اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که به حیوانات خانگی علاقه دارید، باید بگوییم که می توانید کارهای زیادی را در این حوزه استارت بزنید. مسلما در حال حاضر درباره اصول پایه ای – مثل پیاده روی سگ، آموزش دادن و بزرگ کردن حیوانات – اطلاع دارید اما این را هم باید بدانید که ایده های بسیار زیاد دیگری در حوزه کسب و کار حیوانات خانگی وجود دارد.

در این مقاله از سایت دکتر چک به ایده های ناب در این زمینه اشاره می کنیم.

ایده های کسب و کار حیوانات خانگی

1. تولید کننده مواد غذایی ارگانیک

روز به روز تعداد افرادی که نگران مواد تشکیل دهنده موجود در غذای حیوانات خانگی شان است، بیشتر و بیشتر می شود. با تولید و فروش مواد غذایی ارگانیک می توانید توجه این دسته از افراد را به خود جلب کنید.

2. متخصص رام کردن حیوانات

مسلما تاکنون درباره افرادی که به حیوانات آموزش می دهند چیزهایی شنیده اید اما شما می توانید در یک حوزه کاملا متفاوت مشغول به کار شوید: یک متخصص رام کردن حیوانات خانگی شوید. علاوه بر این که می توانید سگ ها را به داشتن یک سری رفتارها عادت دهید، می توانید صاحبان آن ها را نیز در حفظ این عادت ها یاری دهید.

3. تمیز کردن حیات

با توجه به این که تمیز کردن حیاط بعد از حضور سگ کار سختی است، بسیاری از مشتریان آرزو دارند فردی پیدا شده و حیاط شان را تمیز کند.

4. تمیز کردن داخل خانه

علاوه بر تمیز کردن فضای خارج از خانه، می توانید محیط داخل خانه و به هم ریختگی های حیوانات را هم درست کنید.

5. بلاگر حیوانات

اگر دوست دارید تصاویر حیوانات خانگی خود یا نکاتی در این زمینه را با دیگر صاحبان حیوانات به اشتراک بگذارید، می توانید یک بلاگ راه اندازی کنید و تخصص خود را به اشتراک بگذارید.

6. تولید کننده اسباب بازی مخصوص حیوانات خانگی

اسباب بازی مخصوص حیوانات خانگی

اکثر صاحبان حیوانات خانگی برای حیوانات خود اسباب بازی خریداری می کنند. اگر شما به دوختن یا بافتن اسباب بازی های کوچک علاقه دارید، می توانید آن ها را به دیگران به فروش برسانید.

7. طراح خانه/ محل خواب حیوانات

بعضی از صاحبان حیوانات خانگی تخت های بزرگ، بالش، خانه بازی یا دیگر اسباب و وسایل را برای حیوانات خود خریداری می کنند. اگر در کار با چوب یا خانه سازی ماهر هستید، می توانید این سازه های بزرگ را تولید کرده و به آن ها یا مغازه ها به فروش برسانید.

8. طراح آکواریوم و ظرف آب

مسلما تمام مردم سگ و گربه ندارند. آن دسته از افراد که ماهی، سوسمار، مار یا حیوانات مشابه دارند به فضایی برای نگهداری آن ها نیاز دارند. پس می توانید ظروف و آکواریوم های زیبا را طراحی کرده و به فروش برسانید.

9. ارائه خدمات سفر حیوانات

افرادی که با حیوانات خانگی خود به سفر می روند معمولا تجربه سرشار از استرسی دارند. اگر روشی در این زمینه بلد هستید یا حتی نکاتی را می دانید که می توانید آن ها را با صاحبان حیوانات خانگی به اشتراک بگذارید، می توانید خدمات خود را در این زمینه ارائه کنید.

10. تولید کننده دستمال مخصوص حیوانات

اگر در کار تولید و طراحی تخصص دارید، می توانید از پارچه های رنگارنگ یا دیگر مواد اولیه نرم، دستمال مخصوص حیوانات درست کرده و آن ها را به صورت آنلاین، به مغازه ها یا حتی در فروشگاه های حیوانات به فروش برسانید.

11. طراح حلقه

راه دیگری که برای کسب درآمد از این حوزه پیش رویتان قرار دارد، طراحی حلقه یا افسار مخصوص سگ با رنگ های مختلف و حتی جزییات شخصی ساز شده و سپس فروش آن ها به صورت آنلاین یا به مغازه ها است.

12. اپراتور کافه گربه

کافه گربه یا به عبارت دیگر، کافی شاپ هایی که اجازه ورود گربه را می دهند، در طول سال های گذشته به شهرت قابل توجهی رسیده اند. اگر به گربه و داشتن کافی شاپ علاقه دارد، تاسیس این مدل کافه یک ایده جالب برای تان است.

13. مانیکور کردن سگ

صاحبان حیوانات خانگی که تمایلی به کوتاه کردن ناخن های سگ یا گربه خود ندارند، افرادی را جهت این کار استخدام می کنند. حتی عده ای بابت لاک زدن ناخن ها نیز به شما پول می دهند.

14. راه اندازی مغازه حیوانات

لوازم جانبی مخصوص سگ و گربه در تعداد زیادی از مغازه های حیوانات خانگی به فروش می رود اما می توانید یک مغازه مخصوص افرادی تاسیس کنید که به دنبال خرید لوازم خاص برای حیوانات عجیب و غریب خود مثل پرنده ها و مارها هستند.

15. نجوا کننده سگ

بعضی از افراد نمی توانند به راحتی با سگ خود کنار بیایند؛ پس از سرویس نجوا کننده سگ استقبال می کنند. اگر رفتار سگ ها را به خوبی می شناسید، می توانید به صاحبان این حیوانات در برطرف کردن مشکل موجود کمک کنید.

16. آموزش سرویس بهداشتی به سگ ها

محصولات و راهکارهای زیادی ابداع شده اند که به مردم کمک می کنند تا به گربه های خود آموزش داده که بیرون از خانه یا حتی از سرویس بهداشتی برای دفع مدفوع یا ادرار استفاده کنند.

17. صاحب مغازه نانوایی و شیرینی پزی حیوانات خانگی

راه اندازی یک مغازه نانوایی و شیرینی پزی که تنها در حوزه درست کردن غذای حیوانات فعالیت کند، یک ایده کسب و کار پرمنفعت محسوب می شود.

18. تولید شراب برای حیوانات

در طول سال های گذشته بعضی از کارآفرینان خلاق نوعی شراب های فاقد الکل تولید کرده اند که برای سگ ها بی خطر است. اگر به این حوزه علاقه دارید، می توانید این نوشیدنی ها را به فروش برسانید.

19. متخصص آموزش یوتیوب

اگر نمی خواهید اطلاعات و تخصص خود درباره چگونگی آموزش و رفتار حیوانات خانگی را به صورت حضوری با مشتریان خود در میان بگذارید، می توانید یک کانال یوتیوب راه اندازی کرده و به صاحبان حیوانات خانگی درباره روش های مختلف اطلاع رسانی کنید.

20. تولید کننده یا فروشنده نعنا مخصوص سگ ها

صاحبان حیوانات خانگی برای رفع بوی بد نفس سگ های خود قرص های نعنا یا مواد غذایی سالم دیگر را خریداری می کنند و به این صورت سلامت دهان آن ها را هم تامین می کنند.

21. هنرمند نقاشی حیوانات

مشتریان می توانند تصاویر حیوانات خانگی شان را برای تان ارسال کرده و یا در این باره با شما صحبت کنند؛ سپس می توانید در ازای دریافت هزینه تصاویر آن ها را نقاشی کنید.

22. عکاس حیوانات خانگی

علاوه بر مورد قبل، می توانید از حیوانات دیگران عکس گرفته و تصاویر را به فروش رسانده یا به ازای هر جلسه عکاسی یک مبلغی را دریافت کنید.

23. حیوانات خانگی عجیب و غریب را کرایه دهید

اگر حیوانی عجیب و غریب دارید، می توانید آن را به دیگران کرایه داده تا از آن استفاده کنند. به طور مثال، بعضی از افرادی که بزغاله دارند آن ها را به افرادی کرایه می دهند که زمین داشته و می خواهند محصولات خود را کوتاه کنند.

24. اپراتور خدمات به اشتراک گذاری حیوانات

یا حتی اگر خودتان هیچ گونه حیوان عجیب و غریبی ندارید، می توانید حیوانات خانگی معمولی خود را به دیگران کرایه داده یا این که یک سرویس منحصر به فرد راه اندازی کنید؛ به این صورت که افرادی که می خواهند داشتن حیوانات مختلف را تجربه کنند، هر حیوانی که مد نظرشان باشد را کرایه می کنند.

25. متخصص رنگ خز حیوانات

با وجود این که رنگ کردن خز حیوانات خیلی رایج نیست اما بعضی از صاحبان حیوانات خانگی به تغییر دادن رنگ خز حیوانات خود علاقه دارند.

26. حکاکی برچسب یا علامت

صاحبان حیوانات خانگی معمولا دوست دارند که نام و اطلاعات تماس خود را بر روی قلاده حیوان شان حکاکی کنند. شما می توانید این خدمات را آغاز کنید و اطلاعات صاحبان حیوانات را بر روی قلاده ها بنویسید.

27. طراح لباس حیوانات

راه دیگری که وجود دارد این است که از استعداد خود برای طراحی و دوخت لباس مخصوص سگ ها، گربه ها و دیگر حیوانات استفاده کنید.

28. ارائه خدمات تجملاتی در ارتباط با محل نگهداری

شغل مربوط به حیوانات خانگی

معمولا زمانی که صاحبان حیوانات خانگی می خواهند مسافرت بروند، به افرادی نیاز دارند که از حیوانات شان مراقبت کنند اما آن هایی که علاقه بیشتری به حیوانات شان دارند حتی به دنبال سرویس های منحصر به فردتر نیز هستند. پس اگر می توانید خدماتی تجملاتی مثل آب گرم و اتاق های خصوصی را ارائه دهید، پول خوبی می توانید به دست آورید.

29. نگهداری از حیوانات در خانه

دسته دیگری از صاحبان حیوانات خانگی وجود دارند که دوست دارند در زمان مسافرت فرد در خانه از حیوانات شان مراقبت کند. در طول سال های گذشته چندین وب سایت و خدمات دیگر راه اندازی شده است که این دسته از افراد را به افرادی متصل می کند که مایل به نگهداری از حیوانات در خانه هستند.

30. یک کامیون مخصوص حمل مواد غذایی حیوانات خریداری کنید

گذشت آن روزهایی که صاحبان حیوانات برای خرید مواد غذایی برای حیوانات خود باید به فروشگاه مراجعه می کردند. در طول سال های گذشته این کامیون ها بسیار محبوب شده اند. پس تنها چیزی که برای پول درآوردن از این ایده نیاز دارید یک کامیون بزرگ، مقدار خوراکی و علاقه به سگ ها است!

31. سازمان دهی رقابت ورزشی سگ ها

اگر خودتان به فعالیت های جسمانی و هماهنگ سازی رقابت ها علاقه دارید، می توانید در منطقه خود مسابقات و مناسبت های زیادی را برای سگ ها برگزار کنید.

32. مراقبت از سگ ها

علاوه بر این که عده ای می خواهند زمان که در مسافرت هستند فردی از حیوانات شان مراقبت کند، بعضی از افراد می خواهند تنها یک جایی باشد که حیوان شان بتواند زندگی روزمره خود را سپری کند. پس می توانید یک مرکز با هدف نگهداری روزانه از حیوانات باز کنید.

33. تولید کننده بالش مخصوص حیوانات

یکی از انواع لوازم دست ساز بسیاری که می توانید به صاحبان حیوانات خانگی به فروش برسانید، بالش های مخصوص است. با استفاده از روش های مختلف می توانید تصویر حیوانات را بر روی بالش چاپ کرده و سپس به صورت آنلاین یا در مناسبت های مختلف به متقاضیان به فروش برسانید.

34. طراح تی شرت

یا این که می توانید تصاویر حیوانات خانگی را بر روی تیشرت و لباس های دیگر چاپ کنید.

35. مربی تمرین سگ ها

حتما خودتان هم می دانید که بردن سگ ها به پیاده روی  با پول خیلی خوبی همراه است اما اگر به داشتن فعالیت های بدنی علاقه دارید و می خواهید کار خود را به یک سطح بالاتر ارتقا دهید، می توانید برنامه های تمرینی و دویدن سگ را اجرا کنید. مشتریان شما افرادی هستند که می خواهند فعالیت بدنی سگ هایشان بیشتر شود.

36. رستوران مخصوص حیوانات خانگی

درست مانند نانوایی و کامیون مواد غذایی، تاسیس رستوران مخصوص حیوانات خانگی نیز در طول سال های گذشته رشد زیادی داشته است. می توانید غذاهای مخصوص این حیوانات را سرو کنید.

37. تولید کننده غذاهای خانگی برای حیوانات

راهکار دیگری که پیش رویتان وجود دارد این است که خودتان خوراکی مخصوص گربه و سگ ها را تهیه کرده و به مغازه های نزدیک تان، رستوران و حتی در وب سایت خودتان به فروش برسانید.

38. مراقبت از حیوانات با جثه بزرگ تر

اگر تا به حال با حیواناتی به جز سگ و گربه سر و کار داشته اید، می توانید به افرادی که صاحب حیوان های بزرگ جثه تر هستند خدمات رسانی کنید. علی الخصوص در مناطق روستایی این کسب و کار سود بیشتری به همراه دارد زیرا افراد زیادی هستند که صاحب اسب، بزغاله و حیوانات دیگر هستند که نیاز به مراقبت دارند.

39. متخصص پیدا کردن حیوانات

مردم به روش های مختلفی می توانند یک حیوان خانگی جدید پیدا کنند. حتی بعضی از شرکت های کوچک اقدام به راه اندازی وب سایت یا برنامه هایی کرده اند که به افراد کمک می کند تا سگ یا گربه ها مورد نظر خود را از پناهگاه های نزدیک پیدا کنند.

40. طراح لباس مخصوص حیوانات

تعداد زیادی از صاحبان حیوانات خانگی به خرید لباس برای حیوانات خود علاقه دارند؛ علی الخصوص در زمان هالووین. با تولید و فروش این لباس های مخصوص پول خوبی به دست می آورید.

41. ارائه کننده جعبه وسایل حیوانات

یکی دیگر از راهکارهایی که برای فروش مواد غذایی مخصوص حیوانات خانگی وجود دارد، ارائه جعبه وسایل مخصوص این حیوانات است. می توانید هر ماه از صاحبان این حیوانات یک مبلغی را دریافت کرده و یک جعبه مخصوص حیوان شان ارسال کنید.

42. ماساژ درمانی

ماساژ حیوانات خانگی

گفته می شود که ماساژ دادن برای سگ ها، گربه و بسیاری از حیوانات دیگر مفید است. اگر کمی در این زمینه آموزش ببینید می توانید خدمات ماساژ درمانی را شروع کنید.

43. متخصص نظارت بر حیوانات خانگی

اگر از تجهیزات فیلم برداری و تکنولوژی مربوطه اطلاعات کافی دارید، می توانید به صاحبان حیوانات خانگی سیستم های نظارتی به فروش رسانده تا زمانی که در خانه تنها هستند بتوانند آن ها را زیر نظر بگیرند.

44. ارائه خدمات ارسال وسایل

خرید دارو، مواد غذایی و دیگر مکمل ها برای بسیاری از افراد کار سختی است. بنابراین شما می توانید وارد عمل شده و این وسایل را برای شان ارسال کنید.

45. متخصص سلامت حیوانات

مسلما بدون داشتن مدرک دامپزشکی نمی توانید از سلامت حیوانات مراقبت کنید اما می توانید نکاتی را درباره مسائلی مثل رژیم غذایی و ورزش به صاحبان حیوانات خانگی آموزش دهید.

46. تنظیم کننده مناسبت مخصوص حیوانات

مناسبت های زیادی در رابطه با حیوانات خانگی وجود دارد که شما می توانید مسئولیت برگزاری آن ها را بر عهده بگیرید؛ مثل شو سگ ها.

47. مسئول چشمه آب مخصوص حیوانات

سرویس های زیبایی و سلامت بسیاری مخصوص حیوانات وجود دارد که می توانید آن ها را پیاده سازی کنید.

48. مدیر برند

درست همان طور که یک برند برای خودتان درست می کنید، می توانید یک برند هم برای حیوان خانگی تان درست کنید. حیوانات زیادی در فضای آنلاین به رسیده اند.

49. صاحب کافه یا مغازه دوستدار حیوانات

اگر در حال حاضر کسب و کاری دارید که هیچ ارتباطی با حیوانات خانگی ندارد، می توانید به کارمندان و مشتریان خود اجازه داده تا حیوانات خانگی شان را با خود به شرکت بیاورد.

50. متخصص بازاریابی حیوانات

اگر در حوزه بازاریابی تخصص دارید، حوزه بازاریابی حیوانات ارزش بررسی را دارد.