معمولاً، افراد فکر می کنند که رابطه ی جنسی بهتر خیلی ساده است. تحریک جنسی باعث مقاربت و در نهایت، منجر به ارگاسم می شود. در حقیقت، تجربیات جنسی شما دقیقاً ممکن است به این شکل آشکار شود.

اما، این مدل از تمایلات جنسی کاملاً درست نیست و می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی شود. دکتر سوزان ایاسنزا، روانشناس و روان درمانگر، اخیراً کارگاهی را برگزار کرده که در آن روش های دقیق تر و مفید تری در مورد رابطه جنسی  توضیح داده است. دو نکته مهم عبارتند از:

هدف از رابطه جنسی، لذت است؛ نه رسیدن به ارگاسم!

با فکر کردن در مورد رابطه ی جنسی بهتر از این طریق، روشهای بسیار زیادی برای لذت بردن از رابطه وجود دارد.

روانپزشک، جان لولان، خاطر نشان کرده است که شما می توانید در هر نقطه از چرخه ی برقراری رابطه ی جنسی متوقف شوید و به خاطر لذتی که به دست آوردید، از شریک احساسی تان تشکر کنید.

حتما بخوانید: غذاهای مفید برای تقویت رابطه جنسی و افزایش میل به رابطه

فقط تمایل داشتن به رابطه جنسی می تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر شما بیش از حد مشغول فرزندان تان هستید و وقت کمتری برای کنار همسرتان بودن را دارید، اینکه همسرتان میخواهد با شما صمیمی شود، احساس خوبی است.

علاوه بر این، علاقه داشتن (و دانستن اینکه شریک زندگی تان شما را دوست دارد)، احساس هیجان جنسی و رسیدن به ارگاسم می تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند. اگر تمرکزتان فقط روی ارگاسم است، به این فکر کنید که چقدر می توانید از رابطه جنسی تان لذت ببرید.

اینکه برخی از افراد ارگاسم را به عنوان هدفی برای برقراری رابطه جنسی ببینید، می تواند برایشان مضر باشد. آنها از احساس بی لیاقتی، شکست و عدم توانایی داشتن رابطه ی جنسی رنج می برند؛ زیرا به ارگاسم  نمی رسند یا همیشه به آن دست نمی یابند.

اگر شما هم این مشکل را دارید، مسئله ارگاسم بسیار حائز اهمیت است. شما حتی بدون اُرگاسم هم می توانید یک رابطه جنسی کامل داشته باشید.

با درک این که چه چیزی باعث برآورده شدن نیاز جنسی تان می شود، دیگر نیاز نیست وانمود کنید که هیجان دارید و به ارگاسم رسیدید.

در عوض، شما می توانید صادقانه در مورد آنچه صحبت کنید که  احساس خوبی در شما به وجود آورد و به یکدیگر کمک کنید تا از رابطه تان لذت ببرید.

انواع تحریک جنسی

دو نوع تحریک وجود دارد: دستگاه تناسلی و ذهنی که همیشه با هم اتفاق نمی اُفتند

اجازه دهید که این مسئله را برای شما روشن کنیم، شما می توانید از نظر جنسی تحریک شوید، اما از نظر روانی تحریک نشوید!

این ممکن است برای مردان تعجب آور باشد؛ چون احتمال دارد که این دو نوع تحریک را با هم تجربه کنند. درک این حقیقت می تواند نحوه تفسیر مردان را تغییر دهد و بنابراین بسیاری از تحریکات روابط جنسی را تجربه می کنند.

حتما بخوانید: دلیل زود انزالی در مردان چیست؟ جدیدترین روش های درمان زود انزالی

به عنوان مثال، اگر هنگام برقراری رابطه جنسی، اشتیاق داشته باشید و از شریک احساسی تان تشکر کنید، این رابطه می تواند برای شما کاملاً لذت بخش باشد؛ حتی اگر بدن تان آمادگی شروع رابطه را ندارد.

اما اگر فکر می کنید برای موفقیت جنسی باید از نظر جسمی تحریک شوید، احتمالاً با شکست مواجه می شوید و این را نشان میدهد که اشتباهی از طرف شما رخ داده است.

این حس می تواند باعث ناراحتی تان شود. به عبارت دیگر، با شناخت هم تحریک ذهنی و هم تناسلی به عنوان چیزی که باعث ایجاد لذت در شما می شود، می توانید از آنها، چه به صورت جداگانه و چه در کنار هم، لذت ببرید.

وقتی به این ایده ها فکر می کنید، دوباره به رابطه ی عاشقانه ی خود فکر کنید. تغییر اعتقادات شما می تواند طرز تفکر و تجربیات جنسی تان را تغییر دهد و برای اینکه از این رابطه لذت بیشتری ببرید، راه های بیشتری را پیدا کنید.

 

منبع: webmd