می دانیم موادی که در طبیعت وجود دارند یا اسیدی هستند یا باز و میزان اسیدی یا باز بودن آن ها را ph  مشخص می کنند. در بدن ما نیز ph  خون نقش بسیار مهمی در سلامت ما دارد. اسیدی بودن بیش از حد بدن موجب بیماری های خطرناکی از جمله سرطان، ام اس، پارکینسون و … می شود. افزایش تنش و استرس، خشکی و شکنندگی پوست و مو، خستگی مزمن، سر درد و سر گیجه، كاهش توانايي بدن در جذب مواد معدني و مواد مغذي و ایجاد سنگ كليه و بروز نارسايي های كليوی و مثانه ای از نشانه های بیش از حد اسیدی بودن بدن می باشد. غذا ها و پسماند های اسیدی بدن توسط تعرق و ادرار از بدن دفع می شوند اما ممکن است این کافی نباشد و برای خنثی کردن اسید های بدن از عناصر حیاتی قلیایی مثل کلسیم استخوان نیز استفاده شود که این امر به تدریج موجب پوکی استخوان می شود. پس استفاده از مواد غذایی قلیایی به سلامت ما کمک می کند. یکی از این مواد آب قلیایی یا یونیزه می باشد. ما در این مقاله آب یونیزه را تعریف می کنیم و سپس به مزایا و روش های یونیزه کردن آب می پردازیم.

آب یونیزه چیست؟

آب یونیزه یا قلیایی آبی است که میزان اسید آن بسیار کم باشد. Ph  پایین تر از 7 نشان دهنده ی آب اسیدی است. آب در حالت معمول به دلیل وجود موادی مثل کلسیم و پتاسیم حالت قلیایی دارد اما تعریف علمی و درست آب قلیایی، آبی است که ph  آن بین 8 تا 10 باشد و بهترین حالت آن 8.5 درصد است. در لوله کشی شهری به دلیل اضافه کردن کلر برای ضد عفونی کردن آب، آن را اسیدی می کند و این آب برای بدن بسیار مضر است.

فواید آب یونیزه قلیایی

مزایای مصرف آب قلیایی

از مهم ترین فواید آب قلیایی، شفاف شدن و شادابی پوست می باشد. این آب پوست را هیدراته و از خشکی و پیری زودرس جلوگیری می کند. آب قلیایی متابولیسم بدن را افزایش می دهد و این امر موجب حفظ وزن و یا حتی کاهش وزن بدن نیز می شود. به دلیل این که سلول های سرطانی در محیط های اسیدی رشد می کنند، استفاده از آب قلیایی از رشد تکثیر این سلول ها جلوگیری می کند پس می توان گفت که آب یونیزه خاصیت ضد سرطانی دارد. این آب سموم بدن را بهتر دفع می کند و باعث ضد عفونی کردن سیستم ایمنی بدن می شود.

آب قلیایی برای تعادل سازی قند خون و جلوگیری از دیابت نیز موثر است. آب یونیزه شده با افزایش قابلیت جذب املاح طبیعی موجود در آب مانند یون کلسیم ویون منیزیم موجب بهبود سلامت استخوان ها و دندان ها می گردد. هم چنین امروزه به دلیل مشغله زیاد، افراد بیشتر سمت غذاهای سرخ کردنی و فست فود ها می روند که استفاده از این غذا ها باعث تحریک معده و سوزش آن می شود و افرادی که به بیماری رفلاکس معده مبتلا هستند توصیه می شود که از آب قلیایی استفاده کنند چرا که حجم شیره ی گوارشی را افزایش می دهد و باعث هضم بهتر غذا می شود.

مزایای مصرف آب قلیایی
با توجه به خواص آب قلیایی، بهتر است که این آب را کنترل شده و در زمان های مناسب مصرف کنید. نوشیدن آب قلیایی در میان وعده های غذایی ممکن است در طولانی مدت به ویژه در افراد مسن موجب سوزش و رفلاکس معده و مشکلات گوارشی شود. بنابراین یک الی دو ساعت قبل و بعد غذا زمان مناسب مصرف این آب است.  میزان سموم موجود در افراد مسن معمولا بیشتر از سایر مردم می باشد که به علت رژیم های غذایی ، شرایط محیطی و نوع دارو های مصرفی متغیر می باشد. به همین دلیل، افراد مسن احتمالا دوره سم زدایی طولانی تری را در شروع نوشیدن آب قلیایی تجربه می کنند و ممکن است نیاز داشته باشند تا نسبت به یک فرد عادی طول دوره بیشتری را در سطح اول استفاده از آب قلیایی طی نمایند.

روش های یونیزاسیون آب

برای یونیزه کردن آب روش های زیادی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از یک سری شیر مخصوص است که یا برقی هستند و یا با یک فیلتر آب خروجی از شیر را یونیزه می کنند. روش دیگر استفاده از یک فیلتر سرامیکی است. این فیلتر ها که از موادی مثل خاک رس و سنگ و مواد معدنی تشکیل شده اند، هم به صورت جداگانه و هم در مسیر آب می توانند قرار بگیرند و با ایجاد یک حالت مناطیسی در آب، ph  آن را بالا می برند و آن را قلیایی می کنند. فیلتر های مغناطیسی نیز روش دیگری برای یونیزه کردن آب است. این فیلتر ها با تشکیل یک میدان مغناطیسی در مولکول های اسیدی آب تاثیر می گذارند و آن را قلیایی می کنند.

روش دیگر استفاده از محلول کنسانتره است که به صوت قرص نیز در بازار موجود می باشد و با اضافه کردن مقدار معینی از آن به آب آن را یونیزه می کند. دستگاه یونیزه کننده آب هم روش دیگری است. این دستگاه با یک گالن مخصوصی که دارد آب را در خود حرکت می دهد و با صفحات الکتریسیته آب را یونیزه می کند.
اما بهترین روش استفاده از دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده است چرا که فواید و مزایای بیشتر نسبت به روش های قبل دارد.

خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی

دستگاه تصفیه آب قلیایی دستگاهی است که با قرار گرفتن یک فیلتر آلکالاین پس از انجام تصفیه آب، مواد معدنی مفید بد را به آب اضافه می کند و باعث تنظیم ph  آب می شود. قبلا هم گفتیم که آب لوله کشی شهری چون دارای کلر و مواد مضر دیگر است باعث اسیدی شدن آب می شوند. خرید یک دستگاه تصفیه آب قلیایی هم باعث از بین رفتن مواد و املاح مضر آب می شود و هم میزان اسید آن را کاهش می دهد. در روش های دیگر یونیزه کردن آب، همچنان آلودگی ها و املاح مضر در آب باقی می ماند اما با آب تصفیه کن قلیایی هم آبی سالم و تمیز و بهداشتی خواهید داشت و هم آب قلیایی که بسیار مفید برای بدن است. نکته مهم این است که حتما برای تصفیه آب قلیایی از دستگاه های اسمز معکوس استفاده کنید.

خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی
با استفاده از دستگاه تصفیه آب قلیایی همیشه و به طور مداوم آب قلیایی در منزل خود خواهید داشت و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. مصرف آب یونیزه قلیایی به صورت روزانه، با خنثی نمودن اسیدهای مضر بدن امکان دستیابی به زندگی سالم تر و طولانی تر را مهیا می سازد. توجه داشته باشید که انواع مختلفی از دستگاه های تقلبی در بازار وجود دارند. حتما برای خرید به نمایندگی ها و فروشندگان معتبر مراجعه نمایید و از گارانتی و خدمات پس از فروش آن نیز اطمینان حاصل نمایید.