دکتر چک: حتما وقتی شما سیب می خورید، هسته آن را کاملا دور می اندازید برخی از دانشمندان خوردن هسته سیب را مناسب نمی دانند و باور دارند که هسته سیب می تواند سمی باشد؛ اما ا کشف تازه برخی از دانشمندان خواص هسته یا دانه سیب و اثرات هسته سیب بر مغز را نشان می دهد که در ادامه به آن می پردازیم.

چرا باید سیب را با هسته خورد؟

کشف تازه دانشمندان آلمانی در دانشگاه کوئینزلند و مرکز بیماری‌های نورودژنراتیو آلمان در مجله علمی Stem Cell Reports نشان داده است که سیب یک میوه شفابخش است. آن ها برای کشف اثرات سیب روی موش های برخی از آزمایشات را انجام دادند. آن ها سلول های بنیادی مغز موش بزرگسال را در آوردند و به جای آن هسته سیب را قرار دادند. نتایج این تحقیقات این بود که غلظت این مواد گیاهی سلول های عصبی جدیدی را می سازد.

آن ها اظهار کردند که عناصر غذایی می تواند تاثیر شگرفی بر کارایی برخی از اندام ها مانند مغز بگذارد. قبل از آن ها پژوهشگران دانشگاه فناوری اتریش گراتس کشف کرده بودند که بیشتر افراد وقتی سیب را می خورند و هسته و دانه آن را دور می اندازند که در اصل این اشتباه است. چون حدودا 90 درصد مواد مغذی سیب در هسته آن وجود دارد؛ بنابراین این پژوهشگران توصیه می کنند که سیب را با هسته و دانه های آن میل کنید.