کیوی میوه ایست که سالاد میوه ی شما را با رنگ سبز تزیین می کند و از طرف دیگر مزه ی ترش و شیرین خاصی را به آن اضافه می کند. در این نوشته شش دلیل دیگر برای قرار دادن این میوه کوچک و کرک دار در سبد مواد غذایی شما آورده شده است:


1-منبع خوبی از ویتامین سی(c) است که می تواند سیستم دفاعی بدنتان را تقویت کند. هر کیوی کوچک ویتامین سی به اندازه یک پرتغال متوسط دارد که آنهم برابر با نیاز یک خانم به این ویتامین در طول یک روز است. ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، مانند آنتی اکسیدان در بدن عمل کرده و سلول ها را در برابر آسیب محافظت می کند. برخی تحقیقات نشان داده که این ویتامین با گروهی از سرطان های کم خطر مرتبط می باشد.
2- تمام طول سال در دسترس هستند. کیوی در مناطق مختلف دنیا از نیوزیلند و چین گرفته تا کالیفرنیا پرورش می یابد. بنابراین به احتمال زیاد می توانید آنها را در تمام طول سال حتی در زمستان ، زمانی که بعضی از میوه های دیگر کمیاب می شوند (یا گران قیمت)، در فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید.

3- به هضم غذا کمک می کنند. خوردن دو عدد کیوی در یک وعده به مقدار چهار گرم فیبر (یک کاسه پر از جو) به بدن شما منتقل می کند. اگر پوست آن را نیز بخورید ، فیبر بیشتری دریافت خواهید کرد (بله ، پوستش کاملاً خوراکی است!). کیوی دارای دو نوع فیبر است، اولی فیبر محلول است که حس سیری را تحریک می کند و مانع از پرخوری شما می شود، دومی نیز فیبر نامحلول است که فرم بدنتان را ثابت نگه می دارد. همچنین کیوی حاوی آنزیم خاصی به نام اکتینیدین است که تصور می شود با کمک به بدن در تجزیه پروتئین، به هضم غذا کمک می کند.
4- به اندازه یک موز پتاسیم دریافت کنید. با خوردن دو عدد کیوی در یک وعده غذایی پتاسیمی برابر با مقدار موجود در یک موز متوسط دریافت می کنید این ماده معدنی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مانند نوعی کریپتونیت در مقابل سدیم عمل کرده و اثرات منفی سدیم بر فشار خون شما را محو می کند. از آنجا که بیشتر بزرگسالان هر روز به اندازه کافی میوه و سبزیجات دریافت نمی کنند ، اکثرا مقدار پتاسیم موجود در بدنشان کمتر از حد معمول است.
5- به مدت چندین هفته قابلیت ماندگاری دارند. بعضی از میوه ها بسیار ظریف هستند و شما باید قبل از اینکه خراب شوند مصرف کنید (مانند تمشک قرمز) ولی کیوی را برای یک ماه می توانید در قسمت مخصوص میوه در یخچال نگه داری کنید. اگر قصد خوردن آن را داشتید ابتدا یک عدد از آن را از یخچال بیرون بیاورید و اگر هنوز سفت بود، می توانید میل کنید.
6- پوستشان به راحتی توسط طبیعیت تجزیه می شود. برای خوردن کیوی دو روش معمول وجود دارد، می توانید پوستشان را گرفته و سپس با چاقو تکه تکه کنید یا اینکه از وسط نصف کنید و با یک قاشق داخل آن را بیرون بیاورید