در روز هایی که جهان تلاش میکند تا در مقابل کرونا ویروس چاره ای بیابد و از آن نجات پیدا کند ، چین از مرگ و میر ناشی از ویروس جدید به نام هانتا ویروس Hantavirus خبر داده است. لازم به ذکر است که وب سایت و تیم دکتر چک هنوز از صحت این خبر کاملا مطمئن نیست و این خبر را یک شایعه میداند. اما به عنوان یک مرجع پزشکی وظیفه دارد تا اطلاعاتی در مورد این ویروس در اختیار کاربران قرار دهد.

دوستان ما در دکترچک با جستجو درباره این خبر به این نتیجه جالب رسیدیم که در چین ، تقریباً 20 سال است که واکسن های هانتا ویروس به بازار عرضه شده و مصرف واکسن به عنوان موثرترین روش برای جلوگیری از عفونت هانتاویروس دیده می شود.

ما با جستجو و مطالعه چند ساعته به این نتیجه رسیدیم که این یک ویروس تازه نیست و قبلا توسط واکسن مهار شده است و اخبار های منتشر شده جدید فقط شایعه ای برای ترساندن مردم می باشد .

خبر هایی که تازه منتشر کرده اند

گزارشی به تازگی از مرگ یک مرد انتشار شده است که بعد از آزمایش، پزشکان دریافته اند که این مرگ ناشی از یک ویروس به نام هانتا می باشد . این مرد که در اتوبوس جان خود را از دست داده است ، گفته می شود که ابتدا مورد مشکوک به کرونا بوده اما بعد از آزمایش دریافته اند که اینطور نیست .

تمام 32 مسافر دیگر مورد آزمایش قرار گرفته اند که فعلا خبری از آنها منتشر نشده است.

هانتا ویروس چیست ؟

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، کل خانواده هانتا ویروس از جوندگان پخش شده و می توانند در افراد تأثیر بگذارند. گفته می شود در صورت تماس مستقیم با ادرار ، مدفوع و بزاق جوندگان ، این ویروس از جوندگان به انسان منتقل می شود.

https://drchek.ir/wp-content/uploads/2020/03/bdd3a2d2-9f55-427d-b230-d8a6aa3b03c2.jpeg

این ویروس باعث کاهش اکسیژن خون در شریان ها می شود و ریه و کلیه را درگیر می کند.

علائم هانتا ویروس

درد عضلانی؛

خستگی؛

تب؛

سرگیجه؛

لرز؛

درد شکم؛

طبق گزارش وب سایت CDC این ویروس می تواند کشنده باشد زیرا میزان مرگ و میر آن 38٪ است.

این ویروس به ندرت میتواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود.

براساس CDC ، کنترل جمعیت جوندگان روش اصلی جلوگیری از شیوع Hantavirus است.

در حال حاظر اطلاعات بیشتری از این ویروس در دسترس نیست.

منبع :

businesstoday

globaltimes