ارتودنسی و ایمپلنت دندان جزو درمان‌های دندانپزشکی پرکاربردی هستند که معمولاً هزینه‌های زیادی نیز روی دست بیماران قرار می‌دهند. به همین دلیل سؤال «آیا ارتودنسی و ایمپلنت شامل بیمه تکمیلی می‌شود» یا «کدام بیمه هزینه دندانپزشکی را پوشش می‌دهد» جزو سؤالات پرتکراری است که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. اگر می‌خواهید بدانید کدام بیمه هزینه دندانپزشکی را می‌دهد و بیمه تکمیلی شامل ارتودنسی می‌شود یا خیر، با ما همراه باشید.

ارتودنسی و ایمپلنت شامل بیمه

آیا بیمه تکمیلی شامل ارتودنسی می‌شود؟

هدف از ایجاد بیمه درمان تکمیلی، گسترده‌تر کردن چتر پوشش بیمه‌ای و پوشش خدمات درمانی است که در اکثر موارد تحت پوشش بیمه پایه (بیمه سلامت، بیمه تأمین اجتماعی و …) قرار ندارند. با این حال، بیمه تکمیلی نیز دارای سقف پوشش است و طبیعی است که همه خدمات درمانی در این سقف پوششی قرار نگیرند. متاسفانه در اکثر بیمه‌های تکمیلی، ارتودنسی به دلیل هزینه‌های بسیار بالا تحت پوشش قرار نمی‌گیرد. البته بیمه‌های درمان تکمیلی هزینه‌های درمان دندانی را در قالب قراردادهای گروهی یا انفرادی پرداخت می‌کنند.

از آن جایی که بیمه درمان تکمیلی گروهی به شکل قرارداد بین یک نهاد یا سازمان و شرکت بیمه است و شرایط آن بر اساس توافق دو طرف تعیین می‌شود. به همین دلیل ممکن است در این قرار دادهای گروهی، خدمات بدون سقف ارائه شود که پوشش ارتودنسی را نیز شامل شوند. هرچند حق بیمه سنگینی خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پوشش خدمات ارتودنسی در بیمه تکمیلی پیشنهاد می‌کنیم به صفحه بیمه درمان تکمیلی در سایت آسماری، بهترین بیمه تکمیلی ایران، مراجعه کنید.

آیا ایمپلنت شامل بیمه تکمیلی می‌شود؟

شرایط برای ایمپلنت هم تا حد زیادی مشابه ارتودنسی است. این نوع درمان به دلیل هزینه‌های بالا تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرد. به طور کلی موارد مربوط به زیبایی مثل ایمپلنت جزو خدمات درمانی تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست و این موضوع برای سایر جراحی‌های زیبایی همچون جراحی بینی نیز دیده می‌شود. از این رو با تهیه بیمه تکمیلی نمی‌توانید هزینه‌های مرتبط با ایمپلنت را تحت پوشش قرار دهید. هرچند در مواردی ممکن است هزینه‌های جانبی ایمپلنت مانند داروها و خدمات عکس برداری طبق تشخیص کارشناس بیمه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرد.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی شامل چه مواردی می‌شود؟

بیمه دندانپزشکی یا بیمه تکمیلی دندانپزشکی یکی از پوشش‌های اضافی بیمه تکمیلی است که توسط شرکت‌های بیمه‌ای از جمله بیمه آسماری ارائه می‌شود. هزینه‌های دندان پزشکی صرفاً محدود به کشیدن، جرم گیری، بروساژ، ترمیم، پرکردن، درمان ریشه و روکش با ارائه گرافی قبل و بعد از درمان با فرانشیز 30 درصد از پوشش‌های دندانپزشکی بیمه درمان تکمیلی آسماری است. شما می‌توانید از بین 5 طرح مختلف سقف خدمات تحت پوشش این بیمه را نیز متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

علاوه بر این با استفاده از بیمه مسافرتی آسماری نیز حتی در هنگامی که خارج از کشور قرار دارید نیز می‌توانید از پوشش بیمه دندانپزشکی بهره مند شوید. این پوشش تنها هزینه معالجه ضروری مانند عفونت شدید، دندان درد و کشیدن دندان را پرداخت می‌کند. با خرید بیمه مسافرتی می‌توانید در بسیاری از کشورهای خارجی از پوشش بیمه دندان پزشکی استفاده کنید.

ارتودنسی و ایمپلنت شامل بیمه

کدام بیمه هزینه دندانپزشکی را می‌دهد؟

همانطور که اشاره کردیم ارتودنسی و ایمپلنت تحت پوشش بیمه تکمیلی و بیمه تکمیلی دندانپزشکی قرار ندارند. با این حال بیمه تکمیلی دندانپزشکی می‌تواند با پرداخت بخش زیادی از هزینه‌های درمان‌های دندان پزشکی، به اقتصاد خانواده کمک شایانی کند. اگر به دنبال بهترین بیمه برای پوشش هزینه دندانپزشکی هستید دو گزینه پیش روی شما است. نخست، استفاده از بیمه‌های درمانی پایه است که محدود به خدمات ابتدایی می‌شوند. بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و … جزو این دسته هستند.

گزینه دوم شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه مانند بیمه آسماری هستند که سقف تعهدات بیشتری دارند. بیمه آسماری با پشتوانه بیمه کمک رسان SOS با بسیاری از مراکز دندان پزشکی در ایران قرار دارد که معمولاً بیمه‌های پایه را مورد پذیرش قرار نمی‌دهند. به این ترتیب می‌توانید با خیال راحت از خدمات بهترین مراکز درمانی دندانپزشکی در سراسر ایران استفاده نمایید. بیمه آسماری علاوه براینکه بهترین بیمه درمان تکمیلی در ایران است، خدمات متعددی مانند بیمه بدنه خودرو در مناطق آزاد را نیز ارائه می‌کند. با مراجعه به سایت آسماری می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی بیمه آسماری

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، پاسخ سؤال «آیا ارتودنسی و ایمپلنت شامل بیمه تکمیلی می‌شود؟» خیر است. هرچند در موارد خاصی بیمه تکمیلی گروهی ممکن است این هزینه‌ها را تا سقف مشخصی پوشش دهد اما هزینه حق بیمه آن‌ها بسیار زیاد خواهد بود. بیمه تکمیلی دندانپزشکی بیمه آسماری با پشتوانه بیمه کمک رسان ایران SOS که بهترین ارائه دهنده خدمات بیمه‌ای در ایران است، می‌تواند گزینه مناسبی برای پوشش هزینه‌های دندانپزشکی دیگر به جز ارتودنسی، ایمپلنت و سایر درمان‌های زیبایی باشد. شما با مراجعه به سایت آسماری می‌توانید علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، از مشاوره کارشناسان بیمه حرفه‌ای در این زمینه نیز بهره مند شوید.