بیشتر مردم یک ایده کلی در مورد اینکه برای زندگیشان چه چیزی می خواهند، دارند. اما توانایی انتقال این ایده به دیگران مانند یک چالش است. این توانایی وجه تمایزی است که یک رهبر را از سایرین جدا میکند. همیشه یک چشم اندازی روشن و برنامه ای برای آینده داشته باشید…
ویژگی مشترک اصلی همه رهبران داشتن چشم اندازی روشن و هیجان انگیز برای آینده و توانایی انتقال آن به دیگران است.
فقط یک رهبر میتواند به آینده فکر کند و هر روز برای آن برنامه ریزی کند. در این مقاله از دکتر چک بیشتر به این موضوع می پردازیم…

چشم انداز خود را انتقال دهید

رهبران عالی برای فکر کردن به آینده خود وقت میگذارند و تصویری روشن از نحوه زندگیشان در یک، سه یا پنج سال آینده می‌سازند.
رهبران به گونه ای توانایی انتقال این چشم انداز را دارند که دیگران هم روی آن سرمایه گذاری می‌کنند؛ در نهایت، دیگران این چشم انداز را متعلق به خود میدانند.

افراد را ترغیب کنید تا تلاش خود را بیشتر کنند

چشم انداز امکانات آینده، احساسات را برمی انگیزد و به افراد انگیزه میدهد تا بیشترین تلاش خود را کنند.
قدرتمندترین تصورها همیشه کیفی هستند، یعنی به صورت ارزش و ماموریت ،هدف گذاری توصیف میشوند. آن تصورات به صورت کمی نیستند، که با پول و اعداد توصیف شوند.

پول مهم است

البته که پول مهم است. اما تصمیم و تعهد به “بهترین بودن در زمینه کسب و کار” هیجان انگیزتر است.

خونسردی خود را حفظ کنید

نکته کلیدی دیگر موفقیت در رهبری این است که خونسردی خود را حفظ کنید.

یک مطالعه در« دانشکده بازرگانی استنفورد »ویژگی هایی را که شرکت ها در ارتقاء مدیران جوان به سمت های بالاتر از مقامات اجرایی به ویژه در سمت مدیر عامل، مورد بررسی قرار داد. نتیجه این مطالعه این بود که دو ویژگی مهم برای موفقیتی بزرگ لازم است.
اولین ویژگی، توانایی گروه بندی و کار کردن به عنوان بخشی از گروه است.
در نهایت همه کارها توسط گروه ها به سرانجام می‌رسد.
بازدهی یک مدیر، بازدهی گروه است. توانایی انتخاب اعضاء گروه، تعیین اهداف، واگذاری مسئولیت ها و در آخر، اتمام کار، برای موفقیت در مدیریت بسیار مهم است.

در موقعیت تحت فشار صبوری را تمرین کنید

دومین ویژگی رهبری مورد نیاز ارتقاء سریع، توانایی عملکرد خوب تحت فشار، به خصوص در شرایط بحرانی، است.
حفظ خونسردی در شرایط بحرانی به معنی تمرین صبوری و خودداری در شرایط سخت یا ناامید کننده است.

همه نگاه ها به سمت شماست

شخصیت و کیفیت یک رهبر معمولاً در زمان های حساس و بحرانی نشان داده میشود. در این لحظات همه رفتار رهبر را مشاهده و یادداشت برداری میکنند.
زمانی «جوزف رادیرد کیپلینگ» ( نویسنده بریتانیایی و برنده جایزه نوبل1907) گفت: “اگر بتوانید خود را، وقتی که همه اطرافیانتان به دردسر افتاده اند و شما را مقصر آن میدانند، نجات دهید، آن وقت دنیا و تمام چیزهای درونش از آن شماست.”
کار شما به عنوان یک رهبر این است که چشم اندازی واضح از جایگاهی که میخواهید در آینده به دست آورید داشته باشید. هنگامی که کارها به درستی پیش نمیروند خونسردی خود را حفظ کنید، چرا که مطمئناً در آینده این اتفاق خواهد افتاد.

تابلوی رویاهای آینده تان را خلق کنید

در اینجا دو اقدام وجود دارد که میتوانید بلافاصله برای عملی کردن این ایده ها انجام دهید:

اول، 3 یا 5 سال به جلو بروید و آینده ایده آل خود را تصور کنید. این آینده چه شکلی است؟ چه اقداماتی را میتوانید همین حالا انجام دهید تا شروعی برای تبدیل شدن خیال آینده به واقعیت فعلی باشد؟
تابلوی تصورات، وسیله ای عالی برای تصور کردن آینده و تمرکز کردن بر روی اهداف است.
این تابلو که به عنوان تابلوی رویاها نیز شناخته میشود، شامل چسباندن تصویرهایی از زندگی ایده آل، متعلقات، اهداف و عهد و پیمان ها بر روی تابلو یا کاغذ است.
وقتی که این تابلو را ساختید، باید تا جای ممکن بارها به آن نگاه کنید تا دستگاه فعال سازی شبکه ای مغز خود را فعال کنید. به منابع و فرصت های لازم برای تبدیل شدن رویاهای خود به بخشی از واقعیت توجه کنید.
همچنین اینکار باعث فعال شدن قانون جذب میشود!

دوم، هر اتفاقی که بیافتد، آرام و خونسرد باقی بمانید. آشفته و خشمگین نشوید. نفس عمیقی بکشید و به جای تمرکز بر مشکلات، به راه حل آنها فکر کنید.


مطالب مرتبط با موفقیت را حتما بخوانید :

موفقیت در مصاحبه و دستیابی به شغل و هدف رویایی تان
5 سبک رهبری در مدیریت که باید بیاموزید
چگونه برند شخصی خود را ساخته و آن را ارتقا دهیم

 

منبع: briantracy