پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه‌های مختلف پزشکی، بخصوص حوزه زیبایی، توانسته پاسخگوی بسیاری از نیازها و دغدغه‌های افراد باشد. یکی از این دغدغه‌ها که بسیار مورد توجه قرار گرفت، بطوریکه تحقیقاتی گسترده مبنی بر رفع آن صورت گرفت، مشکل ریزش مو و طاسی بود. این مشکل که بیشتر در آقایان نمود پیدا می‌کند، به دغدغه‌ای برای فرد تبدیل می‌شود و در بسیاری موارد بر روی اعتماد بنفس او تاثیر منفی دارد. کاشت مو روشی بود که برای مشکل کم مویی و طاسی مطرح شد. روش‌های مختلفی هم برای کاشت مو معرفی شده‌اند که هر یک از آن‌ها معایب و مزایای مربوط به خود را دارند. به دنبال پیشرفت در روش‌های کاشت مو، برای افرادی که ابروهای کم پشت دارند و یا به دلایلی در ابروهای خود نقص دارند و یا در کل از حالت ابروهای خود راضی نیستند، روش‌های کاشت ابرو هم بر مبنای همان روش‌های کاشت مو ارائه شدند. در این مقاله شما را با بهترین مرکز کاشت مو و ابرو در ایران و بهترین روش‌های آن آشنا می‌کنیم. کلینیک پوست و موی هلیا از پیشگامان کاشت مو به روش‌های مختلف و متناسب با شرایط شماست.

کاشت مو چیست؟

یکی از دغدغه افراد بخصوص آقایان مشکل ریزش مو و به دنبال آن کم مویی است. اگر این ریزش مو ادامه دار باشد به طاسی می‌انجامد. محققان روش‌های مختلفی برای رفع مشکل کم مویی یا طاسی مطرح کرده‌اند. این روش‌ها در ابتدا و در مراحل اولیه شامل استفاده از درمان‌های خانگی و دارو است. اما در بسیاری از موارد این روش‌ها پاسخ‌گو نیستند و فرد دچار کم مویی و طاسی شده است. در این مرحله روش کاشت مو مطرح می‌شود. در کاشت مو فولیکول‌های مو به شکل گرفت‌هایی از قسمت‌هایی از سر که دارای مو است و یا از دیگر نقاط بدن که موهایش با موی سر هم‌خوانی دارد، استخراج شده و قسمت‌های کم مو یا بدون مو کاشت می‌شوند. اصل کاشت مو همین هست، حال روش‌های مختلف در جزییات و مراحل و چگونگی استخراج و کاشت با یکدیگر متفاوتند.

اگر کسی از شما معرفی بهترین کلینیک کاشت موی دارای مجوز وزارت بهداشت را درخواست کرد، کلینیک پوست موی هلیا بدون شک از بهترین‌ها در این زمینه است. کلینیک پوست و موی هلیا ارائه دهنده به‌روزترین روش‌های کاشت مو با بالاترین کیفیت است. در ادامه به برخی از روش‌های کاشت موی کلینیک هلیا اشاره می‌کنیم.

معرفی کاشت مو در کلینیک هلیا

کلینیک هلیا از پیشگامان کاشت مو در ایران است. در این کلینیک روش‌های مختلف کاشت مو با استفاده‌ از پیشرفته‌ترین تجهیزات و با به‌کارگیری کادری مجرب انجام می‌شود. پزشک با معاینه شما و بررسی شرایط شما و باتوجه به نظر خودتان، یکی از این روش‌ها را برای شما درنظر می‌گیرد. در ادامه به برخی از روش‌های کاشت مو در کلینیک هلیا اشاره می‌کنیم.

  • کاشت مو به روش میکروگرفت

کاشت مو به روش میکروگرفت به این صورت است که ابتدا یک بی‌حسی موضعی به شما تزریق می‌شود. سپس جراح یک برش خطی در ناحیه اهدا کننده (پشت سر شما) ایجاد می‌کند و یک نوار باریک و افقی از پوست را که حاوی واحدهای فولیکولی است بر می‌دارد. این ناحیه برش داده شده پس از پایان کار بخیه می‌شود. این نوار حاوی فولیکول‌های متعدد مو است و به پیوندهای کوچکتر بریده می‌شود. سپس یک سری سوراخهای دایره‌ای کوچک با استفاده از میکرو سوزن (یا تیغه میکروروی سر در ناحیه کاشت ایجاد می‌شود. این برش‌های بسیار کوچک 1 میلی‌متری هستند،  بنابراین احتمال خونریزی وجود ندارد. ایجاد این سوراخ‌ها و فاصله بین آن‌ها مطابق با نحوه رشد طبیعی موهای شما است. سپس پیوندها از یک میکرو ایمپلنتر وارد پوست سر می‌شوند. آنها به طور کامل در برش‌ها، در عمق چند میلی متر وارد می شوند. این روش بسته به تعداد گرافت‌هایی که قرار است وارد شود، بین دو تا هشت ساعت طول می‌کشد. جراح این قسمت را طوری قرار می دهد که گرافت های بزرگتر با پیوندهای کوچکتر احاطه شده و ظاهری طبیعی به دست آورند.

کاشت مو به روش اس یو تی

  • کاشت مو به روش اس یو تی

کاشت مو به روش اس یو تی جدیدترین روش کاشت مو در کشور است. این روش کاشت مو روشی بسیار کم‌تهاجمی‌تر نسبت به دیگر روش‌هاست، چرا که در آن نیازی به ایجاد برش در ناحیه بانک مو برای استخراج فولیکول‌ها نیست. مبنای روش SUT به این صورت است که پس از اعمال بی‌حسی، فولیکول‌ها از ناحیه اهدا توسط پانچ‌های مخصوص استخراج می‌شوند. در این روش پس از استخراج فولیکول‌ها برای جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها قبل از کاشت و پیوند آن‌ها در ناحیه موردنظر، بلافاصله پس از استخراج فریز می‌شوند. پس از آماده شدن ناحیه کاشت، فولیکول‌های فریز شده را در مناطق مشخص شده و طبق الگویی که مطابق مدل موهای طبیعی با فواصل مشخص توسط پزشک رسم شده است،  پیوند داده می‌شوند.

به جرات می‌توان گفت تراکم موها در این روش سه برابر دیگر روش‌هاست. از دیگر مزایای این روش این است که معمولا در یک جلسه انجام می‌شود. با روش کاشت موی اس یو تی هلیا، موهایی متراکم و طبیعی را تحربه خواهید کرد.

کاشت مو به روش اف یو تی

از دیگر روش‌های کاشت مو، تکنیک کاشت موی طبیعی اف یو تی یا پیوند واحد فولیکولی است. در این روش نیاز به برش در ناحیه اهدای مو هست بنابراین جز روش‌های تهاجمی محسوب می‌شود. انجام این روش به این صورت است که ابتدا جراح خط موی شما را دوباره ترسیم می‌کند و ناحیه اهدا را مشخص می‌کند. سپس بی حسی موضعی روی پوست سر شما اعمال می‌شود تا بی‌حس شود. جراح نوار پوست را با فولیکول‌های مو که به عنوان پیوند استفاده می‌شود ، برش می دهد. سپس فولیکول‌های مو را از نوار جدا کرده و برای پیوند آماده می‌کند. جراح پوست سر شما را با بخیه در ناحیه اهدا می‌بندد. سپس فولیکول های مو به صورت طبیعی و بر اساس الگوی رسم شده در قسمت های طاس سر شما قرار داده می‌شوند. اکثر افراد در 6 تا 9 ماه نتایج کاشت را مشاهده می‌کنند اما برخی افراد باید یک سال منتظر بمانند تا نتیجه را ببینند.

کاشت ابرو چیست

از دیگر خدمات تخصصی کلینیک هلیا کاشت ابرو است. کاشت ابرو چگونه است؟ کاشت ابرو برای افرادی که بصورت ارثی دارای ابروهای کم پشت هستند و افرادی که در اثر عوامل مختلق مانند بیماری دچار ریزس ابرو شده‌اند و همچنین کسانی که از فرم و حالت ابروی خود رضایت ندارند، مناسب است. در کاشت ابرو اصول کار دقیقا مانند کاشت مو است. یعنی فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا برداشته شده و در ناحیه کاشت، پیوند داده می‌شود. در کلینیک هلیا کاشت ابرو هم مانند کاشت مو به روش‌های مختلف انجام می‌شود. پزشک با معاینه شما و درنظرگیری شرایطتان بهترین و مناسب‌ترین روش را برای شما توصیه می‌کند.

کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو دارای مراحل زیر است:

  • مشخص کردن ناحیه اهدا: این ناحیه معمولا در قسمت‌های پشت و بالای گوش انتخاب می‌شود. زیرا موها نرم‌تر و نازک‌تر هستند و هماهنگی و تناسب بیشتری با ابروها دارند.
  • اعمال داروی بی‌حسی
  • ایجاد برش‌های کوچک در ناحیه اهدا و استخراج فولیکول‌ها: بسته به اینکه کاشت ابرو به چه روشی انجام می‌شود، مرحله برداشت فولیکول از ناحیه اهدا متفاوت است.
  • کاشت فولیکول‌ها در ابروها بر اساس الگویی از پیش رسم شده.

کل این فرایند 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد.

کلام آخر

مهم‌ترین نکته در ارتباط با کارهای زیبایی به خصوص کاشت مو و ابرو، مراجعه به کلینیک معتبر و انجام کاشت توسط پزشک با مهارت بالا و با تجربه است. هنگامی که به یک کلینیک معتبر مراجعه می‌کنید، با کادری حرفه‌ای مواجهید که می‌توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند و کار شما را به نحو احسن انجام دهند. بعلاوه با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات، بهترین و کم‌خطر ترین نتایج را تجربه خواهید کرد. بعلاوه محیط این کلینیک‌ کاملا بهداشتی است و کم‌ترین احتمال ایجاد عوارضی مانند عفونت وجود دارد. کلینیک کاشت مو هلیا، از با کیفیت‌ترین مراکز کاشت ابروست که توانسته است با ارائه خدمات باکیفیت و خالصانه، عنوان یکی بهترین کلینیک‌های زیبایی را به خود اختصاص دهد. شما با خیالی آسوده خود را به هلیا بسپارید و بهترین نتایج را دریافت کنید.

 

منابع

https://www.medic8.com/healthguide/hair-loss/hair-transplant/methods/micrografting.html

https://www.miamihair.com/blog/hair-transplant/what-is-a-micrograft-hair-transplant/

https://www.hrthair.com/En/Services/66/SUT-hair-transplantation

https://www.healthline.com/health/eyebrow-transplant

https://www.healthline.com/health/fut-hair-transplant