این روزها بسیاری از خانم ها و آقایان به دنبال موسسه های زیبایی و شرکتهای تجهیزات پزشکی هستند و به این نتیجه رسیده اند که به ظاهر خود توجهی خاص داشته باشند. با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد این هستیم که تجیهزات بسیاری برا درمان بیماری های مختلف ساخته شده اند، از این رو بسیاری از افراد به دنبال دسترسی به این تجهیزات هستند. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در رابطه با تاسیس کلینیک زیبایی هستید، ادامه این مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

تاسیس کلینیک زیبایی بدون نیاز به پزشک

موسسه ثبتینو در خصوص تاسیس کلینیک زیبایی بدون نیاز به مجوز پزشک توضیح داده است که: یکی از مهم ترین سولاتی که مشتریان ما دارند این است که: آیا برای ثبت مرکز زیبایی نیاز به پرونه پزشک عمومی و یا متخصص داریم؟ جواب ما به این سوال هم بله هست هم خیر. به عنوان مثال در صورتی که خدمات لیزری شما غیر تهاجمی باشد و صرفا به جهت امور درمانی باشد نیازی به مجوز پزشک ندارید. اما در صورتی که شما در موضوع شرکت خود نیاز به خدمات جراحی زیبایی داشته باشید باید حتما مجوز پزشک برای تاسیس و فعالیت ارائه کنید.

تاسیس کلینیک زیبایی

به این موضوع توجه داشته باشید که به همان میزان که تقاضا برای خدمات زیبایی افزایش پیدا کرده است، حساسیت خانم ها و البته آقایان هم برای انتخاب یک موسسه زیبایی افزایش داشته است. به همین دلیل یک موسسه زیبایی به هیچ عنوان نمی تواند بدون ثبت رسمی فعالیت خود را شروع کرده و سود مالی قابل توجهی هم داشته باشد.

شما در صورتی می توانید برای موسسه زیبایی خود تبلیغ انجام دهید، یا تابلویی را برای معرفی خود نصب کنید، که در ابتدا این موسسه را به طور قانونی و صحیح به ثبت رسانده باشید. البته به شما پیشنهاد می دهیم که برای ثبت موسسه زیبایی از یک شرکت معتبر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسه زیبایی

برای ثبت یک موسسه زیبایی هم مانند هر کار دیگری به مدارک خاصی نیاز دارید، اطلاع از این مدارک به شما کمک می کند که قبل از اقدام برای ثبت، آن ها را جمع آوری کنید و با این کار در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد، از این رو پیشنهاد می  دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

  • در ابتدا شما باید اظهارنامه ثبت موسسه غیر تجاری را تکمیل کنید و دو نسخه از آن را برای ثبت ارائه دهید.
  • اسانامه موسسه غیر تجاری را تکمیل کرده و دو نسخه از آن را هم ارائه دهید.
  • مدارک هویتی و شناسایی کسانی که به عنوان عضو هیئت مدیره در موسسه شما حضور دارند، را ارائه دهید.
  • در بعضی از موارد شاهد این هستیم که سهامداران اشخاص حقوقی (شرکتی خاص) هستند، از این رو در چنین مواردی باید نسخه روزنامه آخرین تغییرات شرکت را هم ارائه دهند.
  • در صورت نیاز باید وکالتنامه را هم ارائه دهید، البته این در حالی است که یک وکیل کارهای ثبتی شما را پیگیری کند.
  • در مواردی ارائه قیم نامه هم الزامی است.

نکات مهم در خصوص ثبت موسسه زیبایی

به این موضوع مهم توجه داشته باشید که در یک موسسه زیبایی باید خدمات مربوط به زیبایی انجام شود، خدماتی که مربوط به زیبایی و بهداشت پوست و موی خانم ها و آقایان است. از این رو باید توجه داشته باشید که ارائه خدمات پزشکی در یک موسسه زیبایی ممنوع بوده و به هیچ عنوان نباید این کار را انجام دهید.

البته موارد استثنایی هم در این موارد وجود دارد. اگر در هنگام ثبت موسسه زیبایی خود پزشکی را در هیئت مدیره داشته باشید و بتوانید مجوزهای لازم را برای این کار اخذ کنید، به سادگی می توانید خدمات درمانی و پزشکی را هم در موسسه زیبایی خود ارائه دهید و خوب در چنین مواردی سود مالی شما هم بیشتر خواهد بود.

اگر در رابطه با مجوزهایی که برای این کار نیاز دارید، اطلاعات دقیقی ندارید، اصلا نگران نباشید! کارشناس های ما آمادگی این را دارند که به سوال های شما پاسخ دهند و شما را راهنمایی کنند، البته باید بگوییم که این مشاوره ها به صورت کاملا رایگان است و با هدف رضایت مشتری ها انجام می شود.

هزینه ثبت موسسه زیبایی

از دیگر نکاتی که برای ثبت موسسه زیبایی باید به آن توجه داشته باشید، هزینه ای است که این کار برای شما به دنبال دارد. توجه داشته باشید که شما در ابتدا باید سرمایه قابل توجهی در اختیار داشته باشید، تا بتوانید سالن و تجهیزات لازم برای یک موسسه زیبایی را فراهم کنید، البته در مواردی می توانید از یک سرمایه گذار بخواهید که این سرمایه را برای شما فراهم کند.

بعد از این موضوع شما باید هزینه ای را به اداره ثبت پرداخت کنید، تا موسسه شما ثبت شود، البته این هزینه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و به همین دلیل نمی توان مبلغ دقیقی را برای آن بیان کرد، اما تقریبا هزینه ای در حدود 10000000 تومان است. البته باز هم توجه داشته باشید که این هزینه برای همه موسسه ها ثابت نیست و با توجه به فاکتورهای مختلفی کمتر، یا بیشتر می شود.

هزینه ثبت موسسه زیبایی

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

با توجه به پیشرفتی که علم، دانش و تکنولوژی داشته است، شاهد این هستیم که تجهیزات مختلفی برای درمان بیماری ها روی کار آمده اند که استفاده از هر یک از آن ها مزیت های بسیاری دارد و باعث می شود که روند درمان یک بیماری خاص به شدت کاهش پیدا کند. از این رو تقاضا برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی هم افزایش چشم گیری داشته است.

در ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که تجهیزات پزشکی انواع مختلفی دارند که هر یک از آن ها برای انجام کار خاصی طراحی و ساخته شده اند. از آن جایی که تجهیزات پزشکی با جان انسان ها سر و کار دارد، به همین دلیل ثبت شرکت تجهیزات پزشکی اهمیت بسیاری دارد و مجوزهای خاصی برای این کار مورد نیاز است که باید قبل از اقدام برای ثبت، این مجوزها را دریافت کنید.

البته باز هم به این موضوع تاکید می کنیم که اگر در رابطه با مجوزهای مورد نیاز خود اطلاعات کافی ندارید، با کارشناس های ثبتی معتبر تماس بگیرید، تا متناسب با شرایطی که دارید، مجوزهایی که مورد نیاز شما است را بیان کنند و البته که این مشاوره ها کاملا رایگان است.

شرکت تجهیزات پزشکی چیست؟

موسسه ثبتینو در خصوص ثبت شرکت تجهیزات پزشکی اینگونه توضیح داده است که: طبق آن چه در کشور ما تعریف شده به تجهیزاتی که برای تشخیص، نظارت و یا درمان بیماری های پزشکی طراحی و ساخته می شود، تجهیزات پزشکی می گوییم. این تجهیزات عبارتند از :

  • تجهیزات تشخیصی به دستگاه های تصویربرداری پزشکی می گوییم که در امر تشخیص کمک رسان هستند. به عنوان مثال دستگاه های اشعه ایکس و بسیاری اسکنرها از جمله تجهیزات تشخیصی هستند.

  • تجهیزاتی که برای درمان استفاده می شوند مانند دستگاه های جراحی، پمپ تزریق و لیزرهای پزشکی

  • تجهیزاتی که نقش نگه داری در جهت کمک به عملکرد بهتر بدن را دارند. این تجهیزات شامل انکوباتور، دستگاه مخصوص پزشکی، فن های مختلف، دستگاه مخصوص دیالیز، دستگاه های مربوط به قلب و ریه و… می باشند.

  • مانیتورهای پزشکی جهت ارزیابی وضعیت بیماران مورد استفاده قرار می گیرند. مانیتورها کمک می کنند تا کادر درمان از وضعیت بیماران مانند علائم حیاتی و پارامترهای EEG و ECG آگاه شوند.

  • دستگاه های فیزیوتراپی دستگاه هایی هستند که برای انجام امور مربوط به فیزیوتراپی استفاده می شوند.

انواع شرکت تجهیزات پزشکی

به طور شاهد این هستیم که برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی به طور کلی دو نوع شرکت؛

  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت مسئولیت محدود

بیش از دیگر انواع شرکت ها متقاضی دارند. به این موضوع توجه داشته باشید که نوع شرکت در واقع قالب کلی شرکت شما است و به همین دلیل انتخاب آن اهمیت بسیاری در ادامه فعالیت های شما خواهد داشت. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که در انتخاب نوع شرکت مورد نظر خود بسیار دقت کنید و با توحه به شرایط، نیاز هایی که دارید و اهدافی که دنبال می کنید، این انتخاب را انجام دهید.

شرایط لازم برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

طبیعتا همانطور که شاهد انواع مختلف شرکت ها هستیم، شرایط برای ثبت آن ها هم با یکدیگر تفاوت هایی دارد و همین موضوع باعث وجه تمایز بین شرکت ها می شود. به همین دلیل شرایط لازم را به طور تفکیک شده برای هر نوع شرکت بیان خواهیم کرد.

شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود

  • حداقل دو نفر به عنوان اعضای اصلی (در این شرکت شرکا نامیده می شوند)
  • حداقل صد هزار تومان به عنوان سرمایه اولیه (در این شرکت به عنوان سهم الشرکه از آن یاد می شود)

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

  • حداقل سه نفر به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره ( در این شرکت سهامداران نامیده می شوند)
  • حداقل دو نفر به عنوان بازرس
  • حداقل صد هزار تومان به عنوان سرمایه اولیه (در این شرکت به عنوان سهام از آن یاد می شود)
  • حداقل 35% از سرمایه اولیه در حساب بانکی به نام شرکت باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

به این موضوع توجه کنید که در مواردی شاهد این هستیم که متناسب با نوع شرکت، مدارکی که ارائه می دهید هم متفاوت خواهد بود. در ادامه مدارک مورد نیاز برای ثبت این شرکت را به طور کلی بیان خواهیم کرد.

  • مدارک هویتی و شناسایی اعضای اصلی شرکت شما (سهامدارن یا شرکا)
  • ارائه اساسنامه ای که همه اعضای شرکت آن را امضا کرده اند.
  • ارائه اقرار نامه که همه اعضای شرکت آن را امضا کرده اند.
  • ارائه تقاضا نامه که همه اعضای شرکت آن را امضا کرده اند.
  • ارائه مجوزهای لازم

ثبت شرکت تجهیزات پزشکی

هزینه ثبت شرکت تجهیزات پزشکی ثبتینو

توجه داشته باشید که اگر چه حداقل سرمایه برای ثبت یک شرکت تجهیزات پزشکی صد هزار تومان است، اما این سرمایه به عنوان اعتبار شما است و هر چه مقدار ان بیشتر باشد، در نتیجه اعتبار بیشتری هم خواهید داشت. علاوه بر این متناسب با سرمایه اولیه باید به اداره ثبت حق الثبت بپردازید.

به همین دلیل در تعیین هزینه ثبت شرکت تجهیزات پزشکی باید سرمایه اولیه و حق الثبت را هم لحاظ کنید. در هنگام ثبت باید مبالغ جزئی را هم به اداره ثبت بپردازید که البته هزینه زیادی نیست، اما باز هم نمی توان آن را نادیده گرفت، زیرا فیش های واریزی را باید به اداره ثبت تحویل دهید.

در حین انجام مراحل ثبت شرکت تجهیزات پزشکی به دو نوبت آگهی در روزنامه رسمی و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار نیاز دارید که این آگهی هم برای شما هزینه ای را به دنبال دارد که با توجه به فاکتورهایی مانند اندازه کادر، اندازه قلم و… مشخص می شود و به طور کلی از 154 هزار تومان شروع خواهد شد.

در نهایت باید هزینه ای را هم به یک شرکت خدماتی بپردازید، تا کارهای ثبت را برای شما پیگیری کند. به شما اطمینان می دهیم که بهترین خدمات را با کمترین هزینه ها دریافت خواهید کرد.

اگر به دنبال ثبت موسسه زیبایی یا ثبت شرکت تجهیزات پزشکی هستید، همین الآن با کارشناس های ثبتینو تماس بگیرید یا از وب سایت شرکت به آدرس https://sabtino.com/ دیدن کنید، تا شروعی عالی برای کسب و کار جدید خود داشته باشید.