برنامه های ضد سرقت یا ریکاوری گوشی زیادی در پلی استور گوگل و اپل وجود دارند که اگر گوشی تان به سرقت رفته باشد یا آن را گم کرده باشید، با نصب آن ها به راحتی می توانید تلفن همراه خود را پیدا کنید. اما بیشتر مردم بعد از این که تلفن همراه شان را از دست دادند، تازه به این فکر می افتند؛ یعنی زمانی که دیگر خیلی دیر شده است.

با دکتر چک همراه باشید تا راه های پیدا کردن گوشی گم شده یا دزدیده شده را به شما آموزش دهیم…

پیدا کردن گوشی اندروید

برای پیدا کردن گوشی اندروید، باید به اینترنت دسترسی داشته باشید تا بتوانید موقعیت آن را شناسایی کنید. تلفن همراه باید به شبکه ارتباطی wi-fi متصل باشد. مهم نیست که وضعیت فعلی تان چگونه است، در این مقاله به تمام راهکارهای رایج و همین طور راهکارهای جدید برای پیدا کردن تلفن همراه اشاره خواهیم کرد.

ابزاری مفید برای رهگیری آیفون – mSpy

این ابزار بیشتر برای کنترل والدین مورد استفاده قرار می گیرد اما در عین حال به رهگیری تلفن همراه آیفون هم کمک می کند. علاوه بر این، از mSpy برای بررسی پیام ها، تماس ها، موقعیت های مکانی، مسیرها، پیام های واتس اپ و بسیاری از کارهای دیگر می توان استفاده کرد.

مثلا فرض کنید که این برنامه را فعال کرده و تلفن همراه تان را در جایی گذاشته اید که فراموش کرده اید یا به سرقت رفته است؛ در این صورت می توانید از برنامه برای پیدا کردن موقعیت مکانی یا مسیرهایی که با تلفن همراه برای آخرین بار از آن ها حرکت کرده اید را مشاهده کنید.

در هنگام استفاده از این برنامه، اطلاعات هر 5 دقیقه به روز رسانی می شوند؛ بنابراین، می توانید به موقعیت دقیق تلفن همراه پی ببرید. اگر به دنبال نصب یک برنامه با رابط کاربری آسان هستید، توصیه می کنیم که برنامه mSpy را نصب کنید.

پیدا کردن گوشی با استفاده از گوگل و سرویس های گوگل

با کمک ابزار Google’s Find My Device می توانید گوشی خود را پیدا کنید

برای پیدا کردن گوشی اندروید پیش نیازهای لازم:

  • تلفن همراه خود را به حساب کاربری گوگل متصل کرده باشید.
  • تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشد.
  • اجازه شناسایی موقعیت مکانی به برنامه Find My Device داده شده باشد. این قابلیت را در قسمت تنظیمات برنامه گوگل می توانید تغییر دهید.
  • اجازه قفل و پاک کردن اطلاعات تلفن همراه به برنامه داده شده باشد (خاموش کردن).

Google's Find My Device

Find My Device یکی از ابزار رسمی و با رابط کاربری آسان از شرکت گوگل است که برای رهگیری گوشی یا تبلت که سیستم عامل اندروید دارد، قابل استفاده است. نکته مثبتی که درباره این برنامه وجود دارد، عدم نیاز به نصب آن به منظور استفاده است و بلکه تنها باید تلفن همراه خود را به حساب کاربری خود در گوگل متصل کرده و آن را به اینترنت متصل کنید.

سپس در حالی که می خواهید به حساب کاربری تان در گوگل متصل شوید باید به وب سایت Find My Device مراجعه کنید. پس از این که سایت بارگزاری شد، به طور خودکار موقعیت مکانی تلفن همراه مفقود شده را رهگیری می کند. اگر چندین تلفن همراه با سیستم عامل اندروید را در این قسمت ثبت کرده اید، مطمئن شوید که در قسمت تنظیمات تلفن همراه مورد نظر انتخاب شده باشد.

در آخرین به روز رسانی گوگل، این شرکت چندین قابلیت و ویژگی به صفحات نتایج جستجو اضافه کرده است. به عبارت دیگر شما می توانید در کم ترین زمان ممکن هر تلفن همراهی که سیستم عامل اندروید درد را از طریق نتایج جستجو ثبت کنید. اگر در قسمت کادر جستجو عبارت “where is my phone” را تایپ کنید، گوگل یک نقشه کوچک در قسمت بالای صفحه نتایج نمایش می دهد و تلاش میکند که موقعیت را شناسایی کند. پس از این که موقعیت شناسایی شد، اگر بر روی گزینه “Ring” کلیک کنید به شما خبر می دهد.

با وجود این که اگر از طریق وب سایت اقدام به رهگیری کنید می توانید موقعیت مکانی را متوجه شوید اما دیگر از قابلیت های زیادی که در برنامه Find My Device وجود دارد، برخوردار نخواهید شد.

از جمله قابلیت هایی که در برنامه ارائه می شوند می توان به امکان رهگیری گوشی اندروید ثبت شده و اعلام موقعیت و پاک کردن اطلاعات تلفن همراه (البته این قابلیت را باید در تلفن همراه خود فعال کنید) اشاره کرد. از نقطه ضصف های این برنامه نیز عدم امکان کنترل از راه دور تلفن همراه می باشد.

اگر در اطراف جایی که موبایل خود را گم کرده اید، لپ تاپ وجود ندارد، می توانید از تلفن همراه دیگران برای شناسایی موقعیت مکانی تلفن استفده کنید. در این شرایط به جای این که از مرورگر تلفن همراه استفاده کنید، می توانید از برنامه Find My Device استفاده کنید. به عنوان مهمان وارد برنامه شوید. اکنون می توانید تلفن همراه را پیدا کرده، زنگ هشدار را فعال کرده یا تمام اطلاعات را پاک کنید.

پیدا کردن گوشی اندروید

با این وجود، گاهی اوقات به این شیوه نمی توانید تلفن همراه مفقود شده خود را پیدا کنید که چندین دلیل برای ان وجود دارد. اولین دلیل ممکن، عدم اتصال تلفن همراه به شبکه اینترنت یا خاموش بودن آن است. در این شرایط تنها راهی که باقی می ماند این است که همچنان به رهگیری ادامه داده تا زمانی که تلفن همراه بار دیگر به قسمت سرویس های گوگل متصل شود.

حتی اگر تلفن همراه تان خاموش است یا شارژ آن تمام شده با Google Timeline می توانید آن را پیدا کنید

برای پیدا کردن گوشی اندروید پیش نیازهای لازم:

  • تلفن همراه به حساب کاربری در گوگل متصل شده باشد.
  • تلفن همراه در حال حاضر یا مدتی قبل به اینترنت دسترسی داشته باشد (پیش از این که تلفن خاموش شده باشد).
  • بایستی سرویس های Location Reporting و Location History را در تلفن همراه فعال کرده باشید (با مراجعه به قسمت تنظیمات برنامه گوگل در تلفن همراه خود می توانید این قابلیت را فعال کنید).

چگونه گوشیم رو پیدا کنم؟

برخلاف برنامه Find My Device، در قابلیت Timeline در گوگل مپ بر رهگیری گوشی مفقود شده تمرکز نمی شود بلکه می توانید از اطلاعات موجود برای موارد دیگر استفاده کنید؛ مثلا می توانید مسیرهایی که در چند روز اخیر تلفن از آن ها عبور کرده است را مشاهده کنید. همان طور که در قسمت بالا گفتیم اگر تلفن همراه با سیستم عامل اندروید مفقود شود، می توانید از داده های تاریخچه موقعیت مکانی برای شناسایی آخرین وضعیت و موقعیت تلفن استفاده کنید. به عبارت دیگر، حتی اگر تلفن همراه تان نیز خاموش شده باشد، باز هم می توانید آن را پیدا کنید.

به منظور فعال سازی این قابلیت باید این کارها را انجام دهید: وارد قسمت Your Timeline (که قبلا با نام Google Maps Location History نیز شناخته می شد) شده و مطمئن شوید که تاریخ درست انتخاب شده باشد. روش دیگری که برای فعال سازی این قابلیت وجود دارد این است که مستقیما وارد Google Maps شده، نوار جانبی را باز کرده و بر روی گزینه “Timeline” کلیک کنید.

پیدا کردن گوشی دزدیده شده

در نوار جانبی سمت چپ، می توانید تمام کارهایی که در آن بازه زمانی انجام شده است را مشاهده کنید؛ از جمله موقعیت های مکانی. در سمت راست می توانید تمام موقعیت های مکانی که در نقشه نمایش داده شده اند را مشاهده کنید.

برخلاف برنامه Find My Device که از GPS برای رهگیری تلفن همراه استفاده می کند، قابلیت Timeline تنها از ID و موقعیت مکانی WI-FI برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کند.

این نشان می دهد که صحت و دقت اطلاعات نمایش داده شده بسیار بالا هستند. از دیگر مزایای این قابلیت، امکان رهگیری پی در پی تلفن همراه در یک بازه زمانی مشخص است. پس اگر حتی تلفن همراه سرقت شود باز هم می توانید مکان هایی که بیشتر از آن ها بازدید شده است را شناسایی کنید؛ که این موقعیت ها ممکن است خانه یا محل کار سارق باشد. شما و پلیس با کمک این برنامه می توانید موقعیت مکانی تلفن همراه خود را پیدا کنید.

از اطلاعات موقعیت مکانی تصاویر گوگل برای پیدا کردن گوشی اندروید استفاده کنید

برای پیدا کردن گوشی اندروید پیش نیازهای لازم:

  • تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشد.
  • گزینه “Backup & Sync” (پشتیبانی و همگام سازی) در قسمت تصاویر گوگل فعال شده باشد.
  • فردی باید با تلفن همراه مفقود شده تان عکس بگیرد.

اگر تلفن همراه تان مفقود شده باشد با استفاده از قابلیت پشتیبانی و همگام سازی در تصاویر گوگل می توانید آن را پیدا کنید. چنانچه این قابلیت فعال شده باشد، تمام تصاویر ثبت شده در حساب کاربری Google Photos بارگذاری می شوند. با این کار نه تنها تصاویر پشتیبانی می شوند، بلکه موقعیت مکانی آن ها نیز ثبت می شود.

اگر فرض را بر این بگیریم که سارق از حساب کاربری گوگل خارج نشده باشد و در عین حال با گوشی شما عکس برداری کرده باشد، یک پیام جدید در Google Photos برای تان ارسال می شود. مسلما ارسال این پیام نشان می دهد که تلفن به اینترنت متصل است و از این رو، برنامه تصاویر اجازه دسترسی شما به موقعیت مکانی را صادر می کند.

اگر موفق به تعیین موفق مکانی شدید که در بیشتر مواقع این موقعیت مربوط به آدرس محل کار یا خانه سارق است، سعی نکنید که به تنهایی به آن جا بروید بلکه از آن اطلاعات استفاده کرده و به پلیس خبر دهید.

چطور گوشی رو پیدا کنم

تصور کنیم که تلفن همراه شما از تمام پیش نیازهای گفته شده برخوردار است. در این مواقع باید چه کاری انجام دهید؟ در این قسمت مرحله به مرحله توضیح داده ایم:

  • وارد وب سایت photos.google.com شده و با استفاده از حساب کاربری گوگل که متصل به تلفن همراه با سیستم عامل اندروید، وارد شوید.
  • بررسی کنید و ببینید که آیا پس از مفقود شدن تلفن همراه سارق اقدام به عکس برداری با تلفن کرده است یا خیر.
  • اگر عکس گرفته بود بر روی تصویر کلیک کنید.
  • در نوار جانبی نمایش داده شده می توانید اطلاعات تصویر ثبت شده از جمله موقعیت مکانی آن را مشاهده کنید.

استفاده از ابزارهای شخص ثالث

برای پیدا کردن گوشی اندروید از ابزار Samsung’s Find My Mobile استفاده کنید

برای پیدا کردن گوشی اندروید پیش نیازهای لازم:

  • تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشد.
  • باید یک حساب کاربری سامسونگ داشته باشید و تلفن همراه در آن ثبت شده باشد.
  • باید گزینه کنترل از راه دور را در تلفن همراه سامسونگ فعال کرده باشید.

اگر تلفن همراه تان ساخت شرکت سامسونگ است، با استفاده از سرویس رهگیری خود شرکت با نام “Find My Device” می توانید تلفن همراه مفقود شده را پیدا کنید. به منظور استفاده از این سرویس به یک حساب کاربری در سامسونگ نیاز دارید و باید پیش از این تلفن مفقود شود، تلفن همراه خود را در آن ثبت کرده باشید. از این نکته غافل نشوید.

پیدا کردن گوشی سامسونگ

پس از این که کار گفته شده را انجام دادید، وارد وب سایت Find My Mobile شود. نوار جانبی سمت چپ را چک کرده و مطمئن شوید که تلفن همراه تان به حساب کاربری متصل شده است. اکنون تمام کاری که باید انجام دهید این است که گزینه “Locate My Device” در قسمت نوار جانبی را انتخاب کرده و بر روی گزینه Locate کلیک کنید. چنانچه تلفن همراه آنلاین و گزینه کنترل از راه دور نیز فعال باشد، می توانید موقعیت مکان تقریبی تلفن همراه را مشاهده کنید. با کمک این قابلیت می توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید؛ مثلا تلفن همراه را قفل کرده، اطلاعات را پاک کرده و زنگ هشدار همراه با ارسال پیام را فعال کنید.

چگونه گوشی آیفون را با Dropbox پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن گوشی اندروید پیش نیازهای لازم:

  • تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشد.
  • گزینه “Camera Upload” در برنامه Dropbox فعال شده باشد.
  • فردی باید با تلفن همراه شما اقدام به عکس برداری کند.

اگر تلفن همراه تان مفقود شده و تمام شیوه های گفته شده را انجام داده اید اما موفق نشدید، می توانید از برنامه Dropbox استفاده کنید. البته به منظور استفاده از این برنامه، باید ابتدا آن را بر روی تلفن همراه نصب کرده و قابلیت “Camera Upload” را فعال کرده باشید. در این شرایط، هر زمان که سارق با تلفن شما اقدام به عکس برداری کند، در پوشه “Camera Upload” برنامه Dropbox به طور خودکار بارگذاری خواهد شد. اگر خوش شانس باشید و سارق با تلفن شما یک سلفی گرفته باشد، چهره و مکان تقریبی او را می توانید حدس بزنید.

پیدا کردن گوشی آیفون

برنامه ذکر شده نمی تواند آدرس IP تلفن های همراه متصل شده به حساب کاربری Dropbox را نمایش دهد و امروزه تنها این برنامه مخصوص کامپیوتر و لپ تاپ طراحی شده است.

یکی دیگر از برنامه های کاربردی و خوبی که توصیه می کنیم پیش از به سرقت رفتن تلفن همراه نصب کنید، Cerberus است که می توانید از گوگل پلی آن را دانلود کنید.

نصب برنامه رهگیری جهت حفظ امنیت و پیدا کردن تلفن مفقود شده در آینده

با وجود این که سرویس های ارائه شده از سوی خود گوگل توانایی های خوبی دارند، اما توصیه می کنیم که این چند برنامه دیگر را نیز بررسی کنید. این برنامه ها دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند و می توانید سطح امنیتی تلفن همراه را افزایش دهند.

برنامه Cerberus (برنامه ای رایگان همراه با پرداخت درون شبکه ای)

اولین و بهترین برنامه ای که ما پیشنهاد می کنیم، Cerberus است که قابلیت های زیادی دارد و امکان کنترل از راه دور تلفن همراه نیز در آن ارائه شده است. از جمله قابلیت های این برنامه می توان به رهگیری موقعیت مکانی، ضبط مخفیانه صدا یا فیلم، ثبت تصاویر از راه دور، روشن کردن زنگ هشدار و پاک کردن اطلاعات اشاره کرد.

مسلما این برنامه قابلیت های بسیار بیشتری دارد که باعث شده به چاقو ارتش سوییس یا برنامه رهگیری تبدیل شود. یکی دیگر از ویژگی های این برنامه، امکان پنهان سازی برنامه Cerberus در درایور برنامه است و نمی توان به راحتی آن را شناسایی یا حذف کرد.

اگر تلفن همراه تان که سیستم عامل اندروید دارد روت شده باشد، می توانید از فایل ZIP برای نصب این برنامه استفاده کند. در این صورت حتی اگر فرد دیگری تلفن همراه تان را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کرده باشد، باز هم برنامه از تلفن پاک نخواهد شد.

برنامه Lost Android (برنامه ای رایگان همراه با پرداخت درون شبکه ای)

برنامه Lost Android نیز تقریبا مشابه با برنامه Cerebus است و گزینه های کنترل از راه دور زیادی ارائه می کند؛ مانند امکان رهگیری تلفن همراه مفقود شده، پاک کردن اطلاعات و ثبت تصویر از راه دور. اگر وارد برنامه شوید با رابط کاربری آسان و طراحی ساده ای مواجه می شوید که شما را به اشتباه انداخته و تصور می کنید که از این برنامه کاری ساخته نمی باشد؛ در حالی که یک توسعه دهنده وب سایت و مهندس این برنامه را طراحی کرده است.

نصب این برنامه بسیار آسان است. پس از این که برنامه را از طریق پلی استور نصب کردید، وارد ان شده و به برنامه اجازه دسترسی بدهید. اگر تلفن همراه تان مفقود شد، کافی ست که وارد وب سایت Lost Android شده و با حساب کاربری در گوگل که بر روی تلفن همراه تان است وارد صفحه خود شوید. سپس می توانید یکی از ویژگی های ارائه شده برای رهگیری تلفن همراه خود را انتخاب کنید.

برنامه Prey Anti Theft

این برنامه نه تنها مناسب تلفن های همراه بلکه مناسب لپ تاپ نیز می باشد. بهترین ویژگی این برنامه این است که با استفاده از حساب کاربری رایگان می توانید تا سه وسیله الکترونیکی را رهگیری کنید. با وجود این که ویژگی های کنترل از راه دور این برنامه قابل قیاس با برنامه Cerberus نیستند اما قابلیت های ابتدایی و مهم در آن ارائه می شود که از جمله آن ها می توان به رهگیری GPS، تصویر برداری از راه دور و حتی اسکن شبکه های ارتباطی WI-FI به منظور بهبود کیفیت رهگیری اشاره کرد.

سوالات متداول

اگر تلفن همراهم خاموش باشد/ در حالت پرواز قرار داشته باشد یا شارژ آن تمام شده باشد، باز هم می توانم آن را پیدا کنم؟

این مورد معمولا زیاد اتفاق می افتد. در این شرایط باید تلفن همراه به یک شبکه ارتباطی اینترنت متصل باشد تا بتواند موقعیت مکانی تقریبی خود را ارسال کند. البته می توانید از تاریخچه موقعیت مکانی تلفن همراه استفاده کرده و ببینید که تا پیش از این که اتصال با اینترنت از بین برود، تلفن کجا بوده است. برای این که بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، باید تاریخچه موقعیت های مکانی را در تلفن همراه خود فعال کنید زیرا تنها در این صورت امکان رهگیری تلفن همراه وجود خواهد داشت.

رمز عبور حساب کاربری خود در گوگل را تغییر داده ام. باز هم می توانم موقعیت مکانی تلفن همراه اندروید خود را مشخص کنم؟

در شرایطی که تلفن همراه شما مفقود شده باشد می توانید وارد حساب کاربری شده و رمز عبور خود را بدون این که امکان رهگیری تلفن همراه از بین برود، تغییر دهید. در این شرایط می توانید از شیوه هایی مانند Android Device Manager استفاده کنید.

اگر فردی تلفن همراه را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کرده باشد، باز هم می توانم آن را پیدا کنم؟

در پاسخ باید بگوییم که خیر؛ امکان پیدا کردن تلفن همراه وجود نخواهد داشت. همان طور که مشخص است، زمانی که تلفن همراه را به تنظیمات کارخانه بازنشانی می کنید دیگر از قابلیت های فعال شده اخیر – متصل کردن تلفن همراه به حساب کاربری گوگل – برخوردار نخواهید بود. اگر یک برنامه رهگیری با دسترسی روت مانند Cerberus نصب نکرده باشید، دیگر نمی توانید موقعیت مکانی را شناسایی کنید.

آیا با کمک شماره IMEI می توانم تلفن همراه را پیدا کنم؟

پیدا کردن تلفن همراه مفقود شده با استفاده از شماره IMEI امکان پذیر نمی باشد. در واقع پلیس گاهی اوقت با استفاده از این شماره می تواند تلفن همراه را پیدا کند اما مسلما شما برای مسائل این چنینی به اداره پلیس مراجعه نمی کنید! بهترین کاری که در این مواقع می توانید انجام دهید این است که تلفن همراه را مسدود کرده تا فرد سارق با آن با دیگر تماس نگرفته، پیام ارسال نکرده یا نتواند در وب سایت جستجو کند.

با شماره گیری کد *#6# می توانید شماره IMEI تلفن همراه خود را مشاهده کنید.

اگر فردی سیم کارت تلفن همراه را تغییر داده باشد باز هم امکان پیدا کردن تلفن همراه وجود دارد؟

حتی اگر فرد دیگری سیم کارت خودش را بر روی تلفن همراه شما گذاشته باشد باز هم امکان رهگیری موقعیت مکانی تلفن وجود دارد. به عبارت دیگر، ابزارهای رهگیری مانند Android Device Manager یا Android Lost نیز همچنان به کار خود ادامه می دهند. البته در این شرایط باید تلفن همراه به اینترنت متصل باشد.

نمی توانم تلفن همراه خود را در برنامه Find My Device مشاهده کنم. دلیل آن چیست؟

دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد. ممکن است تلفن خاموش باشد یا این که به اینترنت و حساب کاربری گوگل متصل نباشد. این نکته را باید به خاطر داشته باشید که اگر رمز عبور حساب کاربری تان در گوگل را تغییر دهید به طور خودکار دیگر به گوگل متصل نخواهد بود. علاوه بر این، در تمام موارد نیز نمی توان موقعیت مکانی تلفن همراه مفقود شده را با استفاده از این برنامه مشخص کرد. توصیه می کنیم که موقعیت مکانی تلفن را هر 30 دقیقه یک بار چک کنید؛ شاید فرد دیگری آن را روشن و به اینترنت متصل کرده باشد. اما اگر رمز عبور گوگل را تغییر داده باشید دیگر نمی توانید از برنامه Find My Device استفاده کنید.

اگر تلفن همراه تان را پیدا کردید یا تلفن جدیدی خریداری کردید، فورا این کارها را انجام دهید

در قسمت بعد به مراحل مهم و اساسی اشاره می کنیم که باید تمام آن ها را انجام داده تا اگر دوباره تلفن مفقود شد مشکلی پیش نیاید.

فعال سازی قابلیت های Find My Device و Location History

ابتدا اطمینان حاصل کنید که هر دو قابلیت Find My Device و Location History فعال شده اند زیرا در هنگام مفقود شدن تلفن کمک زیادی به پیدا کردن موقعیت مکانی می کنند. با استفاده از Find My Device می توانید تلفن همراه را رهگیری کرده، زنگ هشدار را فعال و اطلاعات را حذف کنید. به واسطه Location History نیز می توانید آخرین موقعیت مکانی ثبت شده تلفن همراه بر روی نقشه را مشاهده کنید.

راه های پیدا کردن گوشی اندرویدگوشیم گم شده چطور پیداش کنم

به منظور فعال سازی هر دو قابلیت، ابتدا وارد قسمت “Google Settings” شوید. بر روی گزینه “Security” کلیک کرده و هر دو گزینه در قسمت پایین “Find My Device” را فعال کنید. اکنون یک قدم به عقب برگردید و بر روی گزینه “Location” کلیک کنید. سپس بر روی گزینه “Google Location History” کلیک کرده و آن را فعال کنید. اکنون می توانید با استفاده از این قابلیت تلفن همراه مفقود شده خود را رهگیری کرده و از آخرین وضعیت تلفن با خبر شوید.

تنظیم رمز عبور یا الگو صفحه

تقریبا تمام مردم برای تلفن های همراه خود رمز عبور تنظیم می کنند تا دیگران نتوانند به پیام ها، تصاویر یا فیلم های شخصی شان دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، سارقان نیز نمی توانند داده های تلفن را غیر فعال کرده یا اتصال تلفن به حساب کاربری در گوگل را قطع کنند. همان طور که در قسمت های اصلی مقاله نیز اشاره کردیم، تلفن همراه باید به حساب کاربری در گوگل و اینترنت دسترسی داشته باشد تا بتوان آن را پیدا کرد.