یکی از چشمگیرترین جنبه های دندانپزشکی مدرن این است که بسته به وضعیت ، بودجه و نتایج مورد نظر ، روش های زیادی برای بهبود و اصلاح طرح لبخند وجود دارد. بنابراین با توجه به این موارد ، امروزه گزینه ای مناسبی برای هر کسی که می خواهد دندان های خود را زیبا تر جلوه دهد وجود دارد. موضوعی که ما در این مقاله قصد معرفی آن را داریم ، ونیر دندان می باشد که از لحاظ اقتصادی هم برای افرادی که به زیبایی دندان های خود اهمیت می دهند، به صرفه است.

پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کامپوزیت ونیر دندان چیست ؟

روکش ها یکی از محبوب ترین روش ها برای اصلاح طرح لبخند هستند. روکش ها یک لایه از مواد هستند که بر روی جلویی دندانهای موجود چسبانده می شوند تا ظاهری جدید ایجاد کنند. انواع مختلفی از روکش ها وجود دارد ، اما متداول ترین آنها ، روکش لمینت سرامیکی و روکش های کامپوزیت ونیر دندان هستند.

ونیر دندان (Veneer) پوسته یا لایه‌ای است که از مواد همرنگ دندان افراد ساخته می‌شود و برای پوشش سطح جلوی دندان‌هایی که ممکن است به علت فاصله ‌داشتن یا داشتن رنگ متفاوت یا بد شکل بودن و کج ‌بودن، ظاهر خوبی نداشته باشند به کار می‌رود.

مزایا ونیر دندان چیست ؟

مزیت بزرگ کامپوزیت ونیر دندان این است که قیمت ونیر دندان ارزان تر از قیمت لمینت دندان است. روکش لمینت سرامیکی باید در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شود و به طور معمول به یک یا دو جلسه به قرار ملاقات با دندانپزشک نیاز دارد تا به طور کامل اعمال شود.

ممکن است شما به یک ویزیت اولیه برای ارزیابی وضعیت دندان و هماهنگی نیاز داشته باشید و در جلسه‌ی بعدی ونیر کامپوزیت پیوند داده شود. دندانپزشکتان قبل از اینکه کامپوزیت ونیر را روی دندانتان شکل دهند در مورد رنگ آن با شما صحبت خواهد کرد تا مطمئن شود که همان رنگ دلخواهتان برای لبخند است. پیوند دادن ونیر کامپوزیت با نور لیزری و نیز چسب مخصوص انجام می‌شود که آن را محکم روی دندان نگه می‌دارد.

مهم است که دندانپزشک زیبایی خود را با عاقلانه انتخاب کنید ، زیرا مهارت هنری دندانپزشک است که روکش ونیر کامپوزیت دندان را با دندانهای دیگر شما مطابقت می دهد.

در اینجا لازم به ذکر است که خانم دکتر ربکا مناشه اف، خدمات ونیر دندان در یوسف آباد را به نحو احسن انجام داده و با سابقه چندین ساله در زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی اطفال در یوسف آباد، گیشا و امیر اباد، ایشان را به یکی از بهترین دندانپزشک های ونیر دندان یوسف آباد تبدیل نموده است.

جهت دریافت مشاوره و انجام ونیر دندان در یوسف آباد با ما تماس بگیرید.

02188213218

کامپوزیت دندان بیشتر از تکنیک های سفید کننده دیگر، باعث بهبود سفیدی دندان می شود و طرح لبخند را روشن تر و زیباتر می کند.

کامپوزیت ونیر می تواند مشکلات ساییدگی دندان ، فاصله ی بین دندان ها، رفع تراشیده شدن دندان ها، کوتاهی و شکستگی دندان ها و… را برطرف کند.

چه زمانی از ونیر استفاده می‌شود؟

به توصیهٔ دندانپزشکان در موارد زیر از ونیر استفاده می‌شود:

بلند کردن دندان‌های کوتاه

اصلاح طرح لبخند

بستن فاصلهٔ بین دندان‌ها

افزایش زیبایی و شفافیت دندان‌ها

تصحیح بد رنگی و بد شکلی دندان‌ها بدون ارتودنسی در فک بالا و پایین

طول عمر ونیر دندان چقدر است ؟

معمولا طول عمر کامپوزیت دندان بین 7 تا 10 سال است اما ممکن است بعد از چند سال ، دچار لب‌ پریدگی یا شکستگی شوند، درست مثل دندان‌های معمولی.

مهم‌ترین عامل برای افزایش طول عمر ونیر این است که شخص به خوبی از آن مراقبت کند. این نگهداری شامل دوری از موادی مانند سیگار و الکل، نجویدن مواد بسیار سفت، عدم استفاده از نوشیدنی‌های بسیار داغ یا سرد و استفاده از مسواک و نخ دندان به صورت مداوم و دو الی سه مرتبه در روز است. با این حال، اگرچه بسیاری از افراد این مراقبت‌‌ها را انجام می ‌دهند ولی باز هم ونیر دندان آن‌ها دچار مشکل شود.

جهت اطلاعات بیشتر درباره ونیر دندان و تاثیر آن در زیبایی دندان ها به لینک آن مراجعه کنید.

جهت دریافت مشاوره و انجام ونیر دندان، لمینت و ایمپلنت، انجام خدمات دندانپزشکی اطفال در کلینیک اطفال و دندانپزشکی یوسف آباد (خانم دکتر مناشه اف) با ما تماس بگیرید.

02188213218

همچنین در این کلینیک، ختنه نوزادی و تزریق واکسیناسیون اطفال و واکسن آبله مرغان نیز توسط دکتر کامبیز هرمان مقدم انجام می شود.

ضرورت انجام ختنه برای پسر ها

در حال حاضر ضرورت ختنه کردن پسر ها در بسیاری از جوامع حتی جوامع غیر اسلامی نیز به اثبات رسیده است. از جمله ضرورت های این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش 15 درصدی احتمال ابتلا به عفونت ادراری در کودکانی که ختنه می‌شوند نسبت به کودکاني كه ختنه نمي‌شوند.

نتایج تحقیقات پزشکاه متخصص حاکی از آن است که با انجام ختنه احتمال ابتلا به سرطان آلت تناسلي در سنين بالا به میزان چشم گیری کاهش میابد.

کاهش احتمال انتقال عفونت‌های مقاربتی که ممکن است بعد از ازدواج از طریق رابطه زناشويي ایجاد شود با انجام این جراحی ساده.

کاهش امکان انتقال ویروس ایدز از طریق ختنه کردن.

هزینه ی ختنه کردن

آنچه در خصوص آشنایی با ختنه کردن فرزند پسر لازم بود گفته شد و امید واریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. همانطور که گفته شد یکی از سوالات مهم والدین در خصوص هزینه ی ختنه کردن است. در ادامه به بررسی هزینه ی ختنه کردن در مطب خواهیم پرداخت.

هزینه ی ختنه کردن در مطب چقدر می باشد ؟

هزینه ی ختنه کردن با توجه به مطب پزشک محترم متخصص ختنه، بعد از مشاوره به والدین نوزاد اعلام می شود.

ختنه در کرج

موضوع دیگری که لازم است به آن اشاره گردد این است که در شهر کرج ، با توجه به اینکه ممکن است تعداد مراکز و کلینیک های تخصصی اطفال کم باشد و پیدا کردن مطب خوب برای ختنه در کرج ، کمی مشکل باشد ، از این رو امکان یافتن دکتر ختنه در کرج که متخصص باشد ، کمی سخت است.

لازم به ذکر است که با توجه به نزدیکی کرج به تهران و در نظر گرفتن سرعت رفت و آمد ، می توانید به جای ختنه در کرج و یافتن مطب دکتر ختنه در شهر کرج ، به کلینیک دکتر مقدم در یوسف اباد تهران مراجعه کنید تا خدمات مناسب را برای کودک دلبند خود دریافت کنید.

برای اطلاع از هزینه ختنه در مطب دکتر هرمان مقدم ، با شماره زیر تماس بگیرید

تماس با ما

۰۲۱۸۸۲۱۳۲۱۸