افزایش استرس در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی باعث شد مردم از تجهیزات پزشکی در خانه استقبال کنند. این استرس ممکن است شامل افزایش هزینه‌ها، عدم رضایت مندی یا مواجهه با شرایط اضطراری خارج از بیمارستان باشد. بنابراین، یکی از ایده‌های عالی برای اجتناب از این شرایط خرید یا اجاره تجهیزات پزشکی مرتبط با بیماری است، چه در خانه و چه در محل کار.

عوارضی مانند فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی و غیره بخشی از زندگی شد. این شرایط نیاز به نظارت منظم دارد در غیر این صورت پیچیده‌تر می‌شود. بنابراین، مهم است که دستگاه‌های نظارتی را برای تجزیه و تحلیل جدی بودن این بیماری به طور مرتب کنترل کنید.

همچنین، شرایطی وجود دارد که بیماران نیاز به بستری طولانی مدت با کمک تجهیزات پزشکی دارند که منجر به هزینه‌های زیاد، فقدان کمک‌های بهداشتی و غیره می‌شود. در بیشتر موارد، درمان طولانی مدت نیاز به معاینه منظم و درمان دارویی دارد.

اگر بیماری چندان جدی نیست، بهتر است با استفاده از اجاره تجهیزات پزشکی مورد نیاز را به خانه بیاورید. وقتی افراد مسن یا معلول در خانه دارید، تجهیزات پزشکی در مواقع اضطراری یا معاینات روزانه کمک زیادی می‌کند. تجهیزات پزشکی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، می‌تواند به بهبود شرایط بیمار کمک کند.

تجهیزات پزشکی چست؟

تجهیزات پزشکی یک محصول یا قطعه‌ای است که فرد از آن برای اهداف پزشکی استفاده می‌کند. تجهیزات پزشکی می‌توانند بیماری‌ها را تشخیص داده، کنترل یا درمان کنند و به افراد دارای نقص جسمانی کمک کنند تا مستقل‌تر شوند.

رایج ترین تجهیزات پزشکی مفید برای خانه

اکثر بیماران در حال حاضر از تجهیزات پزشکی در خانه استفاده می کنند. مانند یک سکه دو روی دارد، داشتن تجهیزات پزشکی در خانه هم مزایا و هم معایبی دارد مانند استفاده نادرست از وسایل یا خطرات ناشی از محیط نامناسب. به هر حال باید در هنگام استفاده از آنها به دستورات پزشک عمل کنید.

رایج ترین تجهیزات پزشکی مفید برای خانه

گلوکومتر

این دستگاه به شما کمک می‌کند سطح قند خون را کنترل کنید، می‌توانید آن را به راحتی تحت نظر بگیرید. به طوری که پزشک می‌تواند بدون نیاز به رفتن به آزمایشگاه برای بیمار نسخه تجویز کند. برای افرادی که به انسولین نیاز دارند، گلوکومترها باید در خانه حضور داشته باشند.

دستگاه قند خون معمولا توسط افراد دیابتی برای نظارت بر سطح گلوکز در خون استفاده می‌شود. آن‌ها معمولا توسط یک متخصص مانند پزشک عمومی یا متخصص دیابت توصیه می‌شوند. دستگاه قند خون بیشتر از نوارهای آزمایش برای اندازه گیری سطح گلوکز استفاده می‌کنند و انواع مختلفی از آن‌ها با ویژگی‌های مختلف وجود دارد. چنین دستگاهی همچنین می‌توانند نتایج آزمایش قبلی شما را برای بررسی ذخیره کنند.

نمایشگر فشار خون

این دستگاه فشارسنج نیز نامیده می‌شود که به طور منظم فشار خون را اندازه گیری می‌کند تا بیمار داروها را مطابق آن مصرف کند.

مانیتور سه کاره

مانیتور سه کاره برای پیگیری وضعیت بیمار ضروری هستند. آن‌ها اساسا کار پزشک متخصص را انجام می‌دهند، در حالی که به آن پرستار یا پزشک اجازه می‌دهند کارهای دیگر را در منزل انجام دهند. معمولا مانیتورهای بیمار از نوعی سنسورهای تجهیزات پزشکی برای تعیین وضعیت فعلی بیمار و امکان تجویز داروهای مناسب استفاده می‌کنند.

ویلچر و تخت بیمارستان

برای بیمارانی که هنگام راه رفتن احساس ضعف می‌کنند، ویلچرها برای انتقال سریع آن‌ها از یک منطقه از منزل به هر کجا که لازم است مفید است. تخت‌های بیمارستانی نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند اما برای اینکه بیمار بتواند در خانه استراحت و بهبود یابد، اهمیت بیشتری دارد. این تخت‌ها را معمولا می‌توان بالا، پایین یا کج کرد تا متناسب با بیمار در دوران نقاهت باشد.

تجهیزات پزشکی ایده آل

ویژگی های تجهیزات پزشکی ایده آل

اجاره تجهیزات پزشکی ایده آل برای مصارف خانگی باید شامل ویژگی‌های زیر باشد:

  • انعطاف پذیر
  • استفاده ساده و آسان
  • درصد خطای کم
  • دقیق
  • استفاده چندگانه

اکنون برخی از تجهیزات پزشکی را ذکر می‌کنیم که می‌توانید برای بیماری‌های جدی و موقتی در خانه مفید باشند:

  • تجهیزات کمک‌های اولیه: برای درمان بیماری‌های موقتی استفاده می‌شود.
  • کیت‌های تست: برای اندازه گیری میزان ادرار یا خون.
  • دستگاه مدیریت پزشکی: دستگاهی که داروها را به صورت مایع، قرص یا آئروسل تنظیم می‌کند.
  • فناوری کمکی: توانایی‌های حسی و تحرک را افزایش می‌دهد.
  • مانیتورها: نظارت بر وضعیت سلامت و درمان مداوم بهداشتی و غیره.
  • تجهیزات پزشکی دیگر: مانند دستگاه‌های پشتیبانی برای بهبود عملکرد روزانه، بالابرهای تخت، اکسیژن ساز، تجهیزات توالت.

هنگامی که پرستاران آموزش دیده‌ای برای مراقبت از عزیزان شما استخدام می‌شوند، تجهیزات پزشکی مربوط به بیماری‌های مزمن می‌تواند بسیار مفید باشد. از طرف دیگر، کسی که از بیمار مراقبت می‌کند باید از نحوه استفاده از تجهیزات پزشکی آگاهی کافی داشته باشد.

وظیفه شما نه تنها خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز است بلکه وظیفه محافظت از آن‌ها در برابر هرگونه آسیب یا نقص دارید. اگرچه در ابتدا مشکل به نظر می‌رسد، اما استفاده از تجهیزات در خانه به آرامی با سبک زندگی شما سازگار می‌شود. با این حال، بهترین بخش این است که به لطف تکنولوژی در حال پیشرفت هزینه‌های شما را کاهش داده و از انتظار طولانی مدت در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی جلوگیری می‌کند.

تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نحوه استفاده را بدانید و از تجهیزات در برابر هرگونه آسیب محافظت کنید. زیرا خرابی دستگاه نه تنها به خود آسیب می‌رساند بلکه خطری را برای بیمار ایجاد می‌کند. بنابراین، شما باید هر لحظه مراقب بیمار باشید تا از مزایای تجهیزات پزشکی به طور همزمان استفاده کنید.