جراحی بینی ترمیمی با هدف رفع ایراد و یا ایجاد زیبایی صورت می‌گیرد. در این میان نوع بینی در نحوه جراحی و فرم آن تأثیر بسزایی دارد. به‌طور کلی بینی‌ها به دو دسته بینی گوشتی و استخوانی تقسیم‌بندی می‌شوند.

در ابتدا بهتر است ویژگی‌های این دو نوع بینی را بررسی کنیم.

 بینی گوشتی

در این نوع بینی‌ها پوست تمام مناطق بینی و نوک آن ضخیم است و نوک بینی هم از اندازه بزرگی برخوردار است. در بینی‌های گوشتی، پره‌ها ضخیم بوده و منافذ پوست هم واضح‌تر دیده می‌شوند. با اینکه حجم بزرگ‌تری دارد، ساختار اسکلتی غضروفی و نازک‌تر در آن دیده می‌شود.

 بینی گوشتی

 عمل بینی گوشتی

در این عمل هدف اصلی، تقویت اسکلت داخلی بینی است تا با فشار بر پوست ضخیم آن، مبادرت به ایجاد بینی ظریف و خوش‌فرم نمود.

ازآنجاکه این نوع بینی‌ها عرض بیشتری هم از روبه‌رو دارند با کوچک‌کردن عرض پره‌های این بینی‌ها، فرم بهتری به آن داده خواهد شد.

برای اینکه عمل موفقی داشته باشید بهتر است نزد بهترین جراح بینی گوشتی بروید؛ زیرا عمل این گونه بینی‌ها به دقت و تبحر زیادی نیاز دارد.

یکی از تفاوت‌های جراحی بینی گوشتی و استخوانی بیشتر در این است که دوره بهبودی بینی‌های گوشتی بیشتر از بینی‌های استخوانی است. بینی‌های استخوانی عمل راحت‌تر و دوران نقاهت کمتری را سپری خواهند کرد.

بینی‌های گوشتی ساختار غضروفی و ضعیفی دارند و بعد از عمل‌کردن ضعیف می‌شوند و ممکن است به مرور حالتی افتاده پیدا کنند. جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا با استفاده از روش‌های جدید و تقویت غضروف‌های درونی، افتادگی بعد از عمل در این نوع بینی بسیار اندک می‌شود.

با مراجعه به بهترین جراح بینی گوشتی در تهران می‌توانید عملی راحت با دوران بهبود کوتاه دو‌هفته‌ای و بدون بازگشت را تجربه کنید.

به دلیل فرم و خصوصیات این بینی و ضعیف‌بودن ساختار آن نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بینی عروسکی و ظریف را بعد از عمل شاهد باشید. اما با اعتماد به پزشک متخصص متبحر و تجربه کاری او می‌توان بهترین فرم را بعد از عمل تجربه کرد. به دلیل چالش‌هایی که در این جراحی نوع بینی وجود دارد شاید همه جراحان نتوانند عمل باکیفیتی ارائه دهند. ازاین‌رو، مراجعه به پزشک توانا در زمینه عمل بینی گوشتی می‌تواند خیال شما را آسوده گرداند.

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی بینی گوشتی

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی بینی گوشتی

اگر بعد از عمل جراحی بینی با علائم زیر روبه‌رو شدید پزشک خود را در جریان قرار دهید:

  • خونریزی بینی به‌طوری که مانند خون دماغ باشد نه خونابه‌های کمرنگ.
  • استفراغ و تهوع طولانی مدت و پشت سر هم.
  • ایجاد سرگیجه و احساس کرختی و گیجی.
  • وجود درد‌های زیاد و نامتعارف در بینی و اطراف آن.
  • بروز ضربان قلب بالا و تپش قلب.
  • مشکل در تنفس و تنگی نفس.
  • به‌وجود‌آمدن جوش‌های زیاد در سطح صورت.

بعد از اتمام عمل بینی گوشتی و مراجعه به منزل، به این نکات توجه کنید:

  • هنگامی که می‌خوابید سرتان بالاتر قرار گیرد و حالت طاق‌باز استراحت کنید.
  • حتماً از کمپرس یخ در اطراف چشم و بینی در ۱۲ ساعت اول بعد از عمل استفاده کنید.
  • تا یک هفته غذاهای پر ادویه و تند استفاده نکنید.
  • در ۱۲ ساعت اول بعد از جراحی از غذاهایی که نیاز به جویدن دارد اجتناب کنید.
  • از مواد الکلی استفاده نکنید؛ زیرا باعث بروز افزایش خونریزی می‌شود.
  • سه الی چهار هفته از عینک استفاده نکنید.
  • در سه هفته اول از ورزش سنگین اجتناب کرده و مراقب ضربه‌های احتمالی باشید و در انجام فعالیت‌ها دقت بیشتری به خرج دهید.

با رعایت این نکات و مواردی که پزشک به شما توصیه خواهد کرد، بعد از سه هفته کبودی‌ها و ورم شروع به کم‌شدن می‌کند و روند بهبودی کامل می‌شود.

بینی‌های استخوانی 

این بینی‌ها از پوست نازکی بهره‌مندند، اما استخوان‌ها و غضروف‌های مستحکمی دارند و در برخی موارد دارای قوز یا انحراف نیز هستند. این بینی‌ها پره‌های نازکی دارند.

مشکلات اصلی این بینی‌ها اکثراً قوز یا نازکی پوست است.

برطرف‌کردن قوز بینی کار آسانی نبوده و دقت و تجربه بالایی می‌طلبد تا پزشک بتواند عمل ترمیمی زیبایی بر روی این نوع بینی به انجام برساند. برای اینکه عملی موفق و عالی داشته باشید باید نزد بهترین دکتر جراح بینی استخوانی بروید تا با تجربه و تخصص بتواند بهترین فرم را برای بینی شما به‌وجود آورد تا در تناسب با چهره شما باشد.

 

صاف‌کردن قوز بینی و انحراف آن تبحر خاصی می‌طلبد، از‌این‌رو مراجعه به پزشک باتجربه بسیار ضروری است؛ چون درست به‌ انجام ‌نرساندن این کار می‌تواند عملی ناموفق به همراه داشته باشد.

جراحی بینی استخوانی به دو صورت باز و بسته صورت می‌گیرد. در جراحی باز، دامنه دید وسیعی وجود دارد و تغییرات بیشتری روی بینی می‌تواند صورت گیرد، ولی عمل بسته در بینی‌هایی انجام می‌گیرد که نیاز به تغییرات زیادی ندارند. در هر دو روش اگر پزشک به‌درستی این عمل را انجام دهد شاهد کمترین اثر از عمل و بخیه خواهیم بود.

 بهترین فرم عمل بینی استخوانی 

بینی‌های استخوانی را می‌توان به فرم‌های فانتزی، نیمه‌فانتزی و طبیعی عمل کرد که بسته به شرایط شخص و فرم صورت او متفاوت است.

با اعتماد به پزشک جراح بهترین و مناسب‌ترین فرم برای عمل را انتخاب کنید تا در آینده پشیمان نشوید. عمل جراحی بینی طبیعی، طرفداران زیادی دارد؛ زیرا شباهت زیادی به حالت واقعی خود داشته و تنها نقایص زشت آن برطرف خواهد شد.

مراقبت‌های بعد از عمل و نیز نکات قبل از عمل بینی استخوانی و گوشتی تفاوت زیادی با هم ندارند و در هر صورت تا مدتی باید مراقب باشید و نکاتی که پزشک به شما گوشزد می‌کند را رعایت کنید.

اگر تمایل دارید جراحی بینی گوشتی و بینی استخوانی خود را به بهترین روش و باکیفیت‌ترین حالت ممکن به انجام برسانید می‌توانید به دکتر امید ابراهیمی مراجعه و نوع جدیدی از زیباشدن را تجربه کنید.

با تماس با مطب و هماهنگی لازم، مشاوره‌ای مناسب و مفید قبل از عمل داشته باشید.