اگر به تازگی سوار ماشین تان بوده اید و متوجه شدید که رانندگان دیگر ماسک استفاده کرده اند، احتمالا متعجب می شوید که شاید آن ها چیزی می دانند که شما از آن بی اطلاع هستید. آیا هنگامی که در ماشین هستم هم باید ماسک بزنم؟ باید بگوییم که اگر تنها در ماشین هستید که خیر، اگر شخص دیگری در ماشین نیست نیازی نیست ماسک بزنید.

زدن ماسک داخل ماشین کی ضروری است؟

موقعیت های دیگری برایتان پیش می آید که استفاده از ماسک گزینه مناسبی به نظر می رسد. مثلا در شرایط زیر:

  1. در ماشین نشسته اید اما شخصی که کنارتان است، با شما زندگی نمی کند (در این حالت بهتر است که سیستم گردش ها کولر را روشن نکنید و شیشه ها را هم پایین بکشید).
  2. اگر شما مریض هستید و اشخاص دیگری هم در ماشین حضور دارند.
  3. اگر در 24 ساعت گذشته افراد مشکوک سوار ماشین شده اند.
  4. اگر از این که در حال حاضر بیرون از خانه هستید، استرس دارید، برای راحتی خودتان ماسک بزنید.
  5. اگر در ترافیک هستید و افراد زیادی دور و برتان در حال تردد هستند.
  6. اگر خیلی حساس هستید و میخواهید به کمپین ماسک بزنیم بپیوندید.

استفاده از ماسک در ماشین دکتر چک

از آن جایی که بهتر است مدام به ماسک تان دست نزنید ( به خاطر این که آلوده است)، بهتر است که بگذارید تا همین جوری روی صورت تان باشد و آن را برندارید. اما اگر قرار است که یک مسیر طولانی را با ماسک طی کنید، استفاده از ماسک دیدتان را کم می کند. همیشه باید مزایای پوشیدن ماسک در برابر خطرات بالقوه آن را بسنجید.

حتما بخوانید: ویروس کرونا چیست؟ علائم کرونا و جلوگیری از ابتلا به این ویروس کشنده

اساسا زمانی که باید ماسک بزنید، اینطور فکر کنید که ماشین همان خانه تان است: آیا در پذیرایی خانه تان هم ماسک می زنید؟ البته احتمال دارد؛ در شرایطی که تعمیرکار آمده تا سیم های برق یا چیز دیگر خانه را تعمیر کند. اما بیشتر مواقع در خانه اصلا ماسک نمی زنید و در ماشین هم می توانید همین تصور را داشته باشید.

منبع : webmd