آب و هوا، سبک زندگی، استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی و … از جمله عوامل پیدایش چین و چروک روی پوست هستند. اگر شما هم دارای چین و چروک روی پوستتان هستید، اصلا نگران نباشید چون کرم‌های ضد چروک برای شما ساخته شده‌اند و به رفع و جلوگیری از ایجاد چروک‌، کمک بسیاری می‌کنند. اگر قصد تهیه کرم ضد چروک را دارید، باید اطلاعات کافی داشته باشید تا بهترین و مناسب‌ترین محصول را تهیه کنید.

کرم ضد چروک چیست؟

اگر از پوست صورت به درستی مراقبت کنیم و از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنیم، می‌توانیم روند پیری آن را کاهش دهیم. استفاده از کرم‌های ضد چروک یکی از راه‌های مراقبتی پوست می‌باشد. این نوع کرم‌ها از ترکیب امولسیون‌های روغنی در آب تهیه شده و بیشتر آن‌ها در ترکیبات خود اسیدهای آلفاهیدروکسی مانند گلیکولیک اسید دارند که این مواد به از بین بردن سلول‌های مرده کمک می‌کند و پوست را شفاف و جوان خواهد کرد.

در این کرم‌ها از آنتی اکسیدان‌هایی مانند کوآنزیم Q10، چای سبز یا کینتین هم استفاده شده است. این مواد باعث از بین رفتن مولکول‌های ناپایدار اشعه آفتاب و رادیکال‌های آزاد می‌شوند. در نتیجه جلوی ایجاد چروک‌های بیشتر را گرفته و با کلاژنی که در کرم وجود دارد، چروک‌های قبلی کم عمق‌تر خواهند شد.

نکات مهم هنگام استفاده از کرم ضد چروک

  • از این کرم‌ها طبق راهنمای خودشان استفاده کنید تا در کوتاهترین زمان، بهترین نتیجه را بگیرید.
  • اگر پوستتان دچار آسیب یا آفتاب سوختگی شده، از کرم‌های ضد چروک استفاده نکنید،
  • از کرم‌های ضدچروک برای مدت طولانی استفاده نکنید، چون پوستتان به این محصول عادت می‌کند و دیگر نتیجه نخواهید گرفت.
  • از این کرم برای پوست نازک دور چشم استفاده نکنید.
  • وقتی در برابر اشعه مستقیم خورشید یا نور زیاد هستید، از این کرم‌ها استفاده نکنید.

راهنمای خرید کرم ضد چروک

لوازم آرایشی و بهداشتی که در زمینه چین و چروک در بازار موجود هستند، اغلب قیمت بالایی دارند و باید پیش از خرید، اطلاعات کافی درمورد این محصولات داشته باشید. هنگام خرید کرم ضد چروک حتما به موارد زیر توجه کنید:

خرید کرم متناسب با نوع پوست

کرم‌های ضد چروک هم مثل دیگر کرم‌های آرایشی برای انواع پوست تولید می‌شوند. بهترین کار این است که ضدچروک را مطابق با پوست خود انتخاب کنید. مثلا اگر پوستتان خشک و دهیدراته است یا در مناطق خشک و سرد زندگی می‌کنید، توصیه می‌کنیم یک کرم ضد چروک قوی مخصوص پوست خشک تهیه کنید. اما اگر پوستتان چرب است و در مناطق مرطوب ساکن هستید، بهتر است به دنبال کرم‌های ضد چروک سبک و فاقد چربی باشید.

دقت کنید کرم ضدچروک روز می‌خواهید یا کرم ضدچروک شب؟

کرم‌های ضدچروک شب، عمدتا تاثیر بیشتری نسبت به کرم‌های روز دارند چون در زمان استراحت بدن مصرف می‌شوند. البته کرم‌های ضد چروک روز هم مزایای خود را دارند و از پوست شما در برابر عوامل محیطی مانند آلاینده‌ها و اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنند. پس ببنید پوستتان به کدامیک بیشتر نیاز دارد و بعد اقدام به خرید کنید.

به عمق چروک‌های پوستتان توجه کنید

چروک روی پوست افراد با هم متفاوت بوده و هر یک ممکن است به خاطر علت‌های مختلف ایجاد شده باشند. مثلا برخی چروک‌ها در اثر عادات حرکتی عضلات صورت به وجود آمده‌اند، برخی دیگر به خاطر عدم مراقبت از پوست و استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی بی‌کیفیت، برخی چروک‌ها حاصل بالا رفتن سن بوده و…

در هر صورت چروک پوست شما ناشی از هر کدام از علت‌ها باشد، ابتدا باید با یک پزشک مشورت کنید و بعد متناسب با نوع و عمق چروک اقدام به خرید کرم کنید.

ترکیبات کرم را بررسی کنید

به ترکیبات کرم‌های ضد چروک دقت کنید که موادی مانند سرامید، شی باتر، نیاسامید اسید، پپتید، ویتامین سی، عصاره درخت چای و عصاره هسته انگور را داشته باشند.

دقت کنید مواد آنتی اکسیدان در ترکیبات کرم وجود داشته باشد

آنتی‌ اکسیدان‌ با رادیکال‌های آزاد که به پوست حمله می‌کنند و به پوست آسیب می‌زنند، مبارزه می‌کند. مثلا اگر جلوی نور مستقیم خورشید بدون محافظ قرار بگیرید، رادیکال‌های آزاد روی پوست ایجاد شده و به مرور سبب ابتلا به سرطان خواهد شد.

دقت کنید کرم‌ ضد چروکی که می‌خرید، آنتی اکسیدان داشته باشد تا به سلامتی و جوانی پوستتان کمک کنید. معمولا روی جلد کرم‌ها، آنتی اکسیدان جزو ترکیبات نوشته نمی‌شود اما وجود ویتامین‌های A، E، C، لیکوپن، بتاکاروتن و سلنیوم در ترکیبات کرم کافیست چون این‌ها همان آنتی اکسیدان هستند.

وجود مرطوب کننده در ترکیبات کرم ضدچروک ضروری است

کاهش کلاژن منجر به خشکی و پیری پوست می‌شود. پس از کرم‌هایی استفاده کنید که مرطوب کننده دارند. چون مرطوب کننده به کلاژن‌ سازی پوست کمک کرده و مانع خشکی و پیری پوست خواهد شد.

نوع بسته‌بندی کرم اهمیت دارد

محصولات آرایشی که حاوی رتینول و ویتامین C هستند، باید بسته‌بندی تیره داشته و در برابر نفوذ هوا مقاومت داشته باشند. چون این ترکیبات در برابر نور یا هوا، از بین می‌روند و خواص خود را از دست خواهند داد.

قیمت بالای کرم نشان دهنده کیفیت بالا نیست

قیمت این کرم‌ها با توجه به برند تولید کننده می‌تواند خیلی بالا باشد. اما قیمت بالای محصول تضمین کننده این نیست که کرم قوی بوده و چروک‌های شما را از بین می‌برد. به جای خرید کرم گران، محصولی بخرید که با پوستتان سازگار باشد.

از جای معتبر خرید کنید

برای تهیه کرم ضدچروک از برندهای معتبر نظیر لورال، نوکس، آرناد، گینو…. به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید چون این محصول مستقیما با سلامت شما در ارتباط است. اگر به سلامتی پوست خود اهمیت می‌دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید خود را از فروشگاه اینترنتی موتن رو انجام دهید. محصولات این فروشگاه آنلاین بالاترین کیفیت را داشته و تضمین اصالت کالا یکی از ویژگی‌های ممتاز این فروشگاه می‌باشد. برای خرید بهترین کرم‌های ضدچروک اینجا کلیک کنید.