صنعت تجارت الکترونیک در حال رونق است. امروزه حتی میتوانید خرید مواد غذایی را به صورت آنلاین انجام دهید. اگر میخواهید به جمع کارکنان تجارت الکترونیک ملحق شوید، اکنون زمان آن رسیده است. انجام این کار نسبت به قدیم حتی آسان تر هم شده است. یک تجارت الکترونیکی موفق می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. فروشگاه ها محصولات خود را در پایگاه هایی مانند Amazon، Etsy، Shopify و سایر موارد با موفقیت چشمگیری می‌فروشند. فواید خرید آنلاین محصولات عبارتند از :

  • کاهش هزینه ها؛
  • غلبه بر محدودیت های جغرافیایی؛
  • ساده سازی فرایند خرید.

برای راه اندازی یک فروشگاه تجاری الکترونیک موفق به چه چیزهایی نیاز دارید؟

عوامل موفقیت در کار تجارت الکترونیک کدامند؟ در این مقاله از سایت دکتر چک چگونگی راه اندازی یک کار تجارت الکترونیک موفق را خواهید خواند :

1- وب سایت : تقریبا نصف مشاغل کوچک، وب سایت ندارند. گرچه بدون داشتن وب سایتی مخصوص به کار خود، راه های دیگری نیز برای فروش آنلاین وجود دارد. اگر میخواهید به تجارت الکترونیک بپیوندید، اکنون زمان سرمایه گذاری برای آن است.

2- عکس های با کیفیت : شما به عکس های با کیفیتی از هر چیزی که میفروشید، نیاز دارید. وقتی که اولین تصور افراد از محصولتان، عکسی با نور کم و بدون فوکوس باشد، هیچ کس محصول فوق العاده تان را نخواهد خرید.

3- توصیف دقیق محصول : مشتریان نه تنها میخواهند عکسی زیبا از محصولتان ببینند؛ بلکه میخواهند بدانند که محصولتان چیست و چه کارایی های دارد. توصیف دقیقی از یک نوع محصول، میتواند کسی را که فقط قصد بررسی آن محصول را دارد، به یک خریدار تبدیل کند.

4- محتوا برای وب سایت : علاوه بر وب سایت، شما به محتوایی برای پر کردن آن هم نیاز دارید. اینکه چه کسی هستید؟ چه چیزی می‌فروشید؟ آیا میتوانید تصور و اهداف برندتان را بیان کنید؟

5- حضور در رسانه های اجتماعی : اگر میخواهید به افرادی دسترسی پیدا کنید تا محصولاتتان را به صورت آنلاین بخرند، احتمالا می‌توانید این کار را از طریق رسانه های اجتماعی انجام دهید. باید اخبار مربوط به آن محصول، آخرین به روز رسانی های آن و چند داستان شخصی را به اشتراک بگذارید تا با مخاطبان تازه وارد، آنلاین ارتباط برقرار کنید.

6- سئو (SEO) (بهینه سازی موتور جستجو) : اگر وب سایت برای سئو بهینه سازی نشود، همه آن توصیفات محصول و رونوشت وب سایت به اندازه کافی برایتان مفید نخواهند بود. اگر می‌خواهید محصولاتتان در گوگل رتبه بدست آورد تا خریداران احتمالی بتوانند آنها را پیدا کنند، داشتن سئو الزامی است.

7- تحقیق در مورد بازار : اینکه برای بازاریابی از چه کسانی باید شروع کنید؟ حالا که به صورت آنلاین محصولات خود را می فروشید، میتوانید شبکه گسترده تری داشته باشید. حتما لازم نیست که فقط بروی یک شهرستان کوچک یا شهری که در آن اقامت دارید، تمرکز کنید.

همین حالا کمک بگیرید

خب، شاید اکنون به خاطر اینکه نمی‌دانید چگونه کارهایی که در بالا ذکر شد را انجام دهید، دستپاچه شده‌اید. وحشت نکنید، ما برایتان راه حلی داریم! وقتی که می‌توانید بعضی از این کارها را انجام دهید، باید وقتتان را صرف تمرکز بر کاری کنید که بهتر از همه، از پس آن بر میایید. اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید، کاری انجام دهید، باید به طور جدی به استخدام یک شخص آزادکار برای انجام آن کار فکر کنید. (آزادکار، یعنی یک شخص بدون وابستگی به یک شرکت یا سازمان مشخص، توانایی های تخصصی خود را برای شرکت های مختلف به کار بگیرد و بسته به پروژه های مختلف، کارفرمای خود را تغییر دهد).  ابزاری وجود دارند که با آن‌ها می‌توانید،  شخص آزادکاری برای رفع نیازهای کاری تجارت الکترونیکتان، استخدام کنید. اما راه حل جدیدی برای خرید همه جانبه وجود دارد که اخیرا توجه ما را به خود جلب کرده است.

سایت فیور (Fiverr) فروشگاهی برای صنعت تجارت الکترونیک راه اندازی کرده است

کمک از راه رسید! سایت فیور همیشه منبعی خوب برای استخدام یک آزادکار بوده است؛ اما این سایت با راه اندازی فروشگاهی برای صنعت تجارت الکترونیک، وارد شدن به تجارت الکترونیک را برای صاحبان تجارت، آسان‌تر کرده است. در این فروشگاه جدید، می‌توانید تمام ابزار ها و افراد آزادکاری را پیدا کنید که در ساخت، گسترش و به کمال رساندن فروشگاه تجارت الکترونیک تخصص دارند. فروشگاه صنعت تجارت الکترونیک فیور میتواند راه حلی باشد که منتظرش بودید. خدمات این فروشگاه : از طراحی وب، تحقیق در مورد محصول، عکاسی و خدمات ویرایشی گرفته تا بازاریابی دیجیتالی مخصوص تجارت الکترونیک و متخصصان رسانه های اجتماعی است تا به راحتی بتوانید تجارت خود را در عرصه تجارت الکترونیک، راه اندازی کنید.


مطالب مرتبط را حتما مطالعه کنید :

۶۰ ایده برتر کسب و کار صنعتی و تولیدی پر سود و آینده دار
رمز کسب درآمد بیشتر با رسانه های اجتماعی
۱۰ ایده کسب و کار مربوط به تکنولوژی با پتانسیل بالا