امروزه رسانه های اجتماعی زیادی وجود دارند که شما از طریق آن‌ها می‌توانید محبوبیت کسب کنید. آیا در رسانه های اجتماعی محبوب هستید؟ یا بستر تجارت خود را در طول زمان گسترش داده اید؟ آیا به راه های کسب درآمد بیشتر با رسانه های اجتماعی فکر کرده اید ؟ با دکتر چک همراه باشید…

رسانه های اجتماعی میتوانند اعتبار خوبی به شما بدهند، به یاد داشته باشید که می‌توانید از طریق لایک کردن ، قلب فرستادن و ریتوییت کردن پول به دست بیاورید.

به وسیله رسانه های اجتماعی درآمد کسب کنید

فایده محبوب شدن در رسانه های اجتماعی چیست؟ مهم‌تر از همه اینکه، رسانه های اجتماعی میتوانند اعتبار شما را بالا ببرند، اما این همه امتیازهای آن نیست ! رسانه اجتماعی وسیله ای است که باید برای گسترش شغل و بالا بردن سودتان از آن استفاده کنید. در این مقاله از دکتر چک چند راه واقعی برای کسب درآمد از رسانه های اجتماعی به شما می آموزیم…

چگونه با رسانه های اجتماعی کسب درآمد کنیم؟

1- شراکت های حمایت شده

مشارکت های حمایت شده، روشی محبوب برای کسب درآمد از رسانه های اجتماعی است. اگر دنبال کننده های (following) زیادی دارید، ممکن است شرکت ها به شما پول دهند تا مطلبی در مورد آنها پست کنید. احتمالا افراد مشهوری را دیده اید که در رسانه های اجتماعی خود در مورد بعضی از شرکت ها مطلب می گذارند و از هشتگ هایی مانند #تبلیغ یا #حامی استفاده می کنند.
برای انجام دادن این کار لازم نیست، معروف باشید. اگر برای کارتان تعداد دنبال کننده هایتان را افزایش دهید و از شرکتی مطمئن حمایت کنید، می توانید یک معامله« مشارکت حمایت شده» را شروع کنید.
حامیان مالی میتوانند از 500,000 تا 50,000,000 تومان را به هر جایی پرداخت کنند. به عنوان صاحب تجارتی کوچک، پیدا کردن معاملات رسانه های اجتماعی با حمایت مالی بین 700,000 تا 4,000,000 تومان غیر ممکن نیست.

2- تبلیغات وابسته

آیا شعبه ای از محصول یا خدماتی خاص دارید؟ شما می‌توانید لینک شعبه خود را در رسانه های اجتماعی بازاریابی کنید. این کار می‌تواند به سادگی با به اشتراک گذاشتن پستی در وبلاگ که نام شعبه خود در آن ذکر شده ،انجام شود، یا می‌توانید لینک خود را در سایت پینترست (pinterest) یا در بیوگرافی اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.
اگر همیشه مطالب جالب توجه به اشتراک گذاشته و در این بین یک یا دو تبلیغ وابسته بگذارید، احتمالا مخاطبانتان  تا وقتی که مطالب برایشان مفید باشد با این تبلیغات شما ، مشکلی نخواهند داشت ؛ هم چنین، راهی آسان برای درآمدزایی از طریق رسانه های اجتماعی است.

3- محصولات خود را بفروشید

قطعا از رسانه های اجتماعی میتوان به عنوان بستری برای فروش محصولات خود استفاده کرد. چه تیشرت بفروشید و چه محصولات دیجیتالی، میتوانید رسانه های اجتماعی را در برنامه بازاریابی خود بگنجانید. مثلا میتوانید تبلیغاتی در کانال های تلگرام یا اینستاگرام بگذارید تا محصول خود را بازاریابی کنید.
همچنین در بیشتر موارد، می‌توانید مستقیما به فروشگاه خود در اینستاگرام لینک شوید تا راحت تر محصولات خود را در آنجا به فروش برسانید. اگر بیش از 10,000 دنبال کننده در اینستاگرام داشته باشید  از گزینه “از اینجا بالا بکشید” (swipe up) در قسمت استوری (story) استفاده کنید تا به محصولات خود لینک شوید.

4- خدمات خود را تبلیغ کنید

تبلیغات رایج ترین راه برای صاحبان تجارت است تا از رسانه های اجتماعی درآمدزایی کنید. محتوایی که پست می کنید، باید معتبر باشد و مانند تبلیغی بلند و طولانی به نظر نرسد. می‌توانید از روش هایی استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری را در مورد خدماتتان و چگونگی کمک آن ها به افراد مختلف به اشتراک بگذارید.

مطالعات نشان میدهند که افراد قبل از در نظر گرفتن خرید چیزی، معمولا چند بار آن را می بینند.  می‌توانید همه چیز را از جمله :مطالعات در مورد محصولاتتان، پیش نمایش آن ها در پشت صحنه ها و نظرات مردم در مورد کالاهای خود را به اشتراک بگذارید تا به فروش از طریق رسانه های اجتماعی دست یابید.
اگر از تبلیغات غیر رایگان استفاده کنید، میتوانید تمام این خدمات را به صورت رایگان انجام دهید. فقط کافی است نیازهای مخاطبان خود را کم کرده و نحوه کمک خدمتتان به آن‌ها را بگویید.

خلاصه : تنوع بخشیدن به چگونگی درآمدزایی از رسانه های اجتماعی

شما برای بدست آوردن دنبال کننده ها و اعتبار خود در رسانه های اجتماعی سخت تلاش کرده اید. این کاملا منطقی است که بخواهید از حضور خود در رسانه های اجتماعی کسب درآمد کنید و از آن به عنوان بستری برای گسترش تجارت خود بهره ببرید.
اگر میخواهید از رسانه های اجتماعی کسب درآمد کنید، باید مفید و معتبر باشید. ترکیبی از اخبار، موفقیت ها، مشکلات و شکست هایتان را به اشتراک بگذارید تا بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به آنها نشان دهید که کار شما در مورد چه چیزی است.


مطالب مرتبط :

۱۰ ایده کسب و کار مربوط به تکنولوژی با پتانسیل بالا
۱۰ ایده کسب و کار جدید و سود آور آینده
با ۱۰ میلیون چه کنم ؟ ۱۵ ایده شروع مشاغل کوچک با سرمایه گذاری کم

 

منبع: smallbiztrends.com