شهروندان مختلف روزانه به طور میانگین یک ساعت از وقت خود را به رفت و آمد به محل کار اختصاص می دهند. و با وجود ارتباط از راه دور، برنامه های انعطاف پذیر و راه های برنامه ریزی متناوب که این مشکل را برطرف می کنند، این مدت زمان از سال 1990، به 30 دقیقه رسیده است. باید بگوییم که این عدد، به صورت میانگین به دست آمده است. اگر شما در اطراف شهرهای بزرگ زندگی می کنید یا مجبور هستید مسیر طولانی به محل کار تان را هر روز طی کنید، ممکن است بیش از یک ساعت در روز، زمان ببرد تا به محل کارتان برسید و با حساب ۵ روز در هفته،  به راستی زمان زیادی را در راه سپری می کنید!

با این 5 پیشنهاد می توانید مسیر روزانه به محل کارتان را طوری سپری کنید تا برایتان لذت بخش تر باشد.

یادگیری مهارت های جدید

دلتان می خواهد که مهارت های جدید بیاموزید؛ اما زمان کافی ندارید؟ اگر شما هم باید روزانه به محل کار خود بروید، به طور میانگین یک ساعت را باید در خودرو شخصی، اتوبوس و مترو و … صرف کنید و در این زمان می توانید موارد جدید را با کمک دستورالعمل های کلامی بیاموزید.

حتما بخوانید : موفقیت در محیط کار؛ چه مهارت هایی باید داشته باشید؟

بی شک این مدت زمان برای یادگیری مباحث گرافیکی کافی نیست؛ اما می توانید مطالبی درباره بازاریابی، سلامت، ارتباط های خانوادگی یا هر موضوع دیگری فرا بگیرید. می توانید شبکه رادیویی را پیدا کنید که مسائل مورد علاقه تان را آموزش می دهد یا کنفرانس های ضبط شده کلاس های آنلاین را مشاهده کنید. در زمان رفت و آمد خود می توانید اطلاعات کافی در زمینه کاری خود به دست آورید یا این که یک زبان خارجی یاد بگیرید؛ از آن جایی که تعدادی کلمات جدید می آموزید، می توانید به کتاب یا پادکست های زبان مورد نظر گوش دهید.

پیگیری خبرها

68 درصد از مردم حداقل بخشی از خبرهای روزانه را از طریق رسانه های اجتماعی دریافت می کنند و این در حالی است که 57 درصد از آن ها به این نتیجه رسیده اند که این خبرها غیرموثق هستند. با گوش کردن به رادیو در هنگام رانندگی یا وسایل حمل و نقل عمومی خبرهای روزانه را دریافت می کنید و از آن جایی که گزارشگران حرفه ای این اخبار را تهیه می کنند، احتمال خطا در آن ها کمتر است.

پیگیری خبر ها

بهتر است که به ایستگاه رادیویی اخبار مهم یا ایستگاه رادیویی ملی گوش دهید. سپس می توانید اخباری که از این طریق دریافت می کنید را با اخبار رسانه های اجتمایی مقایسه کرده و از وقایع دنیا باخبر شوید.

آرامش

حتما می گویید که در هنگام رانندگی در ترافیک شهرها آرامش غیرممکن است؛ اما می توانید از این زمان تنها برای کم کردن فشار روزانه استفاده کنید. رانندگی و کار کردن هر کدام به طور جداگانه باعث استرس فرد می شوند بنابراین ترکیب آن ها نتایج خطرناکی بر خواب، خلق و خو و میزان بازدهی فرد خواهد داشت.

برای این که این زمان را به مراقبت از خودتان اختصاص دهید، در راه موسیقی یا پادکست لذت بخش برای خود انتخاب کنید، به رمان های صوتی گوش دهید و نیازی نیست که سعی کنید تا چیزی یاد بگیرید؛ تنها بر آرامش در مسیر رفت و آمدتان تمرکز کنید. از مسیرهای فرعی که ترافیک کمتری دارند انتخاب کنید . شاید مسیرتان طولانی شود؛ ولی باز هم از استرس و محرک های دیگر خلاص می شوید.

نکته: اگر از خودرو شخصی استفاده می کنید، هرگز گوشی تان را به بلوتوث ماشین متصل نکنید! پاسخ به تماس ها و ارسال پیام صوتی برای متن های نوشتاری کار شما را انجام می دهند؛ اما به استراحتی که به آن نیاز دارید، کمکی نخواهد کرد.

حتما بخوانید : کسب درآمد اینترنتی ؛ معرفی ۵۰ ایده مشاغل اینترنتی و آنلاین ( مطمئن )

گوشی را در کیف تان گذاشته، زیپ آن را ببندید و روی صندلی عقب بگذارید. نفس های عمیقی بکشید. تنها بر آرامش خود تمرکز کنید تا بهتر خودتان را برای آن روز یا بعداز ظهر آماده کنید.

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

وسایل حمل و نقل عمومی برای تمام مردم کشور راهکاری مناسب محسوب نمی شود؛ زیرا شهرک ها و قسمت های روستایی به این وسایل دسترسی ندارند. اما در صورتی که در شهری بزرگ زندگی کنید، می توانید بدون ماشین و با اتوبوس یا مترو به محل کار خود بروید. این زمان را می توانید به خواندن کتاب، تماشای فیلم های آنلاین یا چت کردن با دوست تان اختصاص دهید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این وسایل، کم کردن استرس به هنگام شرایط بد جوی است. بدون شک در هنگام برف و باران های شدید زمان بیشتری را در راه هستید؛ اما می توانید خودتان با خیال راحت نشسته و کار را به رانندگان واگذار کنید.

همسفر شدن

درست مانند حمل و نقل عمومی، مردم این ایده را راهی برای کمک به محیط زیست و صرفه جویی در پرداخت پول گاز ، سوخت اتومبیل و … می دانند. اگر فردی برونگرا هستید، به احتمال زیاد از رانندگی کردن به همراه دوست تان بیشتر لذت خواهید برد.

رفت و آمد به سر کار

البته این راه برای افراد درون گرا گزینه مناسبی نمی باشد؛ بنابراین بهتر است که خودتان را بشناسید تا مطمئن شوید که از  صحبت کردن با یک یا دو نفر در ماشین لذت می برید یا خیر.

صحبت آخر

برنامه ای که برای لذت بخش کردن مسیر رفت و آمدتان به محل کار انتخاب کرده اید، در آخر به نفع خودتان خواهد بود. می توانید چیز جدیدی یاد بگیرید، خوش بگذرانید یا حتی دوست های جدیدی پیدا کنید و تمام این فرصت ها باعث بهتر شدن زندگی تان می شود. این یعنی وقتی به محل کارتان می رسید، آماده کار هستید و هنگامی که به خانه بازمی گردید هم هیچ استرسی ندارید.

منبع : thebalancecareers