اکثر افراد ایده ی کنترل شخصی توسط شخص دیگر را دوست ندارند. با این حال، هنگامی که در یک رابطه عاشقانه قرار دارید، ممکن است به راهنمایی همسرتان نیاز داشته باشید. کنترل کردن شوهرتان می تواند به معنای کمک به او در یادگیری راه هایی برای برقراری ارتباط بهتر و ایجاد روابط سالم تر و مثبت تر باشد.

چگونه شوهر خود را کنترل کنیم؟

روش اول: ایجاد رابطه ی سالم

ایجاد رابطه ی سالم

1- ارتباط موثر برقرار کنید. برقراری ارتباط صمیمانه، یکی از پایه های ایجاد رابطه سالم است. اگر شما و شریک زندگی تان می توانید به صورت مؤثر ارتباط برقرار کنید، متوجه خواهید شد که مشکلات تان با همکاری یکدیگر بهتر حل می شود. شما برای کنترل کردن همسرتان به مهارت هایی نیاز دارید.

  • خودتان زمان تعیین کنید. اگر می خواهید یک گفتگوی مهم داشته باشید، زمانی را انتخاب کنید که برای هر دو نفرتان مناسب است؛ مثلاً سعی نکنید وقتی همسرتان در حال وارد شدن به خانه است یا شما قرار است پنج دقیقه دیگر به ورزشگاه بروید، گفتگوی جدی‌ای را شروع کنید.

به زبان بدن تان توجه کنید. در حین گفتگوهای مهم، سعی کنید کنار شوهرتان بنشینید. این باعث می شود هر دو احساس بهتری پیدا کنید تا اینکه یکی از شما در جایی بالاتر از دیگری ایستاده باشد.

حتما بخوانید: چگونه می توانید بدون داشتن فرزند، شاد باشید؟

شما همچنین باید ارتباط چشمی تان را با همسرتان حفظ کنید؛زیرا ارتباط چشمی میزان اعتماد و احترام را نشان می دهد.

2زمانی را با یکدیگر سپری کنید. در قرار ملاقات های اول، احتمالاً هر دوی شما قرارهای رمانتیکی می گذاشتید؛ اما با گذشت زمان، این روابط کاهش پیدا کرده است. شما باید تمام وقت تان را به جای اینکه صرف تماشای تلویزیون کنید، به در کنار همسرتان بودن بگذرانید و از آن لحظات لذت ببرید. بهتر است هر هفته اوقاتی را با یکدیگر سپری کنید.

  • زمانی را به تنهایی در کنار شوهرتان سپری کنید، این کا روابط تان را پایدار نگه می دارد و به شما کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. هر هفته زمانی را به بودن در کنار شوهرتان بودن، نه بودن کنار فرزندان یا دوستان و شخص دیگری، اختصاص دهید.

فعالیتهایی انجام دهید که به تعامل نیاز دارد. به عنوان مثال، یک فعالیت سرگرم کننده مانند بولینگ را امتحان کنید. این بازی به شما کمک می کند تا احساس آرامش و راحتی بیشتری در کنار یکدیگر داشته باشید. اگر شوهرتان از انجام این کارها لذت می برد، باید نگران کنترل کردن او باشید!

3- در مورد یکدیگر اطلاعاتی بدست آورید. البته شما نامزد یا شوهرتان را می شناسید؛ اما به این معنی نیست که شما همه چیز را در مورد یکدیگر می دانید. سالم ترین روابط، روابطی است که زوج ها برای درک عمیق یکدیگر تلاش می کنند.

  • وقتی کنار یکدیگر هستید، سعی کنید چیزهای جدیدی درباره ی یکدیگر یاد بگیرید. بهترین راه برای شناخت بهتر، سؤال کردن است. این سوالات می تواند به سادگی گفتن این جمله باشد «روزت چگونه بود؟».

نکته مهم این است که شما هر دو پاسخ صادقانه ای می دهید و اینکه هر دو به طور جدی به حرف های طرف مقابل تان گوش می دهید.

  • شما همچنین می توانید سؤالات خلاقانه تری بپرسید، مانند این سوال: « اگر می توانستی شخصیت یک کتاب باشی، دوست داشتی جای چه فردی باشی؟» این نوع مکالمات به شما این امکان را می دهد تا درباره ی یکدیگر بیشتر بدانید.

هرچه بیشتر بدانید، به یکدیگر بیشتر اعتماد خواهید کرد. شما به جای کنترل کردن شوهرتان، می توانید با او ارتباط برقرار کنید.

روش دوم: راهنمایی کردن

کنترل شوهر

1- نیازهای خود را بیان کنید. اگر بتوانید شوهرتان را راهنمایی کنید تا رفتار خوبی داشته باشد به کنترل کردن او کمتر نیاز پیدا می کنید.

حتما بخوانید: 20 ایده متفاوت برای سورپرایز کردن شوهر تان در روز تولدش

همه ما فردی را می خواهیم که نیازهای مان را برآورده کند. آنچه باید به خاطر بسپاریم این است که نیازهای ما همیشه به آسانی قابل مشاهده نیستند. سعی کنید به شریک زندگی تان بگویید که دقیقاً چه انتظاراتی از او دارید.

  • سعی کنید جمله ای مثل این را بگویید « من یک روز ناامیدکننده را گذراندم. برای همین باید با یک نفر درد و دل کنم. می توانی چند دقیقه به من گوش دهی؟»
  • شاید احساس کنید که شوهرتان برای شما وقت نمی گذارد. به جای فریاد زدن، سعی کنید این جمله را بگویید« می دانم که اخیراً واقعاً مشغله ی زیادی داری، میتوانی برای اینکه با هم به سینما برویم، زمانی را مشخص کنی؟» با توضیح نیازهای تان، احتمال بیشتری دارد که به این نیازهایتان دست پیدا کنید.
  • قوانینی برای رابطه تان تعیین کنید. حتی اگر هر دو جوانی را پشت سر گذاشتید، روابط تان به احتمال زیاد می تواند با استفاده از برخی قوانین برقرار شود. روی این موارد کار کنید و اطمینان حاصل کنید که شما هر دو موافق هستید تا از راهنمایی های ارائه شده پیروی کنید.

به عنوان مثال، اگر برای شما مهم است که هیچ وقت عصبانی نخوابید، یکی از این قوانین مربوط به آن را ایجاد کنید.

  • اگر احساس می کنید باید کارهای شوهرتان را کنترل کنید، پیش از این دستورالعمل هایی را تعیین کنید. به عنوان مثال، از او بخواهید که فقط دو شب را با دوستانش بیرون از خانه بگذراند. او به خاطر انعطاف پذیری تان، و اینکه میدانید به زمان بازگشتش به خانه اهمیت می دهید، شما را تحسین می کند.
  • همچنین، می توانید چند قانون در مورد نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر شما اهل بیدار شدن صبح زود نیستید، می توانید با هم به توافق برسید که قبل از نوشیدن قهوه در مورد موضوع جدی ای بحث نکنید.

2- مرزها را تعیین کنید. تعیین مرزها روشی بسیار مؤثر است که شوهرتان را به انجام رفتارهایی سوق می دهید که مورد علاقه ی شماست. اولین قدم برای تعیین مرزها، شناخت احساسات تان است. این به شما کمک می کند تا بفهمید که در رابطه چه چیزی برای شما اهمیت دارد. شما می توانید نیازهای خود را بهتر بیان کنید.

  • به عنوان مثال، شاید او دائماً از شما پول قرض می گیرد. این ممکن است شما را ناراحت کند، به خصوص اگر او به موقع آن را پرداخت نکنید. مرزهایی را تعیین کنید که این را نشان دهد که چه موقع و چقدر می توانند پول قرض بگیرند. همچنین، این مرز را تعیین کنید که پولی که قرض دادید باید برگردانده شود.
  • عبور از مرزها روی روابط تان تأثیر می گذارد. به او بگویید که این مرزها برای شما مهم است و در صورت رعایت نکردن آنها ناراحت خواهید شد.

روش سوم: بهره بردن از رابطه ی عاشقانه

روابط عاشقانه بین زن و شوهر

1- ارتباط اجتماعی بیشتری برقرار کنید. داشتن روابط سالم و عاشقانه خیلی موثر است. وقتی متاهل هستید، به طور خودکار احساس می کنید ارتباط اجتماعی بیشتری با دیگران خواهید داشت. شما فردی را در کنارتان دارید که می توانید با او در مورد فیلم، کار، اتفاقات اخیر یا هر چیز دیگری، صحبت کنید. این به شما کمک می کند تا با دنیای اطراف تان هماهنگی بیشتری برقرار کنید.

حتما بخوانید: چگونه شوهرمان را شاد کنیم ؟ ریزترین نکاتی که باید بدانید!

  • برقراری ارتباط اجتماعی به شما کمک کند که احساس اطمینان و خوشحالی بیشتری داشته باشید. اگر با شریک زندگی تان به مدت طولانی زندگی کنید، ارتباط تان عمیق تر می شود.

2- احساس امنیت بیشتری کنید. روابط سالم داشتن یعنی که احساس امنیت عمیق تری دارید. به عنوان مثال، می دانید وقتی ترفیع گرفتید، کسی هست که این موفقیت را با او جشن بگیرید. شما همچنین می دانید که هنگامی که حیوان خانگی تان مُرد، کسی هست که باعث آرامش تان شود. احساس امنیت برای داشتن روابط احساسی سالم بسیار حائز اهمیت است.

  • تحقیقات نشان داده است که یک رابطه طولانی مدت بودن، فواید زیادی برای سلامت روان خانم ها دارد. احساس امنیت زن بخش بزرگی از این مزایاست.

3- سلامتی تان را بهبود ببخشید. همچنین می توانید از بودن در یک رابطه ی عاشقانه فوایدی ببرید. افرادی که روابط خوبی دارند، استرس کمتری دارند. کم بودن میزان استرس یعنی که احتمالاً فشار خون بالا، مشکلات قلبی یا علائم افسردگی در شما کاهش پیدا می کند.

  • افرادی که روابط طولانی مدت دارند، از داشتن روابط جنسی منظم بهره می برند. رابطه جنسی می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند و میزان استرس تان را کاهش دهد.