اگر قصد فروش چیزی و یا ارائه خدماتی را دارید، باید اصول اصلی فروش را هم بدانید. مهم نیست وسیله ای که می فروشید، ماشین باشد یا شمع و … با پیروی از اصول فروش می توانید به موفقیتی که دنبالش هستید برسید. در مقاله ” چگونه فروش بالایی داشته باشیم ” می خواهیم شما را با روش های فروش خوب آشنا کنیم . با ما همراه باشید…

گام اول: خودتان را برای فروش آماده کنید

1. باید به چیزی که می فروشید، علاقه داشته باشید.

اولین جواب، سوال چگونه فروش بالایی داشته باشیم ، علاقه است! اگر به چیزی که می فروشید علاقه ای نداشته باشید، مشتریان تان متوجه آن می شوند و تمایلشان به خرید را از دست می دهند. لازم نیست که در هنگام فروش خیلی خودتان را پر هیجان نشان دهید. همین که نسبت به فروشتان احساس خوبی داشته باشید، کافی است.

2. از راه های فروش و قابلیت های محصولتان با خبر باشید

باید بدانید که چه چیزهایی محصولتان را جذاب تر می کند تا با استفاده از اضافه کردن آن ها، مشتریان بیشتری جذب کنید.

حتما بخوانید : چگونه در جوانی پولدار شویم؟ صفر تا صد کارهایی که باید بکنید

3. مشتریانتان را شناسایی کنید

برای آنکه بتوانید فروش خوبی داشته باشید باید بدانید که چه قشر از جامعه بیشترین خرید را از شما خواهند کرد؛ به عبارت دیگر باید به دنبال جذب مشتریانی باشید که خواهان محصول شما هستند؛ به طور مثال: برای فروش ماشین نمی توانید در میان کودکان، بازار فروش داشته باشید و یا برای فروش محصولات آشپزخانه آقایان گزینه اول شما نیستند.

روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر

از طرفی می توانید برای تبلیغ محصولتان موقعیت مکانی خریدارانتان را بشناسید تا شانس فروشتان بیشتر شود.

4. اطلاعاتتان را درباره چیزی که می فروشید، کامل کنید

اگر درباره چیزی که می فروشید، اطلاعاتی نداشته باشید، نمی توانید فروش خوبی داشته باشید. قبل از هر چیزی تمام نکات و اطلاعاتی که درباره محصولتان وجود دارد را یاد بگیرید تا زمانی که مشتریانتان از شما سوال پرسیدند بتوانید به راحتی پاسخ آن ها را بدهید.

گام دوم: اقدام برای فروش محصول

1. توضیحاتتان را خلاصه کنید

حتی اگر مطمئن هستید که فروش فوق العاده ای خواهید داشت باید این نکته را در نظر بگیرید که برای فروش محصولتان به مشتری، نهایتا 60 ثانیه زمان مفید دارید. 1 دقیقه اول مهم ترین زمان برای مشتاق کردن مشتری به خریدن محصولتان است.

2. سعی کنید گفتگو را تحت کنترل خودتان نگه ندارید.

به مشتریانتان اجازه دهید سوال هایشان را بپرسند و نظراتشان را بیان کنند. اگر فقط خودتان صحبت کنید و اجازه صحبت کردن به مشتری را ندهید، او را از خریدن محصولتان ناامید می کنید. برای علاقه مند کردن مشتری می توانید از او سوالاتی بپرسید و نظراتش را تایید کنید.

حتما بخوانید : چگونه میلیاردر شویم ؟ راهکار های طلائی و اصولی میلیاردر شدن

این نکته را هم فراموش نکنید که نباید نظرات خودتان را به مشتری تحمیل کنید. با این کار اشتیاق او را از دست می دهید.

3. احساس اطمینان ایجاد کنید

فروختن محصول به دوستان و اعضای خانواده کار راحتی است؛ چون آن ها به شما و نظراتتان اعتماد دارند. اگر بتوانید با شیوه گفتگوی خود در مشتری احساس حمایت و اعتماد ایجاد کنید، احتمال اینکه از شما خرید کند، بیشتر خواهد شد.

4. صادق باشید

حتی اگر مجبورید عیب های محصولتان را بگویید و از این کار دریغ نکنید. صداقت فروشنده برای بسیاری از مشتریان جذاب است. بهتر است در نظر مشتری فروشنده صادقی باشید تا اینکه به عنوان یک فرد سودجو در بین مشتریان شناخته شوید.

5.در ابتدای فروش انتظاری نداشته باشید

داشتن انتظار در ابتدای فروش ممکن است شما را ناامید کند. بیشتر کسب و کارها در ابتدا مشتریان زیادی ندارند و به مرور زمان پیشرفت می کنند. همیشه بهترین عملکردتان را داشته باشید تا بعد ببینید چه پیش می آید.

راهکارهایی برای فروش بیشتر

6. برای مشتریانتان ارزش قائل شوید

فرقی نمی کند که مشتری شما چه کسی است. اگر مشتری نظری دارد که با نظر شما مخالف است، او را تایید کنید. هر کسی نظر مخصوص به خود را دارد که باید محترم شمرده شود. اگر نظر مشتری درباره محصولتان اشتباه است، می توانید با ذکر دلیل و با لبخند، او را متوجه اشتباهش کنید.

در ادامه می توانید نیاز او را به محصولتان تأیید کنید و کاری کنید تا  درباره خریدش احساس رضایت داشته باشد.

گام سوم: استفاده از تکنیک های فروش

1. نحوه گفتمانتان را تغییر دهید

شاید از خودتان پرسیده اید که با گفتمان بهتر چگونه فروش بالایی داشته باشیم ؟ در جواب باید بگوییم که بهتر است از واژگانی استفاده کنید که مخاطب شما را تحت تاثیر قرار می دهد. به جای استفاده از عباراتی مانند «من فکر می کنم که …» یا «بگذارید به شما بگویم …»، می توانید جمله تان را با عبارت های تاثیر گذاری مانند: «مطمئنم عاشق این ویژگی از محصول می شوید…» یا «به محض استفاده از آن متوجه می شوید که …» شروع کنید.

2. بر روی ویژگی های محصولتان تاکید کنید

باید برای مشتری توضیح دهید که چگونه استفاده از محصولتان زندگی او را آسان تر و دلپذیر تر می کند. اگر استفاده از آن باعث صرفه جویی در وقت، هزینه و… می شود، تمام این ویژگی ها برای خریدار توضیح دهید.

3. از فروش همزمان تعداد زیادی وسیله خودداری کنید

اگر می خواهید محصولاتی که تولید کرده اید، به خوبی دیده شوند نباید همه آن ها را همزمان برای فروش در معرض عموم قرار دهید! این کار باعث دلزدگی و گیج شدن خریداران می شود و ممکن است با خودشان بگویند «بعدا در فرصت مناسب به همه آن ها فکر می کنم» که غالبا هم فراموش می کنند.

حتما بخوانید : کسب درآمد اینترنتی ؛ معرفی 50 ایده مشاغل اینترنتی و آنلاین ( مطمئن )

4. بعد از هر فروش به مشتری پیشنهاد محصولات دیگر را بدهید

هر بار که در فروش موفق بودید، می توانید به خریدارانتان، محصول یا خدمات دیگری پیشنهاد کنید. شانس اینکه آن ها محصول دیگری بخرند، در این مواقع بیشتر است.

5. عملیات خرید را برای خریداران به صورت ساده و راحت درآورید

در خیلی از مواقع مشتریان بعد از دیدن پروسه خرید چند مرحله ای و وقت گیر از خریدن کالای مورد نظرشان پشیمان می شوند و آن را به وقت دیگری موکول می کنند؛ بنابراین مهم است که بسته بندی، پرداخت و حمل و نقل برای مشتری به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام شود.

6. برای خریداران،ظ قرار خرید تعیین کنید

در صورتی که مشتری می خواهد در زمان دیگری از شما خرید کند یا محصولاتتان را ببیند برای راحتی کار او می توانید زمان مشخصی در نظر بگیرید تا در آن زمان بتوانید به معرفی و فروش محصولتان بپردازید.

چگونه فروش بالایی داشته باشیم

7. خریدار را به خریدن هر چه سریعتر محصولتان ترغیب کنید

اگر می خواهید مشتریانتان کمتر دچار شک و تردید شوند و فروش سریع تری داشته باشید، می توانید به مشتری گوشزد کنید که مدت زمان تخفیف ها به زودی تمام می شود و یا محصول تا زمان معینی در دسترس است.

گام چهارم: پایان فروش

1. مطمئن شوید که خرید انجام می شود

برای این کار بعد از توضیحات درباره محصول و قیمت آن می توانید با سوالات مستقیم یا غیر مستقیم، از خریدار بپرسید که آیا مایل به بسته بندی محصول هستند یا خیر.

2. با خریدار به توافق برسید

در این مرحله می توانید تخفیفات تان را معرفی کنید. این تخفیف می تواند مستقیم یا خرید کالاهای بیشتر باشد. با این کار مشتری را برای خریدهای بیشتر ترغیب می کنید.

3. پیشنهاد کنید محصولتان را آزمایش کند

در صورتی که خریدار از  محصولتان مطمئن نیست، می توانید به او پیشنهاد دهید در حضور شما از آن استفاده کند. با این کار فروشتان را تضمین می کنید و به خریدار احساس اطمینان می دهید.

4. محصولتان را با رقبا مقایسه کنید

با این کار ارزش محصولتان را نشان می دهید و آن را از محصولات رقیبانتان متمایز می کنید.

چگونه مشاور فروش خوبی باشیم

5. سود محصولتان را نشان دهید

سودی که خریدار از محصولتان در طی چند مدت می برد به او نشان دهید. این کار منطقی تر به نظر می رسد و او را برای خریدن وسوسه می کند.

6. از مشتری و انتخاب او تعریف کنید

نشان دهید که با خرید محصول یا خدماتتان هوشمند، منطقی و … هستند. وقتی عزت نفس خریدار را بالا ببرید، شانس فروشتان بیشتر می شود.

منبع: wikihow