اگر جزو افرادی هستید که روزتان را با یک فنجان قهوه شروع می کنید، حتما از نتیجه تحقیقاتی که اخیرا انجام شده، خوشحال خواهید شد.

محققان دریافته اند که نوشیدن فقط یک فنجان قهوه در روز، خطر ابتلا به سرطان کبد را تا یک پنجم و نوشیدن حداکثر 5 لیوان آن، خطر این بیماری را تا 50% کاهش می دهد.

سرطان کبد یکی از شایعترین انواع سرطان هاست و آمار مرگ و میر زیادی دارد. یکی از فواید قهوه برای کبد کاهش خطر ابتلای آن به سرطان است.

حتما بخوانید: قهوه و سلامت مغز _ آیا قهوه از مغز ما محافظت می کند؟

حتی مصرف قهوه بدون کافئین، هم خطر ابتلا به این سرطان را کمتر می کند؛ هرچند اثر بخشی کمتری نسبت به نوع کافئین دار آن دارد.

مصرف قهوه برای چه افرادی مناسب است؟

مبتلایان به بیماری های کبدی، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان کبد قرار دارند؛ مخصوصا افرادی که کبد آنها در اثر عفونت بیماری های هپاتیت B یا C، التهاب مزمن کبد، بیماری های خود ایمنی یا مصرف بیش از حد الکل، آسیب دیده است.

افزایش مصرف قهوه در این افراد تا میزان حداکثر 5 لیوان در روز، ممکن است احتمال ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد و از بیماری ها و التهابات احتمالی جلوگیری کند.

نوشیدن فقط یک فنجان قهوه در روز، خطر ابتلا به سرطان کبد را 20 درصد کاهش می دهد

محققان با انجام یک مطالعه بر روی بیش از 2.25 میلیون بزرگسال و بررسی میزان قهوه و اثر بخشی آن بر روی بدن آن ها، به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین دار در روز، 20 درصد، دو فنجان قهوه در روز 35 درصد و پنج فنجان قهوه 50%، خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد.

نقش قهوه در جلوگیری از سرطان کبد

قهوه فواید بسیاری دارد. ترکیبات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی آن، می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کمتر کند.

نوشیدن قهوه و کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد

البته پزشکان پیشنهاد نمی کنند که در روز حتما 5 لیوان قهوه بنوشید؛ چرا که مصرف بیش از حد کافئین، در بعضی افراد ممکن است خطرات خاصی به دنبال داشته باشد و افرادی مثل کودکان یا زنان باردار نباید بیشتر از یک فنجان از آن را مصرف کنند.

حتما بخوانید: خواص چای دارچین برای سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن به همراه عوارض آن

با این حال نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه ضرر خاصی برای افراد معمولی ندارد؛ پس می توانید آن را با خیال راحت بنوشید.