ثروتمند شدن در هر سنی، مخصوصا در جوانی، به سخت کوشی، برنامه ریزی و پس انداز کردن نیاز دارد.از آن جایی که فکر می کنید که میزبانان جوان و معروف، ورزشکاران و تاجران از روی شانس یا تنها به خاطر استعدادشان ثروتمند شده اند، باید بگوییم که این افراد به هر چیزی که رسیدند، نتیجه پایداری و استقامت خودشان بوده است. اکثریت مردم نمی توانند به این مرحله از موفقیت برسند؛ اما هر کسی که به آن توجه کند، با پیروی از اصول اساسی و اختصاص زمان و تلاش کافی می تواند ثروتمند شود. در این مقاله به سوال ” چگونه در جوانی پولدار شویم ” پرداخته ایم ، تا آخر با ما همراه باشید . نت برداری رو فراموش نکنید.

چگونه در جوانی پولدار شویم ؟

1. اهداف خود را مشخص کرده و مشوق ها را کشف کنید

قبل از این که دست به کار شوید باید بدانید که راه رسیدن به ثروت آسان نیست؛ بنابراین به مشوق هایی نیاز دارید که شما را مستقیما به سمت افکارتان هدایت کنند تا به مسیر خود ادامه دهید. قسمتی از این دسته تصور کردن خود در آینده است.

علاوه بر اینکه می توانید تنها به خاطر خودتان ثروتمند شوید می توانید دیگران را هم مشوق خود کنید؛ مثلا: یک زندگی عالی برای کودکان یا همسرتان در آینده.

از رویا پردازی های بزرگ نترسید. به طور مثال: اگر می خواهید به ثروت چندین میلیاردی دست پیدا کنید و در مسیر آن حرکت کنید، خودتان را محدود نکنید و از این که برای به دست آوردن 2 یا 10 میلیاردی تلاش می کنید، نترسید.

باید معنای ثروت را برای خودتان مشخص کنید. به دنبال درآمد سالیانه میلیاردی هستید، سرمایه میلیاردی یا ارزش خالص میلیاردی؟ برای رسیدن به هر کدام از این سه دسته به ابزار متفاوتی نیاز دارید.

2. اهداف تان را به اهداف کوتاه مدت تقسیم کنید

وجود مشوق برای رسیدن به هدف بسیار مهم است؛ اما برای رسیدن به اهداف باید زندگی تان را حول اهداف قابل اجرا و کوتاه مدت تنظیم کنید. برای ثروت چند میلیاردی ابتدا باید به چند میلیونی برسید. همیشه اهداف کوتاه مدت خود را بررسی کرده و برای رسیدن به موفقیت قدم بردارید.

چگونه در جوانی ثروتمند شویم

راهی مناسب برای این که اهداف را قابل اجرایی کنید، رسیدن به تعدادی از آن هاست. به طور مثال: فرض کنید که در قسمت فروش مشغول به کار هستید. “فروش محصولات بیشتر” یک هدف کوتاه مدت واضح نیست. در عوض باید بگویید که “فروش این ماه، باید 20 درصد بیشتر از فروش ماه قبل باشد”. با این کار همواره پیشرفت خود را زیر نظر دارید و مطمئن هستید که بالاخره به اهداف خود خواهید رسید.

3. زندگی نامه افراد موفق را بخوانید

افرادی که به چیزهای بزرگ در زندگی خود رسیده اند، دلیلی برای رسیدن به آن داشته اند. با مطالعه زندگی این افراد یا ملاقات با آن ها، دلیل رسیدن به اهداف تان را فراهم کرده اید. زندگی نامه افرادی مثل مارک زوکربرگ، بنیان گذار فیس بوک، یا مارک کوبان، یک سرمایه گذار بسیار مشهور، را مطالعه کنید تا متوجه شوید که این افراد چگونه تا این حد پیشرفت کرده اند.

حتما بخوانید : چگونه میلیاردر شویم ؟ راهکار های طلائی و اصولی میلیاردر شدن

باید به توصیه های افرادی که به خوبی آن ها را می شناسید نیز گوش دهید. شاید یکی از اعضای خانواده تان در زمینه تجاری تجربه خوبی داشته باشد. به طور کلی این افراد راه رسیدن به موفقیت خود را خوب می دانند و مایل به در میان گذاشتن تجربیات و توصیه های خود با دیگران هستند. سعی کنید که رفتارشان را تکرار کنید.

4. برای پیدا کردن شغلی خوب تلاش کنید

اگر از خودتان میپرسید که چگونه در جوانی پولدار شویم ، باید بگوییم که باید یک شغل مناسب داشته باشید! اگر شغلی مناسب ندارید، همین الان دست به کار شوید. مهم ترین بخش ثروتمند شدن، شغلی ثابت و با درآمد رو به افزایش است. به همین دلیل باید کاری داشته باشید؛ حتی اگر فعالیت برای خودتان باشد. کاملا مشخص است که شغل مناسب برای فردی متفاوت است و به استعدادها و تحصیلات فرد بستگی دارد. در هر صورت مطمئن شوید که کار خود را با احساس انجام می دهید؛ در غیر اینصورت موفقیتی در کار نیست.

  • به دنبال کار کردن در شرکت های بزرگی باشید که زمینه را برای رشدتان فراهم کند. مسلما در پی شغلی هستید که پاداش سخت کوشی تان را با زیاد کردن درآمد و پاداش بدهد.

5. استعدادهایتان را به کار بگیرید

جستجو برای پیدا کردن شغل و هر گونه بازه درآمدی دیگری که برای رسیدن به استعدادهای شخصی تان نیاز دارید، نظم بندی کنید. افرادی که به موفقیت های خارق العاده رسیده اند، همواره استعدادهای ذاتی و توانایی یادگیری را در هم آمیخته اند. از این رو دیگر به خود اجازه نمی دهید در مشاغلی کار کنید که شما را به چالش نمی کشند یا توانایی هایتان را نشان نمی دهند. به طور مثال: اگر در نویسندگی عالی عمل می کنید بهتر است شغل فروشندگی خود را ترک کرده و تمام وقت بر نویسندگی تمرکز کنید.

یکی از بزرگ ترین فواید جوانی، خود دوره جوانی است. با وجود این که بزرگسالان به خاطر تجربیات کم شما تردید می کنند، می توانید ساعات بیشتری را کار کرده و افکار جدیدی معرفی کرده یا اینکه از دیدی دیگر به مشکلات جهانی نگاه کنید. توانایی انطباق و ارتباط با دنیای امروز یکی از بزرگ ترین سرمایه شما به عنوان کار آفرین جوان است.

در صورتی که هیچ مهارت فروشی ندارید، شروع به یادگیری کنید. به طور مثال: یکی از مهارت های مفید در بازار کاری امروز، کدنویسی کامپیوتر است. هر فردی می تواند این مهارت را یاد بگیرد و درآمد زیادی کسب کند.

6. با هر شخصی ارتباط برقرار کنید

ایده های بزرگ و شرکت های موفق به طور ناگهانی با یک نفر رشد نکرده اند؛ بلکه نتیجه گروهی از افراد متفکر است که با یک دیگر جمع شده اند و آینده را توصیف کرده اند. از هر فرصتی استفاده کنید تا با افراد جدید و جوان یا بزرگ تر از خود با اهداف مشابه، آشنا شده و ارتباط برقرار کنید. زمانی که فرصتی مناسب برای پروژه های شغلی یا کار آفرینی ایجاد می شود، از پشتیبانی مناسب برای انجام عمل برخوردار می شوید.

چگونه پولدار شویم

فراموش نکنید که باید روابط فردی و اجتماعی داشته باشید تا از ارتباط حرفه ای خود حمایت کنید. باید با دوستان موفق دوره دبیرستان یا دانشگاهتان در ارتباط باشید.

7. آبراهه درآمدتان را بیشتر کنید

علاوه بر این که باید درآمد اولیه تان را بیشتر کنید، باید به دنبال منابع جدید برای درآمد خود باشید تا پول های خود را بیشتر کنید. این کار می تواند سرمایه گذاری، کارهای پاره وقت یا هر گونه کار فروشندگی و مشاوره باشد که زمان کافی برای انجام آن ها دارید. به طور مثال: اگر یک کسب و کار در فضای آنلاین دارید و موفق هم شده اید، یک کار آنلاین دیگر هم راه بیاندازید و همین طور این راه را ادامه دهید.

حتما بخوانید : کسب درآمد اینترنتی ؛ معرفی 50 ایده مشاغل اینترنتی و آنلاین ( مطمئن )

اینترنت یک معدن طلا برای درآمد بالقوه است. کارهای بسیار زیادی هستند که می توانید پیدا کنید یا به صورت آنلاین آن ها را ایجاد کنید تا یک درآمد جانبی دیگر هم داشته باشید. با هر کاری می توانید درآمدی اضافه کسب کنید؛ از نویسندگی و فروش کتاب های آنلاین گرفته تا نوشتن بلاگ.

8. واقعا سخت کار کنید

شغل اصلی، شبکه بندی و پروژه های جانبی درآمد، وقت زیادی از شما می گیرد. اما برای رسیدن به اهداف خود باید سخت تر از اطرافیانتان کار کنید. باید از هر فرصتی برای پیشرفت استفاده کنید. وقتی در راستای رسیدن به اهداف تان تلاش کرده و از لحظات سخت عبور می کنید، موفقیت از راه می رسد.

شغلی با درآمد بالا انتخاب کنید

1. کار آفرین شوید

در ساده ترین جواب سوال چگونه در جوانی پولدار شویم باید بگیم که یک کار آفرین شوید!! برای تمام اشخاصی که می خواهند میلیاردر شوند، برای تمام جوانان، کار آفرین شدن یک رویاست. بدون شک این زمینه سریع ترین راه ممکن برای رسیدن به ثروت زیاد در دوره جوانی است. تقریبا تمام ثروتمندترین جوانان دنیا نیز همین کار را انجام می دهند (به استثناء افرادی که با ارث به ثروت رسیده اند.)؛ البته رسیدن به این موفقیت نیازمند درآمد بالقوه به همراه ریسک زیاد، سخت کوشی و شانس است که اگر تمام آن ها را هم داشته باشید، باز هم احتمال شکست تان وجود دارد.

چندین مورد از فواید کار آفرین شدن در سنین جوانی این است که درآمد نا محدودی دارید، رئیس خود هستید و این توانایی را دارید که دنیا را تغییر دهید. علاوه بر این، به عنوان فردی جوان، راه های جدید فکر کردن را خلق می کنید و انرژی زیادتان، شما را از متخصصین بزرگسال دیگر متمایز می کند.

باید به این مورد هم توجه کنید که از هر 10 شرکت تاسیس شده، 9 تای آن ها در پنج سال اول شکست می خورند. شما بسیار جوان هستید و از جزئیات ریز در کار تجارت مثل: دفتر داری و مالیات اطلاعی ندارید یا باید بیشتر کار کنید یا اینکه شکست بخورید. و سخت تر از هر کار دیگری، تاسیس شرکتی با کار بسیار سخت است که با گمراه شدن و چک های حقوق ماهیانه همراه است.

2. به یک بانکدار سرمایه گذاری تبدیل شوید

اگر مدرک تحصیلی اقتصاد، امور مالی، تاریخ، ریاضی یا رشته های مرتبط را دارید، یا در آینده دریافت خواهید کرد و می خواهید از همین الان پول زیادی به دست آورید، تلاش کنید تا به بانکدار سرمایه گذاری تبدیل شوید. درآمد سالیانه این افراد بین 80.000.000 تا 100.000.000 تومان است و متوسط حقوق فردی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده است 10.000.000 تومان است. این شغل ها همواره در صدر شغل هایی با درآمد بالا برای افراد جوان هستند.

چگونه کارآفرین شویم

یکی از بزرگ ترین مزایای این شغل در کنار درآمد بالای آن، فرصت های بسیار برای پیشرفت است. زمانی که این افراد در شرکت های خصوصی و شرکت های مادر پیشرفت می کنند، به راحتی حقوق شان دو یا سه برابر می شود.

حتما بخوانید : کار آفرینی با سرمایه کم ؛ 25 شغلی که میتوان با 1.5 میلیون شروع کرد

میزان رقابت کاری در این زمینه بسیار زیاد است. اگر توانایی کار کردن در شب یا روزهای تعطیل را دارید و می خواهید هر روز پیشرفت کنید، این شغل را انتخاب کنید.

3. ارتقاء دهنده نرم افزار شوید

راه ها و ایده های زیادی برای چگونه پولدار شدن در جوانی وجود دارد . اگر بیش از هر چیزی کار کردن با کامپیوتر را دوست دارید، کارهای ارتقاء نرم افزار درآمد اولیه زیادی دارند. درست مانند بانکدار سرمایه گذاری برای ورود به این حوزه هم به مدرک دانشگاهی نیاز دارید؛ مخصوصا در علوم کامپیوتر، مهندسی یا ریاضی. به عنوان فرد تازه وارد، درآمد سالیانه تان به طور متوسط 80.000.000 تومان خواهد شد؛ از طراحی نرم افزار تجاری گرفته تا بازی های ویدئویی به عنوان فرد تازه وارد، درآمد سالیانه تان به طور متوسط 100.000.000 تومان خواهد شد.

باید در زمینه های برنامه نویسی و ریاضی مهارت داشته و آماده کار کردن برای ساعات طولانی باشید تا وارد این حوزه شوید. باید درباره جدیدترین سیستم های کامپیوتر و زبان های برنامه نویسی اطلاع داشته باشید. اگر به اندازه کافی مهارت داشته باشید، درآمد فوق العاده ای در انتظارتان خواهد بود و حتی می توانید در شرکت های مشابه گوگل و فیس بوک هم فعالیت کنید.

4. مهندس شوید

در این دسته به تمام زیرشاخه های مهندسی، از مهندسی شیمیایی گرفته تا علوم فضایی اشاره می کنیم. شخصی که در این رشته تحصیل کرده است، باید به طور متوسط سالانه انتظار 500.000.000 تومان درآمد داشته باشد؛ خصوصا مهندسین نفت از همه شاخه ها درآمدی بیشتر و به طور متوسط 700.000.000 تومان درآمد دارند.

با وجود این که حقوق دریافتی افراد این دسته بیش از سایرین است، باید درس های دوره لیسانس و فارغ التحصیلی را به خوبی یاد بگیرید. این رشته مخصوص افرادی است که در ریاضی و علوم مهارت دارند.

درآمد خود را پس انداز و سرمایه گذاری کنید

در ادامه مقاله چگونه در جوانی پولدار شویم به چند روش برای سرمایه گذاری پس انداز های خود میپردازیم :

1. تمام پول خود را خرج نکنید

اگر تا به امروز حداقل 25 درصد از درآمد خود را پس انداز نکرده اید، از همین امروز آغاز کنید. میزان درآمد و خرج هایتان را بررسی کنید تا متوجه شوید که هزینه های کدام قسمت را می توان کاهش داد، چیزی را فروخت یا کاهشی در هزینه ها ایجاد کرد. اگر درآمد سالیانه تان حداقل 200.000.000 تومان است، باید در این مدت 400.000.000 تومان پس انداز کرده باشید. اگر پول زیادی را بابت خرید خودرو پرداخت کرده اید، همین الان آن را بفروشید. بعضی از افرادی که درآمد بالایی دارند در نهایت فقیر می شوند؛ زیرا همچنان قادر به کنترل پول خود نیستند.

نسل امروز در دنیایی زندگی می کند که ابزارها و لباس های جدیدی هر ثانیه در آن عرضه می شود. برای این که پول خود را پس انداز کرده و ثروت اندوخته کنید، نباید فریب این ولخرجی ها را بخورید؛ حتی زمانی که درآمد خوبی دارید. این را به ذهن بسپارید: افراد فقیر از افراد ثروتمند خرید می کنند و افراد متمول برای ثروتمندتر کردن خود سرمایه گذاری ها را می فروشند.

2. پس انداز خود را به سرمایه گذاری اختصاص دهید

پول هایی که تاکنون پس انداز کرده اید را به حساب سرمایه گذاری تان واریز کنید. یکی از بزرگ ترین بخش های ثروتمند شدن، وادار کردن پول به کار کردن برای شماست؛ بنابراین سعی کنید هر اندازه پول را که می توانید برای سرمایه گذاری در بازار بورس به حساب خود اختصاص دهید.

3. تکنیک های سرمایه گذاری را بیاموزید

قبل از این که حتی یک ریال سرمایه گذاری کنید، باید این سه کتاب را مطالعه کنید: “بانکدار خود شوید”، “پدر پولدار، پدر فقیر” و “پرش”. اگر علاقه ای به خواندن کتاب ندارید، در این صورت به ثروتمند شدن هم علاقه ای نخواهید داشت. در این کتاب ها ثروتمند شدن را یاد می گیرید.

چگونه در دوران دانشجویی پولدار شویم

4. در بازار سهام سرمایه گذاری کنید

به دو صورت می توانید این کار را انجام دهید: یا شخصی برای تان معامله کند یا خودتان مستقیما معامله را زیر نظر داشته باشید. از آن جایی که بازارهای مالی پیچیده هستند، بهتر است که سرمایه گذاری را به متخصصین بسپارید. اگر زمان و استعداد کافی را برای این کار دارید، بهتر است خودتان دست به کار شوید.

حتما بخوانید : 30 ایده پولساز و سود آور خانگی – در منزل کسب درآمد کنید

بهترین نقطه آغاز، خرید سهام شرکت های کوچک و بازارهای خارجی است. ریسک این بازارها زیاد است؛ بنابراین سود زیادی هم در پی دارند.

5. بر روی دارایی های با ارزش تر سرمایه گذاری کنید

زمانی که مقدار کافی پول در حساب بورس تان قرار داشت، می توانید بر روی سرمایه های بزرگ تر مثل: املاک و شرکت های کوچک سرمایه گذاری کنید. در عین حال که ریسک این کار زیاد است، به شما این امکان را می دهد که درآمدی ثابت داشته باشید که در نهایت سرمایه اولیه و همین طور درآمد مازادی نیز به همراه خواهد داشت. در نهایت این درآمدها می تواند جایگزین درآمد اولیه تان شود یا اینکه در سنین جوانی خود را بازنشسته کنید.

تصمیم بگیرید که انرژی خود را کجا متمرکز کنید؛ به طور مثال: سرعت رشد و ریسک سرمایه گذاری بر روی املاک ( پرداخت اجاره ) کم است. از اشتباهات دیگران درس بگیرید و قبل از سرمایه گذاری، ریسک کار را بررسی کنید.

امیدواریم که اطلاعات خوبی را در مقاله چگونه در جوانی پولدار شویم را برای شما ارائه داده باشیم. اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات بیان کنید. همچنین میتوانید در پست های دیگر موفقیت و کارآفرینی وب سایت دکترچک انواع ایده های کاری رو بررسی کنید. موفق باشید.

منبع : wikihow