بعد از شیوع ویروس کرونا صنعت سریال سازی و سینما در دنیا تلاش کرد دوران جدیدی را تصویر کند و با تولید آثار متفاوت و مخاطب پسند مخاطبانی که در دوران قرنطینه به سر می برند را سرگرم کند. سال 2021 برای سینمای جهان یک سال متفاوت است که فیلم های خوبی را می توان در این دوران برای تماشا انتخاب و پیشنهاد کرد. فیلیمو به عنوان بزرگترین پلتفرم نمایش خانگی با نمایش فیلم ها و سریال های مطرح دنیا با دوبله و زیرنویس اختصاصی تلاش می کند در تماشای به روز این آثار در کنار مخاطبان باشد. در ادامه مروری داریم بر آثاری که در این زمینه ساخته شده است.

سریال دیدن

دیدن یک مجموعه تلویزیونی آنلاین در ژانر علمی–تخیلی درام به تهیه‌کنندگی و پخش اپل تی‌وی پلاس است. این سریال با بازی جیسون موموآ در نقش اصلی همراه است. فیلمنامه مجموعه دیدن توسط استیون نایت نگاشته شده و به‌وسیلهٔ فرانسیس لارنس کارگردانی شده‌است. فصل اول مجموعه از ۱ نوامبر ۲۰۱۹، به تعداد هشت قسمت پخش شد. تا کنون دو قسمت از فصل دوم انتشار یافته است

داستان این سریال به اوایل قرن 21 باز می گردد. در اوایل قرن ۲۱ کره زمین آلوده به ویروسی مرگبار می‌شود و جمعیت انسان‌ها به زیر ۲ میلیون نفر کاهش می‌یابد، ۲ میلیون نفری که اگرچه زنده ماندند ولی قدرت بینایی خود را از دست داده و کور شدند بعد کوری به‌صورت مورثی انتقال پیدا می‌کند چند قرن پس از این رویداد انسان‌ها به زندگی قبیله‌ای بازگشته‌اند؛ جامعهٔ نو تلاش می‌کند راه‌هایی برای زنده‌ماندن و شکار در حالت نابینایی پیدا کند. در این حال، همسر یک جنگجوی کور به نام بابا واس، دوقلوهایی را به دنیا می‌آورد که توان بینایی دارند.

جیسون موموآ در نقش بابا واس، رهبر قبیله آلکِنی، همسر آگرا، پدرخوانده هانیوا و کوفون یکی از بازیگران سریال است. الفری وودارد در نقش پاریس، یک ارشد خردمند و از اعضای قبیله آلکِنی دیگر بازیگر این سریال دیدنی است.

هرا هیلمار در نقش ماگرا، سیلفیا هوکس در نقش ملکه کین، کریستیان کامارگو در نقش تاماکتی جون، جاشوآ هنری در نقش جرلامارل، آرچی مَدِکو در نقش کوفون، نستا کوپر در نقش هانیوا، موژان آریا در نقش گتر بکس و دیو باتیستا در نقش ژنرال ادو واس دیگر بازیگران این سریال هستند.

سریال دیدن به کارگردانی فرانسیس لارنس و آندرس انگستروم و استفان سورجیک و فردریک ای او توئه در سال 2021 ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و هیجان انگیز می‌باشد. در این سریال الفری وودارد، جیسون موموآ، سیلفیا هوکس، هرا هیلمار، کریستین کامارگو، نستا کوپر، فرانز درامه، تانتو کاردینال، جسیکا هارپر , لوک رودریک به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم نفس نکش 2

«نفس نکش 2»، فیلمی در ژانر وحشت-هیجان انگیز، به کارگردانی «رودو سایاگس» و محصول سال 2021 سینمای آمریکاست. این فیلم که دنباله فیلم «نفس نکش 2016» است، تحسین منتقدان زیادی را در پی داشت و ستارگانی چون «استیون لانگ»، «برندان سکستون سوم» و «مادلین گریس» در آن به هنرنمایی پرداخته اند. داستان این فیلم فوق العاده جذاب و مهیج، در سال های پس از حمله مرگبار به خانه اتفاق می افتد؛ جایی که نورمن نوردستروم در خانه ای که غرق در آرامش است، زندگی می کند؛ تا اینکه گناهان گذشته اش باعث بر هم خوردن این آرامش می شوند…

فیلم نفس نکش 2

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: راکی، الکس و مانی، سه نفر از دزدهای خرده‌پای شهر دیترویت آمریکا هستند که زندگی خود را با دزدی از خانه‌های مردم می‌گذرانند. راکی میخواهد با خواهر کوچکش (دی‌دی)، برای یک زندگی بهتر، به کالیفرنیا مهاجرت کند؛ و از زندگی با مادر سواستفاده‌گر خود و دوست پسر الکلی و بیکار او، فرار کند. ولی برای این کار نیاز به پول زیادی دارد. با این حال فروش اجناس مسروقه، سود بسیار کمی دارد و هر سه آنها را سرخورده کرده‌است. در این بین، مانی خبری دریافت می‌کند که یک پیرمرد نابینا که نظامی سابق ارتش ویژه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکاست و در جنگ خلیج فارس شرکت داشته، ۳۰۰ هزار دلار، به صورت نقدی در خانه خود، در یک محله متروکه در دیترویت نگه‌می‌دارد. این پول جریمه‌ی نقدی زن جوان ثروتمندی به نام سیندی رابرتز است که در حال رانندگی در مستی، با دختر مرد، تصادف می‌کند، و باعث مرگ دختر می‌شود. مانی، چند روزی جلوی خانه‌ی مرد، کشیک می‌دهد و می‌فهمد، هیچ‌کسی به ملاقات پیرمرد نمی‌آید و او و سگش تنها در خانه زندگی می‌کنند. راکی، الکس و مانی شبانه به خانه پیرمرد برای دزدی می‌روند اما اتفاقات غیر منتظره‌ای رخ می‌دهد و آنها در می‌یابند که چقدر پیرمرد را دست کم گرفته‌اند.

شاید برایتان جالب باشد: تماشای آنلاین فیلم نفس نکش 2

سریال خانه کاغذی

سریال خانه کاغذی به کارگردانی آلکس پینا در سال 2021 ساخته شده است. این سریال محصول کشور اسپانیا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این سریال اورسولا کوربیرو، ایتسیار ایتانیو، آلوارو مورته، پاکو توس، پدرو آلونسو، آلبا فلورس، میگل هران، جیمی یورنته , استر آسبو به هنرمندی پرداخته‌اند.

خانه کاغذی که در آمریکا با عنوان سرقت پول شناخته می‌شود، یک مجموعه تلویزیونی اسپانیایی در ژانر درام جنایی سرقت است که توسط آلکس پینا ساخته شده‌است. این مجموعه، دو سرقت گروهی با برنامه‌ریزی دقیق و طولانی مدت را به رهبری پروفسور (آلوارو مورته)، یکی در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری در بانک اسپانیا به نمایش درمی‌آورد. این مجموعه در ابتدا به عنوان یک مجموعه محدود در نظر گرفته شده بود که در دو بخش باید پخش می‌شد. پخش اولیهٔ این مجموعه، در ۱۵ قسمت در شبکه اسپانیایی آنتنا ۳ از ۲ مه ۲۰۱۷ تا ۲۳ نوامبر ۲۰۱۷ انجام شد. شبکه نتفلیکس در اواخر سال ۲۰۱۷ حق پخش جهانی سریال را به‌دست‌آورد و این سریال را دوباره در ۲۲ قسمت کوتاه‌تر بارگذاری و آن را در سراسر جهان منتشر کرد، فصل ۱ در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ و به دنبال آن فصل ۲ در ۶ آوریل ۲۰۱۸ منتشر شد. در آوریل ۲۰۱۸، نتفلیکس پخش این سریال را با بودجه قابل توجه و افزایش یافته برای ۱۶ قسمت جدید از سر گرفت. فصل ۳، با هشت قسمت، در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۹ و فصل ۴، با هشت قسمت، در ۳ آوریل ۲۰۲۰ منتشر شد. مستندی با حضور تهیه‌کنندگان و بازیگران برتر در همان روز در نتفلیکس با عنوان خانه کاغذی: پدیده منتشر شد.

این مجموعه در مادرید، اسپانیا فیلمبرداری شده‌است. بخش‌های قابل توجهی از فصل ۳ و ۴ نیز در پاناما، تایلند و ایتالیا (فلورانس) جلوی دوربین رفت. این روایت به روشی شبیه به زمان حال گفته می‌شود که شامل پیچیدگی‌های متکی به فلش‌بک، پرش‌های زمانی، انگیزه‌های شخصی پنهان و راوی غیرقابل اعتماد است. این سریال با روایت از منظر یک زن، توکیو (اورسولا کوربیرو) و داشتن یک هویت قدرتمند اسپانیایی، ژانر سرقت را برمی‌انگیزد، جایی که دینامیک عاطفی، جرم و جنایت سازمان یافته را به صورت کامل جبران می‌کند. فصل ۵ این سریال درسال ۲۰۲۱ به صورت ۲ بخش ۵ قسمتی دردسترس عموم قرار گرفت.

این سریال جوایز مختلفی از جمله بهترین سریال درام را در چهل و ششمین دوره جوایز بین‌المللی امی و همچنین تحسین منتقدان برای طرح پیچیده آن، درام‌های بین فردی، کارگردانی و تلاش برای نوآوری تلویزیون اسپانیا را دریافت کرد. آهنگ ضد فاشیستی ایتالیایی «بلا چاو» که چندین بار در طول این سریال پخش می‌شود نیز بر جذابیت این سریال افزوده‌است، در سال ۲۰۱۸ به یک سریال تابستانی پرطرفدار در سراسر اروپا بدل شد. تا سال ۲۰۱۸، این سریال پربیننده‌ترین سریال غیر انگلیسی و یکی از پرتماشاگرترین آن‌ها در نتفلیکس، همراه با شور و استقبال خاصی از طرف بینندگان اروپایی، حوزه دریای مدیترانه و جهان لاتین زبان بود.

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

«شانگ چی و افسانه ده حلقه»، فیلمی در ژانر اکشن-ماجراجویی و فانتزی، به کارگردانی «دستین دنیل کرتون»، محصول سال 2021 سینمای آمریکا و از تولیدات دو غول فیلم سازی جهان، کمپانی های والت دیزنی پیکچرز و مارول استودیوز است. در این فیلم که اسپین آفی از شخصیت «شانگ چی» از مارول کامیکس است، بازیگرانی چون «سیمو لیو»، «آکوافینا» و «تونی لیانگ» به هنرنمایی پرداخته اند. داستان این فیلم ابرقهرمانی، درباره استاد کونگ فو به نام «شانگ چی» است که پس از جذب شدن به سازمان ده حلقه، مجبور به مقابله با گذشته خود می شود.

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه به کارگردانی دستین دنیل کرتن در سال 2021 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و استرالیا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم میشل یئو، آوکافینا، سیمو لیو، تیم راث، بندیکت وانگ , تونی چیو وای لونگ به هنرمندی پرداخته‌اند.

در فیلیمو ببینید: تماشای آنلاین فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

فیلم کیت

«کیت»، فیلمی در ژانر اکشن-ماجراجویی و جنایی، به کارگردانی «سدریک نیکلاس-ترویان» و محصول سال 2021 سینمای آمریکاست. بازیگرانی چون «وودی هارلسون» «مری الیزابت وینستد»، «تادانوبو آسانو» و «میشیل هویسمن» در این فیلم به هنرنمایی پرداخته اند. داستان این فیلم مهیج از این قرار است که یک زن آدمکش 24 ساعت فرصت دارد تا قبل از مرگش از قاتل خود انتقام بگیرد…

فیلم کیت

فیلم کیت به کارگردانی سدریک نیکولاس ترویان در سال 2021 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم مری الیزابت وینستد، میخیل هایسمان، وودی هارلسون، تادانابو آسانو، الیسیا روتارو، میکو پاتریشیا مارتینو، میاوی، جون کونیمورا , آملیا کراوچ به هنرمندی پرداخته‌اند.