میلیاردر شدن چیزی بیش از یک حساب بانکی با چندین صفر است. شاید برای بعضی از مردم سرمایه گذاری کردن بحث جدیدی باشد؛ اما  عامل بازدارنده در برابر میلیاردر شدن نیست. برای این که ثروتمند شوید، باید فرصت ها را به وجود آورید، آگاهانه سرمایه گذاری و از ثروت خود محافظت کنید. در این مقاله از دکتر چک قصد داریم تا به سوال ” چگونه میلیاردر شویم ؟ جواب بدهیم، با ما همراه باشید.

چگونه میلیاردر شویم ؟

ایجاد موقعیت

1. مطالعه داشته باشید

شاید راحت ترین جواب، سوال ” چگونه میلیاردر شویم ” را در مطالعه بیابید! به طور طبیعی افراد متمول، تصادفی به این ثروت زیاد دست پیدا نکردند. با مطالعه نرخ سود، دسته های مالیاتی و سود سهام به یک میلیاردر تبدیل شوید.

در زمینه امور مالی و کار آفرینی مطالعه کنید. نیازهای مشتری را بشناسید؛ امروزه مهارت های علوم و کامپیوتر در صدر هستند.

چگونه ظرف یک سال پولدار شویم؟

آیا تا کنون شنیده اید که کارهای مربوط به علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی پیشرفت زیادی دارد؟  پس بهتر است که در کلاس های آموزشی که این علوم را تدریس می کنند، شرکت کنید تا در آینده فرصت های شغلی بهتری نصیب تان شود.

حتما بخوانید : کسب درآمد اینترنتی ؛ معرفی 50 ایده مشاغل اینترنتی و آنلاین ( مطمئن )

زندگی نامه افراد متمول موفق مثل: وارن بافت، بیل گیتس یا جان هانتسمن را بخوانید.

2. پس انداز کنید

برای پولدار شدن به پول نیاز است. مقدار مشخصی از درآمدتان را در حساب های پس انداز بگذارید تا سود آن را دریافت کرده و برای سرمایه گذاری های آینده از آن استفاده کنید.

درباره مقدار پس انداز ماهانه تان تصمیم بگیرید. کنار گذاشتن ماهانه 500.000 تومان، پس از سه یا چهار سال، تغییر چشمگیری ایجاد خواهد کرد. هر اندازه پول را برای سرمایه گذاری با ریسک بالا کنار بگذارید.

3. حساب بازنشستگی افتتاح کنید

این نوع حساب را موسسه های مالی ارائه می دهند و در واقع برنامه های امور مالی هستند که با هدف پس انداز کردن برای آینده ایجاد شده اند. برای داشتن پس انداز چند میلیاردی، از همین الان شروع کنید و سود آن را بگیرید.

میزان پول اولیه مورد نیاز برای افتتاح این حساب ها در موسسه های مالی متفاوت است.

4. وام هایتان را پرداخت کنید

کنترل کردن و پرداخت قرض ها کار سختی است. باید هر چه زودتر وام های خود را پرداخت و تمام کنید.

5. برنامه پنج ساله طراحی کنید

مقدار پولی را که در طول 5 سال، پس انداز خواهید کرد، همین الان تخمین بزنید. بهترین راه را برای استفاده از پول تعیین کنید: سرمایه گذاری، تاسیس شرکت یا گرفتن سود پول.

اولویت های مالی خود را مشخص کنید. اهداف مالی خود را نوشته و به طور مرتب آن ها را بررسی کنید. برای این که با اشتیاق به پروژه های مالی خود ادامه دهید، برگه های یادآوری را جایی قرار دهید که بتوانید آن ها را روزانه ببینید. به طور مثال: روی آینه حمام یا داشبورد ماشین.

سرمایه گذاری

1. ملک بخرید

رایج ترین راه برای پول درآوردن، سرمایه گذاری بر روی املاک است. با گذشت چندین سال، ارزش ملک زیاد می شود و ممکن است که سود خوبی به همراه داشته باشد.

حتما بخوانید : کار آفرینی با سرمایه کم ؛ 25 شغلی که میتوان با 1.5 میلیون شروع کرد

حواس تان باشد که در بازار پر رونق سرمایه گذاری حضور داشته باشید و مطمئن شوید که کرایه ماهانه ملک به راحتی به حساب تان واریز می شود.

2. در تجارت سرمایه گذاری کنید

تاسیس شرکت یا خرید شرکت تجاری دیگران، ممکن است راهی مناسب برای پول درآوردن باشد. شرکتی بخرید یا تاسیس کنید که محصول یا خدمتی ارائه کند که خودتان هم راضی به خرید آن باشید و سپس زمان و بودجه کافی را به رشد آن اختصاص دهید. بهتر است که اطلاعات خود را درباره صنایع و شرکت ها زیاد کنید تا سرمایه گذاری های خوب و بد را بشناسید.

راه های میلیاردر شدن در ایران

سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر و تکنولوژی کامپیوتر برنامه ای مناسب برای آینده است. این صنایع در طول سال های آینده رشد خواهند کردند؛ بنابراین سرمایه گذاری در آن ها کاملا عاقلانه به نظر می رسد.

3.  سهام خرید و فروش کنید

بازار سهام مکانی مناسب برای زیاد کردن ثروت است. قبل از خرید سهام، به خوبی بازار را زیر نظر بگیرید و به آن توجه کنید. بیشتر سهام با گذشت زمان بر ارزش شان اضافه می شود. سودهای کوچک و ریسک های گاه و بی گاه کنید.

4. در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید

اوراق قرضه، اسناد سود هستند که ادارات دولتی، مانند: خزانه داری، آن ها را صادر می کنند و هیچ گونه ریسکی هم ندارد. دولت بر چاپ اسکناس کنترل دارد و هر چقدر پول که برای پوشش سرمایه اصلی لازم باشد را پرینت می گیرد؛ بنابراین سرمایه گذاری در این دسته به نسبت بی خطر و راهی عالی برای تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری هایتان است.

با کارگزار خود مشورت کنید و برنامه ای برای خرید اوراق قرضه تنظیم کرده تا سهام خود را متنوع کنید.

حفظ ثروت

1. با کارگزاران مشورت کنید

ارزش پول به توصیه های دیگران بستگی دارد. پس از اینکه توانستید مقداری پول را پس انداز کنید، مسلما اصلا دوست ندارید پشت مانیتور نشسته و تغییرات درصدی سهام را مشاهده کنید! بسیار خوب است که کارگزاران و مشاوران مجرب سعی می کنند تا حساب هایتان را بررسی کنند.

2. در سهام و سرمایه گذاری های خود تنوع ایجاد کنید

پول خود را تنها در یک قسمت سرمایه گذاری نکنید! بلکه در قسمت های مختلف مثل: بازار بورس، املاک، شرکتی که سهام شرکت های دیگر را می خرد، اوراق قرضه و سایر مواردی که مشاوران توصیه می کنند، سرمایه گذاری کنید. با این کار حداقل اگر پول تان در یک قسمت از دست برود، در قسمت دیگر سود خوبی به دست خواهید آورد.

3. تصمیم های مالی عاقلانه بگیرید

اینترنت سرشار از برنامه های سهام و سریع پولدار شدن بی ارزش است که افراد نادان و ناآگاه را به سمت تصمیم گیری های بد می کشد. در زمینه های سرمایه گذاری و پول درآوردن تحقیق کنید و به آن متعهد باشید. چندین استثناء کوچک برای یک شبه میلیاردر شدن وجود دارد.

حتما بخوانید : جملات انگیزشی ؛ 56 جمله الهام بخش درمورد موفقیت و زندگی

در زمان شک و شبهه پول تان را عاقلانه در بخش های مختلف سرمایه گذاری کنید، سود خود را دریافت کرده و با یک تصمیم عاقلانه و نظارت بر بازارهای سرکش برای مدت طولانی سرمایه تان را هدایت کنید.

اگر شرایط به نظر مناسب شد، با دقت عمل کنید. هرگز سریع عمل نکرده و همیشه شرایط را به دقت تجزیه و تحلیل کنید.

4. زمان خروج از بازار را بشناسید

شناسایی زمان خروج از بازار قبل از سقوط آن، موردی حیاتی است! اگر در اطراف تان کارگزاران باهوش هستند، به توصیه های آن ها گوش دهید؛ اما بدانید که چه زمانی باید به نظرات خودتان هم توجه کنید.

اگر فرصت برای فروش بزرگ و کسب سود فراهم شد، دست به کار شوید. اگر این پول را از بازار خارج کنید، در طول این مدت می توانید آن را جای دیگری سرمایه گذاری کنید.

5. مانند میلیاردرها رفتار کنید

برای این که میلیاردر شوید، مانند این اشخاص رفتار کنید. با افراد پولدار و با فرهنگ معاشرت کنید، از آن ها بخواهید توصیه ای به شما بکنند و به تجربیات آن ها گوش داده و اطلاعاتی به دست آورید.

میلیاردر شدن بدون سرمایه

به هنرهای زیبا، وعده های شام پر تجمل و سفر کردن علاقه نشان دهید. به دنبال خرید بخاری مخصوص سفر و سایر تجهیزات استاندارد برای سفر کردن باشید.

“پول قدیمی” با “پول جدید” تفاوت دارد. پول جدید نوعی واژه خفت بار برای انسان هایی است که سریعا پول دار شده اند، با خودنمایی زندگی کرده و خرج کردن شان همراه با اسراف است. برای اینکه همواره ثروتمند باقی بمانید، از پول قدیمی بیاموزید تا ارتقا پیدا کنید.

خب در این مقاله به راهکار های کلی چگونه میلیاردر شویم پرداختیم ، به زودی مقاله های جدیدی در رابطه با کار آفرینی و کسب ثروت نیز منتشر خواهیم کرد ، پس همه مقالات رو مطالعه کنید چون همه مکمل هم هستند.

منبع : wikihow