آنچه که شما باید قبل از اولین رابطه جنسی بدانید این است که اینکار یک بخش عادی از زندگی است. دستگاه های جنسی و تولید مثل شما تنظیم شده اند که به طور طبیعی و مستقیم زندگی جنسی شما را کنترل کنند، به شرطی که سالم باشد و از نظر جسمی و روحی نیز در شرایط مناسبی باشید.

مسائل و حواشی زیادی در بحث رابطه جنسی وجود دارد، به خصوص در فرهنگ عامه. بنابراین، کاملاً طبیعی است که عقاید نادرست زیادی در مورد رابطه جنسی، راه های محافظت(استفاده از کاندوم و سایر روش های پیشگیری از بیماری ها)، عفونت های مقاربتی (STI) و حتی بارداری ایجاد شود. افراد با هر جنسیتی سوالاتی دارند که نیاز دارند به آنها پاسخ داده شود، ولی از طرفی صمیمیت تا این حد با شخصی می تواند عاملی برای نگرانی باشند.

قبل از اولین رابطه جنسی بدانید که:

 1. آیا در اولین رابطه جنسی بدن من تغییر خواهد کرد؟

هر چند بار که رابطه جنسی انجام دهید، بدن شما لزوماً تغییر نخواهد کرد. نه سبک راه رفتن، ظاهر، نحوه ایستادن یا هر چیز دیگری. البته، هنگامی که تحریک می شوید، تغییراتی را مشاهده خواهید کرد، مانند احساس گرگرفتگی، متورم یا راست شدن آلت تناسلی. اما این علائم دائمی نیستند و افراد دیگر به هیچ وجه نمی توانند تشخیص دهند که آیا شما از نظر جنسی فعال هستید یا خیر.

خانم ها بعد از اولین نزدیکی، شاهد پاره شدن پرده بکارت شان خواهند بود که ممکن است چند قطره ای خون نیز از آن خارج شود. این امر ممکن است کمی باعث متورم شدن آلت تناسلی خانم ها شود اما با تمام شدن رابطه و گذشت چند ساعت، همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت.

 2. رابطه جنسی ایمن، بسیار حیاتی است

بحث محافظت و جلوگیری از بارداری فقط در مورد باردار نشدن نیست، اگرچه توجه به آن بسیار مهم است. بیماری های مقاربتی (STD) و عفونت های دستگاه ادراری (UTI) نیز می توانند در حین رابطه جنسی منتقل شوند. چه طی روابط با افراد مختلف یا فقط با یک نفر، تبادل مایعات بدن در حین رابطه جنسی می تواند انواع عفونت ها را منتقل کند. بنابراین، کاندوم و روش های ضد بارداری را بسیار جدی بگیرید.

 3. آیا اولین رابطه جنسی درد دارد؟

آیا اولین رابطه جنسی درد دارد؟

شاید از خودتان بپرسید که آیا اولین رابطه جنسی همراه با درد خواهد بود؟! تفکر عامه این است که طی اولین رابطه جنسی مقداری درد را تجربه خواهید کرد. اما این کاملاً درست نیست.

ممکن است برای اولین بار مقداری احساس ناراحتی و خجالت کنید، که همین مسئله مقدار ترشحات طبیعی که باعث لغزندگی می شوند و بدین وسیله درد را کاهش میدهند را کم می کند، عامل اصلی درد نیز کم شدن همین ترشحات است، که البته بعد از مدت کوتاهی این درد از بین خواهد رفت. اگر رابطه جنسی همچنان باعث درد می شود، باید با پزشک خود صحبت کنید.

آندومتریوز، فیبروم رحم، سیستیت و غیره می توانند باعث ایجاد درد در هنگام رابطه جنسی شود.

 4. به ارگاسم رسیدن ممکن است زمانبر باشد

مسئله ارگاسم در زندگی واقعی کمی پیچیده تر از تفکر تئوری است. اگر زن باشید در اولین باری که رابطه جنسی برقرار می کنید، به ارگاسم نخواهید رسید. از طرف دیگر، اگر یک مرد باشید، ممکن است زودتر از آنچه می خواهید به ارگاسم برسید.

البته می توانید در روابط بعد از همان اولین بار، دیگر تجربه ای روان و باب میل خود داشته باشید اما در چند بار اول با این مشکلات روبرو هستید، نگران نباشید، معمولاً زمان و تمرین آنها، را درست می کند.

5. آیا امکان دارد در اولین رابطه جنسی باردار شوم؟ بله!

ممکن است فکر کنید که در اولین رابطه نمی توانید باردار شوید، اما اینگونه نیست و امکان بارداری وجود دارد. اگر انزال در داخل واژن یا نزدیک دهانه واژن رخ دهد، اسپرم می تواند تا تخمدان راه را پیدا کند. بهترین راه برای جلوگیری از بارداری ناخواسته استفاده از روش های محافظت است. بنابراین کاندوم را فراموش نکنید.

 6. نه گفتن بهترین راه توقف هر عملی است

همیشه به یاد داشته باشید که مجبور نیستید کاری انجام دهید که با آن راحت نباشید. ارتباط آزاد یکی از مهمترین جنبه های یک رابطه جنسی سالم است. خواسته ها و نیازهای خود را به اشتراک بگذارید و همچنین به موارد ناراحت کننده خود اشاره کنید. در صورت نیاز نه بگویید و از شریک زندگی خود بخواهید که به انتخاب شما احترام بگذارد. به همین ترتیب، شنونده خوبی نیز باشید. اگر طرف مقابلتان نه گفت، سریعا هر عملی را متوقف کنید.

 7. رابطه جنسی همه چیز نیست

آیا امکان دارد در اولین رابطه جنسی باردار شوم؟

بله، رابطه جنسی قطعاً می تواند بسیار دلپذیر باشد و هر کس سزاوار داشتن یک زندگی جنسی سالم است اگر این همان چیزی باشد که می خواهد. اما در صورتی که شما یا همسرتان میلی بدان ندارید یا اگر که گاهی اوقات در جبهه جنسی شکست می خورید، یا تصمیم می گیرید که رابطه جنسی برای شما مناسب نیست، به یاد داشته باشید که فعالیت جنسی فقط بخشی از زندگی شما است  و نه همه آن، راه های دیگری برای ایجاد صمیمیت وجود دارد و نبود رابطه جنسی به معنای پایان جهان نیست.