جدیدا مقالاتی در سرتاسر اینترنت منتشر شده اند که ادعا کرده است، مصرف آسپرین می تواند به درمان افسردگی کمک کند.

آیا فکر می کنید این حرف ها پایه و اساس علمی دارند یا فقط شایعاتی هستند که شرکت های داروسازی برای فروش بیشتر محصولاتشان ساخته اند؟ برای فهمیدن این موضوع، ادامه این مطلب از سایت دکتر چک را بخوانید…

محققان چینی عنوان کرده اند که مصرف آسپیرین یا داروهای ضد التهاب دیگر (استاتین) می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد و به درمان آن کمک کند. افسردگی یک مشکل جدی است که هر ساله حدود شش درصد از بزرگسالان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

نظریه ای به نام «نظریه سیتوکین» وجود دارد که مصرف دارو های ضد التهابی می تواند در برخی مبتلایان به افسردگی موثر واقع شود. تحقیقات جدید نظریه سیتوکین را تایید کرده است.

در طول این تحقیق، محققان روی 1610 نفر که به افسردگی دچار بودند، تحقیق کرده اند تا اثر داروی آسپرین را در آن ها بررسی کنند.

محققان دانشگاه علم و فناوری Huazhong در چین گزارش دادند که داروی آسپرین نسبت به دارونماها، 79 درصد علائم بیشتری را از بین برد و همچنین در کاهش شدت کلی علائم، 52 درصد مؤثرتر هستند. به بعضی از افراد، فقط آسپرین داده و به بعضی دیگر، همراه با دارو های افسردگی، آسپرین هم تجویز شده بود.

تقریباً یک سوم بیماران مبتلا به افسردگی به درمان های فعلی پاسخ نمی دهند؛ بنابراین در روش های جدیدی که از داروهای بی ضرر تر دیگری استفاده می کنند، ممکن است برای این دسته از افراد مفید باشند.

مزیت این داروها این است که عوارض کمی دارند. البته نباید این نکته را فراموش کرد که مصرف داروهای ضد افسردگی یا داروهای ضد التهابی،کیفیت زندگی افراد را بهتر نمی کند!

برای حل مشکل افسردگی چه کنیم؟

اگر می خواهید این مشکل را به طور کامل از میان بردارید، باید علاوه بر مصرف دارو، به فکر تغییر شیوه زندگی تان باشید و تا حد ممکن از راهکار های غیر دارویی برای کنترل افسردگی تان استفاده کنید.

انجام فعالیت بدنی منظم از مؤثرترین روش هاست: حداقل 5 روز در هفته برای مدت زمان 30 دقیقه به ورزش بپردازید. فعالیت بدنی باعث افزایش ترشح سروتونین و اندورفین، مقاومت بدنتان در برابر استرس و عزت نفستان می شود.

مقاله برای از بین بردن افسردگی چه غذا هایی باید مصرف کنیم؟ را حتما بخوانید.

مراجعه به یک روانپزشک ماهر و با تجربه به شما کمک می کند. او ترکیبی از روش های دارویی و غیر دارویی را به شما پیشنهاد می کند تا با استفاده از آن ها بتوانید زندگی و کارتان را متعادل نگه دارید و از آن لذت ببرید.

 

منبع