزل بیمار اشاره کرد. در صورتی که بیمار توانایی مراجعه به کلینیک گوش را نداشته باشد، کادر کلینیک با ارائه خدمات درمانی در منزل بیمار سعی در مرتفع کردن مشکلات گوش و شنوایی بیمار خواهد کرد.

یک متخصص گوش و حلق و بینی می تواند کیفیت زندگی شما را بهتر و بهتر کند.

آدرس:

تهران، سعادت آباد، سرو غربی، بین چهار راه سرو (پاک‌‌‌نژاد) و میدان کتاب، پلاک ۱۱۵، طبقه‌ی دوم

شماره های تماس با ما:

۲۲۱۱۱۳۱۵

۲۲۱۴۱۵۳۳