به بافت نرم و بدون دردی که در مسیر هوایی فرد رشد می‌کند؛ پولیپ بینی می‌گویند. معمولا این رشد درجایی‌که بینی؛ گونه‌ها و چشم‌ها ( قسمت بالایی سینوس‌ها ) به هم می‌رسند؛ ایجاد می‌شود. به دلیل این‌که در این قسمت عصب وجود ندارد؛ ممکن است فرد از بیماری خود اطلاع نداشته باشد. پولیپ بینی می‌تواند به قدری بزرگ شود و رشد کند؛ که همه مسیر هوایی فرد را مسدود کرده و مانع از عبور جریان هوا گردد. برای درمان پولیپ بینی مراجعه به بهترین جراح زیبایی بینی در تهران را در اولویت قرار دهید.

پولیپ بینی و عوامل ایجاد کننده آن

برخی از بیماری‌ها همچون آسم؛ عفونت سینوسی مزمن؛ حساسیت به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی همچون آسپرین و ایبوپروفن؛ فیبروز کیستیک؛ تب یونجه می‌توانند از عوامل ایجاد کننده پولیپ بینی باشند. سابقه خانوادگی و عکس العمل متفاوت ژن‌ها در برابر التهاب؛ ممکن است در ایجاد پولیپ بینی نقش داشته باشند.

علائم پولیپ بینی

این عارضه می‌تواند دارای علائمی همچون آب‌ریزش بینی؛ خروپف؛ احساس گرفتگی بینی؛ کاهش تشخیص بو و حس بویایی؛ نفس کشیدن از طریق دهان؛ وقفه تنفسی در خواب؛ احساس فشار در صورت و پیشانی؛ مسدود شدن بینی؛ خروج بیش از حد خلط و …. باشد. اگر فرد احساس سردرد داشته باشد؛ احتمال پولیپ بینی همراه با عفونت سینوسی وجود دارد.

درمان پولیپ بینی

اگر فرد دچار گرفتگی بینی باشد؛ پزشک دارو تجویز می‌کند. یکی از داروهایی که می‌‌تواند از آب‌ریزش بینی جلوگیری کند و آن را کاهش دهد؛ اسپری بینی استروئیدی می‌باشد. اگر این اسپری تاثیری در بهبود پولیپ بینی نداشته باشد؛ پزشک استروئید تزریقی یا خوراکی را تجویز می‌کند. لازم به ذکر است این درمان‌ها دائمی نمی‌باشد. گاهی ممکن است فرد دچار عوارضی همچون افزایش فشار چشمی؛ بالا رفتن فشار خون و …. گردد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آنتی هیستامین‌ها و آنتی بیوتیک‌ها به درمان عفونت‌های سینوسی داخل بینی و آلرژی‌ها کمک می‌کند. برای درمان این عارضه می‌توانید به بهترین جراح زیبایی بینی در تهران مراجعه کنید

درمان پولیپ بینی

عمل جراحی پولیپ بینی

فردی که به عارضه پولیپ بینی دچار شده است؛ در حالی‌که مصرف داروها برای درمان پولیپ؛ نتیجه‌ مثبتی در پی نداشته است می‌تواند برای عمل جراحی اقدام کند. پزشک به وسیله جراحی پولیپ را کاملا از بینی بیمار خارج می‌کند. نوع عمل جراحی با توجه به اندازه پولیپ توسط پزشک تشخیص داده می‌شود. به طور مثال برای برداشتن بافت نرم پولیپ و خارج کردن آن؛ با یک دستگاه ساکشن کوچک این کار انجام می‌شود.

اما اگر اندازه پولیپ بزرگتر باشد؛ عمل جراحی سینوس آندوسکوپیک در دستور کار قرار خواهد گرفت. در این روش نیاز به بیهوشی کامل می‌باشد. برای این عمل ابتدا پزشک لوله‌ای کوچک را با یک دوربین به محل اصلی پولیپ و محل گرفتگی می‌فرستد و به این طریق پولیپ را از بینی خارج می‌کند. بعد از عمل جراحی جهت جلوگیری از بازگشت پولیپ؛ فرد باید از آب نمک و اسپری‌های بینی استفاده کند. برای عمل جراحی پولیپ بینی می‌توانید به بهترین جراح زیبایی بینی در تهران مراجعه کرده و خود را تحت درمان قرار دهید.

زمان مراجعه به پزشک

اگر علائم گرفتگی بینی در فرد بیشتر از ده روز ادامه داشت و بهبود نیافت؛ لازم است که فرد به پزشک مراجعه کرد. معمولا علائم پولیپ بینی و سینوزیت مزمن شبیه یکدیگر می‌باشند. همین امر سبب می‌شود که تشخیص بیماری سخت شود. زمانی‌که فرد دچار تنگی نفس یا مشکل تنفسی می‌شود فرد باید حتما به پزشک مراجعه کند. از علائم دیگری که ممکن است در فرد ایجاد شود؛ عدم توانایی برای حرکت دادن چشم‌ها؛ کاهش دید؛ دوبینی؛ عدم توانایی در تکان دادن سر؛ التهاب شدید و تورم در اطراف چشم‌ها و …. می‌باشد. بنابراین مراجعه به بهترین جراح زیبایی بینی در تهران می‌تواند در درمان این بیماری موثر باشد.

قوز بینی

برآمدگی روی بینی که ظاهر بینی را از نمای نیم‌رخ نامناسب نشان می‌دهد؛ قوز بینی می‌باشد. این برآمدگی باعث استخوانی و عقابی شدن بینی می‌شود. این تغییر شکل بینی سبب عدم تناسب با دیگر اجزای صورت می‌گردد. برآمدگی روی بینی دارای انواع مختلفی می‌باشد. برای درمان این عارضه تشخیص پزشک بسیار اهمیت دارد. قوز بینی می‌تواند کاذب؛ پنهان و یا شدید باشد. بر اساس نوع قوز؛ روش‌های درمانی متفاوت می‌باشد.

قوز بینی

معمولا قوز در محل تلاقی غضروف و استخوان در پشت بینی قرار دارد. افراد برای این‌که بتوانند تناسب اجزا را در صورت خود ایجاد کنند؛ اقدام به عمل جراحی می‌کنند. زمانی‌که قوز واقعی است پزشک غضروف و استخوان را برمی‌دارد تا قوز کاملا کوچک با محو شود. در صورتی‌که برآمدگی روی بینی شدید باشد؛ احتمال این‌که به همراه استخوان قسمتی از راه تنفسی آسیب ببیند بسیار زیاد است. بنابراین بعد از عمل فرد دچار مشکلات تنفسی می‌گردد. پزشکان با شناسایی این موارد؛ با نصب گرافت در بخش بالاتر و غضروف جانبی فوقانی این مشکل را برطرف می‌کنند.

علل ایجاد قوز بینی

برخی از افراد به طور ژنتیکی و برخی دیگر بر اثر ضربه به قوز بینی دچار می‌شوند. کسانی هم برای عمل قوز بینی به پزشک مراجعه می‌کنند که در زمان کودکی بینی آن‌ها دچار ضربه یا شکستگی شده است؛ اما به دلیل جوش خوردن نامناسب استخوان، این عارضه به وجود آمده است. برای رفع قوز و از بین بردن آن؛ یک گرافت غضروفی کوچک در زیر چشم قرار داده می‌شود. در برخی از افراد به دلیل کوچکی این غضروف ممکن است برآمدگی به طور کامل محو نشود. ضربه به بینی باعث کاهش ارتفاع بینی یا سپتوم می‌شود. گاهی فرو رفتن پیشانی نیز می‌تواند سبب قوز بینی می‌گردد.

قوز بینی را چگونه می توان رفع کرد ؟

برای برداشتن و یا کوچک کردن قوز بینی باید اصلاح و ترمیم روی قسمت های غضروفی و استخوانی صورت بگیرد به همین دلیل حتما به عمل جراحی نیاز دارد. قطعا برای کسی که می خواهد قوز بینی خود را اصلاح کند برایش مهم می باشد که درباره این موضوع صحبت کند. به همین دلیل متقاضی جراحی بینی حتما باید در جلسه مشاوره قبل از عمل برای دکتر خود شرح دهد که می خواهد قوز بینی او به چه میزان کم شود. جراح ماهر می تواند به بیمار نتیجه این نوع عمل بینی را نشان دهد و به او بفهماند تغییرات به چه صورت است. جراح باید میزان کوچک شد قوز را تشخیص دهد و ارزیابی کند شکل نهایی به چه صورت خواهد بود و تصمیم درست را برای جراحی بگیرد.

روش های اصلاح و رفع قوز بینی بر اساس تغییرات آناتومیک پایه ریزی شده اند بنابراین برای کاهش و یا حذف قوز بینی به عمل جراحی نیاز می باشد. افرادی که پایه بینی کوتاه دارند و یا موقعیت سر بینی نامناسب است برای از بین بردن قوز بینی خود حتما به جراحی زیبایی بینی نیاز دارند. یکی از روش های اصلاح و رفع قوز بینی تکنیک استفاده از پیوند بافت غضروفی می باشد. در این روش برآمدگی بینی تا حدی باید کوچک شود که با اندازه پایه بینی کنونی و موقعیت بینی در سر هماهنگ باشد.

استفاده از ماساژ و ژل برای رفع قوز بینی بدون جراحی :

گروهی از افراد با اینکه تمایل دارند قوز بینی خود را اصلاح کنند اما از عمل جراحی می ترسند. سوالی که در ذهن این افراد به وجود می آید این است که آیا برای اصلاح قوز بینی روش هایی بجز جراحی هم وجود دارد؟ امروزه تبلیغات بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه قوز بینی را بدون جراحی و با ماساژ و ژل کوچک کنند. این روش ها مورد تایید پزشکان نمی باشند. پزشکان ماساژ بینی را به بیمار توصیه می کنند و روش صحیح آن را به او یاد می دهند تا برای سرعت بخشیدن به بهبود تورم از آن استفاده کنند.

بهترین جراح زیبایی بینی در تهران

درمان قوز بینی به روش‌‌های مختلفی همچون لیزر؛ لیفت با نخ؛ تزریق چربی یا ژل؛ رسپینگ یا سوهان بینی؛ رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی می‌باشد. در لیزر بافت بینی و فرم استخوان تغییر نمی‌کند. فقط می‌توان برش‌های پستی را بر روی پوست ایجاد کرد.

لیفت با نخ می‌تواند نوک بینی یا پره‌های آن را به سمت بالا ببرد و در کاهش ظاهر بینی استخوانی نقش موثری داشته باشد. مدت زمان ماندگاری در این روش شش ماه می‌باشد. تزریق ژل نیز مدت زمان شش ماه ماندگار است. با این تزریق قوز از بین نمی‌رود؛ فقط اطراف آن با تزریق چربی و ژل پر خواهد شد.

در روش رسپینگ جراح با ایجاد خراشی بر روی قوز؛ یک سوهان فلزی دندانه‌دار را بر روی قوز می‌کشد. پس از پایان کار با سرم؛ قوز را شستشو می‌دهد. در روش رینوپلاستی با مراجعه به بهترین جراح زیبایی بینی در تهران؛ می‌توانید به طور دائمی قوز بینی خود را از بین ببرید و چهره‌ای زیباتر و متفاوت را به خود هدیه کنید.

قیمت جراحی بینی

شما در کلینیک چهره نگار میتوانید تمامی خدمات عمل زیبایی بینی (دماغ) را با مقرون به صرفه ترین تعرفه ممکن دریافت نمایید.

مشاوره رایگان

شما میتوانید بصورت تلفنی یا حضوری از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید… ما در تمامی ایام پاسخگوی شما عزیزان هستیم…

بر اساس آناتومی چهره

ما بر اساس آناتومی چهره شما و بر اساس قواعد روز زیبایی شناسی , بهترین مدل ممکن را برای جراحی بینی شما انتخاب میکنیم….

جهت دریافت مشاوره از یکی از بهترین جراح های زیبایی بینی در تهران , دکتر سعیده شوشتری به سایت کلینیک زیبایی چهره نگار به نشانی https://clinicchehrenegar.ir مراجعه نمایید…