کارآفرینان و افراد مصمم همگی بدون توجه به اینکه کجا متولد شده اند، به یک زبان مشترک صحبت میکنند. آنها بدون هیچ کم و کاستی هنگام ترجمه مفاهیمی مانند :جاه طلبی، عزم و تمرکز را فورا درک می کنند. اما کارآفرینانی که  قصد دارند تجارت بین المللی راه اندازی کنند، آنها بیشتر از روحیه ناگسستنی، به یادگیری فنون بازاریابی جهانی نیاز دارند. با دکتر چک همراه باشید…

نحوه رفتار با مردم فرهنگ های دیگر و مشخص کردن اولویت ها، که ممکن است با اولویت های شما کاملا تفاوت داشته باشد، یک نوع هنر محسوب می شود. خوشبختانه، پاداش تلاش های شما می تواند به خوبی به اندازه ی کارهایی که انجام داده اید ارزشمند باشد. در این مقاله 6 نکته برای راه اندازی یک تجارت بین المللی ذکر شده است.

1- استعداد پنهان خود را بشناسید

گرچه فرصت وارد شدن به بازار جدید به طور غیر قابل انکاری وجود دارد ،ولی ممکن است دلهره آور باشد.

متخصصان به شرکت ها توصیه میکنند که به جای ذخیره استعدادهای برترشان برای سطوح پایین تر، آنها را گسترش دهند و به تجارت بین المللی روی آورند .
با تغییر ارزش ها و انتظارات در سرتاسر جهان، ایده ها، محصولات و نشان های جدید به موفقیت باورنکردنی دست میابند. در حقیقت، بیشتر کشورها آنقدر فرصت هایشان بسیار است که نمی دانند که بر روی کدام یک از فرصت ها تمرکز کنند.
کسانی که میتوانند خدمات یا کالای خود را متناسب با افراد مختلف در سرتاسر جهان تطبیق دهند، ممکن است به زودی غرق در کسب و کار فراوان شوند.  با وجود اینترنت، اکنون قبل از ورود به کسب و کار راه های بیشتری برای امتحان کردن حوزه های جدید وجود دارد.

2- فرهنگ ها را درک کنید

یکی از کارهای دشواری که یک کارآفرین میتواند انجام دهد، درک عملکرد فرهنگ های مختلف در دنیای واقعی است. ناامید کننده تر اینکه، آنها ممکن است دریابند که در دو بخش یک کشور، دو فرهنگ کاملا متفاوت وجود دارد.
اگر نتوانند راه و روش خود را با فرهنگ های دیگر تطبیق دهند، ممکن است از  ابتدا برای بدست آوردن قدرت تقلا کنند. این موضوع  ممکن است برای مارک هایی که سرمایه زیادی دارند مشکلی ایجاد نکند؛ اما آنهایی که سرمایه کم دارند ،برای مدت طولانی متحمل ضرر خواهند شد.

3- شیوه کسب و کار خود را تغییر دهید

زمانی که فروشگاه های «بست بای (best buy) »در خارج از کشور افتتاح شد، آنها فکر میکردند که شیوه کسب و کارشان همان طور که آمریکایی ها را مجذوب کرد، مردم کشور های دیگر را هم جذب خواهد کرد. اما همه از بازدید از فروشگاهی به اندازه یک فرودگاه، لذت نمیبردند.
اگر تصمیم گیرندگان بست بای این موضوع را قبل از شروع فعالیت بین المللی خود میدانستند، ممکن بود برای رفع این مشکل بتوانند بازاریابی خود را تغییر داده و حتی شکل فروشگاه های خود را با معماری کشورهای دیگر تطبیق بدهند.
زمانی که حتی شرکت های بزرگ با تمام منابع خود ،مشکل اصلی راه و روش خود را نمی دانند؛ موقعیتی برای کارآفرینان کوچکتر ایجاد شده تا انعطاف پذیر باشند و چیزی را که مردم به دنبال آن هستند را تولید کنند.

تجارت بین المللی

4- هرکاری لازم است انجام دهید

وقتی که میخواهید جزئیات چگونگی رفتار در کشوری دیگر را دریابید، حداقل باید قبل از شروع کمی تحقیق کنید.
بسیاری از دارندگان تجارت های بین المللی تجربیات شخصی خود را درباره جزئیات مربوط به راه اندازی فروشگاه در آنجا، را به اشتراک میگذارند. به این ترتیب، میدانید که مثلا نباید این حقیقت که در فرهنگی خانواده دوست ،روزی 20 ساعت کار میکنید، را انتشار دهید.
اما حتی با وجود مشاوره آنلاین، بهترین راه برای دریافتن یک فرهنگ از طریق آزمون و خطاست.
کارآفرینان جهانی فقط به این دلیل که کاری غیر معمول انجام میدهند، میتوانند شبکه خود را گسترش دهند. اما آنها باید مراقب رفتار خود نیز باشند. به عنوان مثال، شما ممکن است نیاز به تنظیم وقت خود داشته باشید تا بتوانید از شرکای تجاری خود پذیرایی کنید، باید اصول اخلاقی خود را تغییر دهید تا همه احساس راحتی کنند.

5- درمورد مالیات و مقررات تحقیق کنید

مالیات ها و مقررات برای هر کشور متفاوت است و برخی از آنها استقبال بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند. برخی از کشورها مالیات شرکتی فوق العاده کم و حداقل دستمزد دارند، به گونه ای که یک تجارت میتواند کسب وکارش را با قیمتی بسیار ارزان تر انجام دهد. بعضی کشورها آنچنان هزینه ها و قوانین سختگیرانه دارند که قبل از شروع هر شرکتی را مجبور کرده تا دست از کار بکشند.
تعیین حقوق و پرداخت مالیات ممکن است پیچیده و دشوار ، و فرایند طولانی و گیج کننده ی ثبت ممکن است مضحک به نظر بیاید. درست است که تقریباً هر کشور خارجی میتواند هدف بالقوه ای برای یک کارآفرین فداکار باشد، اما کار با بعضی از آن کشورها ساده تر از سایرین است.

6- واقع نگر باشید

کارآفرینان همچنین باید توجه داشته باشند که جدا از قوانین و مقررات رسمی، در کشوری خارجی چه وجهه ای دارند. وقتی که صحبت از قوانین رسمی و اجرای آنها میشود، برخی کشورها به ملایم بودن مشهورند. اما اگر به مرجع قدرت به اشتباه، بی احترامی کنید یا او را ناراحت کنید، ممکن است خود را در دنیایی از مشکلات قانونی پیدا کنید. این نوع معاملات پیچیده میتواند انتهای کار کارآفرینان امیدوار باشد.
باید بگوییم که شما تمام چیزهای مورد نیاز برای راه اندازی شرکت خود را ارائه داده اید، اما  هنوز پاسخی از جانب مقامات صلاحیت دار دریافت نکردید؛ در این حالت ممکن است آنها نیاز به فشاری قدرتمند اما مودبانه از جانب شما داشته باشند تا مشکل شما را حل کنند حال  اگر برای درک فرهنگشان وقت نگذارید، چگونه میخواهید آن را بدانید؟


مطالب مرتبط :

6 ویژگی بهترین رهبران تجارت و بزرگترین کار آفرینان
3 تا از بزرگترین خطاهایی که امروزه مردم در رهبری مرتکب میشوند
6 نکته برای ساخت یک برند موفق و فروش خوب در سطح بین المللی

 

منبع: briantracy