در بخش تهیه ی چیز کیک ها، امروز می خواهیم چیز کیک وانیلی خام را در دکتر چک خدمتتان آموزش دهیم. گاهی اوقات یک چیز کیک وانیلی ساده و ظریف و دلپذیر، می تواند یک غذای تمام عیار باشد که شما برای سرحال کردن خودتان در یک روز کسل کننده نیاز دارید. تهیه ی چیز کیک وانیلی، بسیار ساده است ، به خصوص اگر بصورت خام ، بدون نیاز به پخت و رسپی آن بصورت کلاسیک باشد. به عنوان نمونه ، نسخه ی خام دسر ما ، حاوی پنیر یا سایر محصولات لبنیاتی و تخم مرغ نیست، موادی که ذکر شد، مواد اصلی پخت یک چیز کیک معمولی هستند. ما این جا قرار نیست که از پنیر استفاده کنیم ولی اسم دسرمان چیز کیک است. روند تهیه ی این نوع چیز کیک، می تواند بسیار برایتان خاص و جذاب باشد. اگر قرار است برایتان یک مهمان بیاید، می توانید این چیز کیک را برایشان درست کنید. این دسر، یک دسر محبوب در آمریکا، ایتالیا و یونان است. و جزء محبوب ترین دسرهای ملل مختلف می باشد. در برخی کافی شاپ های ایران نیز سرو می شود.

چگونه یک چیز کیک وانیلی خوشمزه داشته باشیم؟

این چیز کیک فاقد قند و چربی است. و برای کسانی که رژیم دارند و یا نمی خواهند لبنیات بخورند، بسیار مناسب است. طعم این چیز کیک برایتان خوشایند است. این چیز کیک نیاز به فر و اجاق گاز ندارد. اگه مواد چیز کیک وانیلی خام را در خانه دارید، بهتر است که معطل نکنید. بیایید با هم دیگه این چیز کیک را شروع کنیم.

چگونه یک چیز کیک وانیلی خوشمزه داشته باشیم؟

بهترین دستور العمل تهیه ی چیز کیک وانیلی خام کلاسیک

آماده سازی مواد این چیز کیک وانیلی خام کلا 30 دقیقه وقتتان را میگیرد. چون نیاز به پخت ندارد. و 2 الی 3 ساعت نیز باید درون یخچال و فریزر قرار گیرد. تا کاملا بافتش منسجم شود.

مواد لازم برای تهیه ی فیلینگ چیز کیک

3/4 فنجان روغن نارگیل خوراکی (ذوب شده)
1عدد آب لیمو شیرین تازه فشرده شده
1 قاشق چای خوری عصاره ی وانیل خالص
1/4 فنجان آب تصفیه شده
1/2 فنجان عسل خام
3 فنجان بادام زمینی که به مدت یک ساعت در آب خیس شده باشد. می توانید از 1 فنجان مغذ آجیل نیز استفاده کنید.

برای تهیه ی لایه زیرین چیز کیک وانیلی خام

1 فنجان بیسکویت پودر شده ترجیحا بیسکویت بتی بور
1/3 فنجان خرمای قهوه ای روشن که به خرمای کربلا معروف است
1/2  فنجان خرمای مضافتی یا خرمای سیاه
1/2 فنجان کشمش
2 قاشق غذاخوری پودر کاکائوی خام
1-3 قاشق غذاخوری آب گرم
1 فنجان بادام خام

مواد لازم برای تهیه ی فیلینگ چیز کیک

طرز تهیه سطح زیرین چیز کیک وانیلی خام

برای تهیه ی چیز کیک وانیلی خام کلاسیک دوستانه ، باید در ابتدا، شروع به آماده کردن سطح زیرین چیز کیک بکنید. برای این کار ، 1 فنجان بادام را بگیرید و در یک آسیاب برقی بریزید تا کاملا آسیاب شده و پودر شود.
پس از اینکه بادام ها کاملا پودر شد، دو مدل خرمای ذکر شده به همراه کشمش ، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائوی خام و یک لیوان پودر بیسکویت را اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید و به صورت مرتب حین هم زدن این مواد را بررسی کنید تا ببینید انگشتان آن به مواد می چسبد یا خیر. اگر احساس می کنید که بافت مواد خیلی خشک است ، یک قاشق چایخوری آب را به موادتان اضافه کنید و به مخلوط کردن مواد ادامه دهید، تا زمانی که موادتان قوام مورد نظر خود را بدست آورد. هنگامی که مشاهده کردید مواد کاملاً به هم چسبیده شدند ، موادتان آمادست و حالا باید سراغ تهیه ی فیلینگ درون چیز کیک وانیلی خام بروید.

طرز تهیه ی فیلینگ چیزکیک وانیلی خام

یک قالب گرد کیک قفل دار را بردارید و داخل آن را با کاغذ شیرینی پزی یا روغنی بپوشانید. حتی دیواره ها ی قالب را نیز باید بپوشانید تا مواد به دیواره ها نچسبد و بد فرم نشود. پس از اتمام کارتان ، مخلوط زیرین چیز کیک وانیلی خام را داخل قالب بریزید و محکم موادتان را با دست فشار دهید تا به کف قالب بچسبد. با دست یا پشت قاشق موادتان را صاف کنید تا به همه جای قالب برسد و ناهمواری در سطح زیرین چیز کیک مشاهده نشود.
در مرحله ی بعد ، باید به تهیه ی فیلینگ سطح بالایی لایه ی چیز کیکتان بپردازید. مغذ آجیل یا 3 فنجان بادام زمینی را به مدت یک ساعت یا اگر زمان مقدور بود به مدت یک شب در یخچال خیس کنید و آن ها را خوب صاف کنید. در مرحله ی بعد، در یک غذا ساز یا مخلوط کن برقی تمیز، مواد مورد نیاز تان شامل: 3/4 لیوان روغن نارگیل خوراکی ، 1/2 فنجان عسل خام ، 1 قاشق غذا خوری عصاره ی وانیل خالص ، آب لیمو ی فشرده شده و آب را اضافه کنید. حدود 5 دقیقه این مواد را با هم خوب مخلوط کنید تا موادتان به صورت یکدست صاف شود.

چیز کیک وانیلی خام

پس از اتمام این مرحله، مواد فیلینگ را بر روی لایه ی زیرین چیز کیکتان بریزید. به صورت آرام آرام. و در آخر با پشت قاشق یا ملاقه، موادتان را کامل صاف کنید تا لایه ی زیرین چیز کیک وانیلی خامتان را به صورت کامل بپوشاند. چیز کیک را به مدت یک ساعت در فریزر، و به مدت 2 ساعت درون یخچال بگذارید تا کاملا مواد به هم دیگر منسجم شده و بافتشان به طور کامل سفت شوند. بعد از دو ساعت آن را به آرامی از قالب جدا کنید، و کاغذ ها را نیز در بیاورید و بر روی یک بشقاب گرد یا ظرف زیبا قرار دهید. پس از آن که چیز کیکتان آماده شد، آن را با میوه هایی تازه همانند توت فرنگی، موز حلقه شده، تمشک، کیوی های خرد شده، سیب خرد شده و دیگر توت ها تزیین کنید تا ظاهر چیز کیکتان زیبا شود. اگر این میوه ها در دسترس نبودند می توانید با هر میوه ای که دارید چیز کیک وانیلی خام را تزیین کنید. تزیین کاملا سلیقه ای است. حتی می توانید از میوه استفاده نکنید. در صورت تمایل می توانید از خامه ی قنادی و شکلات چیپسی برای دیزاین چیز کیکتان استفاده کنید. این دسر را می توانید با چای، شیرکاکائو، قهوه و نسکافه و دیگر نوشیدنی ها سرو کنید.


مطالب مرتبط رو از دست ندید :

طرز تهیه ی پای کره بادام زمینی ، یک دسر مورد علاقه و محبوب
طرز تهیه ی وافل کلاسیک – مناسب برای تفریحات آخر هفته
طرز تهیه ی شربت خیار که سم زدای قوی بدن است