حرفه و شغل تدریس و معلمی دارای جنبه های بسیار متنوع است. اغلب معلمان به دلیل ماهیت ایستا و ثابت شغل خود مجبور به تغییر رویه می شوند. شغل های جایگزین بسیاری که به عنوان شغل دوم برای معلمان محسوب می شود، وجود دارد و بی شک شغل معلمی و تدریس به مهارت های خاصی نیازمند است.

با توجه به خدمات و کارهایی که معلمان انجام می دهند، در دسته های متفاوتی طبقه بندی می شوند و هر کدام در یک حرفه فعالیت می کنند. سخنرانی که بسیار حرفه ای و مجرب است، می تواند ادب و نزاکت را به مخاطبان ارائه کند.

معلمی که به اندازه کافی تجربه دارد می داند که چگونه می تواند با استفاده از مهارت های خود در قانع کردن و درک بهتر، افق های فکری جدیدی را در فرد به وجود آورد.

مهم ترین فاکتورهایی که در این حرفه وجود دارند، شامل متقاعد کردن، قدرت درک، انگیزش، الهام دادن، روحیه دادن، اراده داشتن و نوآوری می شوند.

نکات مهم جهت انتخاب شغل دوم برای معلمان

شغل برای معلم بازنشسته

اگر معلم هستید و میخواهید شغل دوم یا جایگزین داشته باشید، به نکات زیر توجه کنید:

ارتباطات گسترده: بیشتر معلمان و افراد سخنران دارای مهارت های ارتباطی گسترده و تفضیلی هستند. به طور کلی، امر ارتباطات کلید اصلی برای افراد تاجر به حساب می آید تا به واسطه آن مرزهای شغلی شان را فراتر ببرند. این فاکتور نقشی مهم و اساسی در اجرا یک مصاحبه بر عهده دارد.

برخوردهای تفضیلی شما را به ابزاری مجهز می کند که به مشابه منبع تحویل فعالیت می کند. بسیاری از شغل ها نتیجه تغییر مدارک هستند.

اطمینان داشتن و عقیده محکم: معلمان افکار و اندیشه های خود را با اطمینان بیان می کنند. مولفه ای که باید به ارتباطات وسیع و گسترده اضافه شود، داشتن عقیده و اطمینان است. مولفه عقیده و اطمینان با پایه های محکم خود به شغل ماهیت و حالت می دهد زیرا به افراد در رسیدن به اطمینان و یقین کمک می کند.

با داشتن افکار و زوایای دید مشخص و همین طور یقین، افرادی مثل محصلان و دانش آموزان با اضافه کردن مقداری هوش و درک به آن، پیشرفت خواهند کرد. این مولفه به هر رکنی در جامعه تجاری یا شغلی کمک کرده و آن را قدرتمند می کند.

داشتن مهارت در کارهای تیمی و گروهی: معلمان و محصلان کارهای خود در قالب کارها مشترک و با همکاری هم به جلو می برند. اغلب نتیجه کارهای دسته جمعی و گروهی چیزی به جز پیروزی و موفقیت نخواهد بود. کارهای تیمی منجر به بروز نتایج واضح و میدان دید مشخص می شود.

کشف علاقیات: معلمان یا محصلان بایستی منبع اشتیاق و انگیزه را در خود پیدا کنند و از این طریق با شغل جایگزین خود ارتباط برقرار کنند. آن دسته از معلمانی که دوست دارند در زمینه های متفاوت حضور داشته باشند، باید الزامات لازم که شیوه های عحیب و غریب هستند را در خود نشان دهند.

ارائه دادن در محیط آموزشی: برای این که بهتر با شغل معلمی و تدریس آشنا شوید، باید بگوییم که داشتن یک رزومه منظم و مرتب برای این گروه حائز اهمیت است. وقتی که معلمان در زمان استراحت خودشان هستند، باید زمان خود را صرف گرفتن مدارک و تاییدیه های مختلف کنند.

شغل های جایگزین عالی برای معلمان

در این قسمت از مقاله سایت دکتر چک قصد داریم تا به بهترین شغل هایی که می توانند جایگزین معلمی شوند، اشاره کنیم:

انجام تدارکات لازم برای تاسیس یک آموزشگاه خصوصی

در زنجیره های تجاری و کسب و کاری، تقاضا برای جذب معلمان خصوصی بسیار بالا است و این حوزه به حوزه تدریس مرتبط می شود. تنها داشتن یک مدرک معلمی برای محصلان و مدرسان کافی است تا به دنیای تدریس وارد شوند.

حتما بخوانید: 40 ایده کسب و کار زنان و بهترین مشاغل برای خانم ها

برای این که بتوانید آموزشکده خصوصی خود را تاسیس کنید، با کمک شبکه های اجتمایی و افرادی که مراجعه می کنند، می توانید یک نظم خاص ایجاد کنید. درآمدی که از طریق کلاس های خصوصی به جیب می زنید، با توجه به موضوع تدریس و خدماتی که ارائه می کنید، کاملا از هم متفاوت هستند. بعد از اتمام کلاس ها، والدین دانش آموزان میزان انعامی که لایقش هستید را به شما می دهند.

تدریس از خانه

بعضی از والدین با فرستادن کودکان شان به مدارس سنتی و معتبر موافق نیستند و از این رو ترجیح می دهند که فرزندشان در مرزهای خانه به تحصیل بپردازد.

تدریس از خانه مثل یک مدرسه خصوصی است که خدمات متنوع و معلمان باصلاحیت را دربر خواهد داشت. اگر علاقه دارید تا در این چنین شرکت ها یا موسسه های کارآفرینی سهیم باشید، می توانید وارد این حوزه شده و به رشد آن کمک کنید.

زبان مربی گری

اگر یک معلم هستید، باید از تمامی مواردی که باید انجام دهید تا دانش آموزان و محصلان را زیر نظر داشته و پیشرفت شان را بررسی کنید، اطلاع داشته باشید. وقتی که صحبت از مربی شدن می شود، انواع ورزش ها همیشه ابزارهای زایا و نوآورانه محسوب می شوند.

شما به عنوان فردی که به این حوزه علاقه دارید، می توانید به عنوان مربی بسیاری از تیم های ورزشی، از جمله تیم های والیبال، بسکتبال، فوتبال و دیگر تیم ها مشغول به کار شوید. مربی گری می تواند یک شغل جایگزین برای معلمانی باشد که به فاکتورهای انگیزشی توجه می کنند.

تدارکات آموزشی در شرکت های فروش صنفی

امروزه شرکت ها و کارآفرینان زیادی وجود دارند که به تدارک آموزشی مناسب برای فروش محصولات متنوع نیاز دارند. این حوزه تا حدودی به حوزه تدریس و معلمی مرتبط است اما برای اجرا فاکتورهای دیگر، فرد حتما باید به تکنیک های مجاب کننده و دارای نفوذ و پر قدرت مجهز باشد.

برای ورود به این حوزه باید قدرت قانع کردن و آموزش را در خود ببینید. مشغول به کار شدن به عنوان مربی محصولات آموزشی درآمد خوبی را به همراه خواهد داشت. اگر مدرک معلمی داشته باشید، شانس استخدام تان در این حوزه پایین می آید، پس بهتر است که از حوزه تدریس استعفا دهید. بعد از کار تدریس، می توانید جذب این حوزه کاری شوید.

یادگیری ترکیبی

برنامه ریز خانم

منظور از یادگیری ترکیبی، انجام تمرینات و تدریس کردن به صورت آنلاین است. علاوه بر این، دریافت وجه و راهنمایی کردن محصل هم به صورت حضوری و هم رو در رو انجام می شود. در این روش، راه هایی که از آن ها برای آموزش به محصل استفاده می کنید هم سریع تر می شوند.

مثلا فرض کنید که در حوزه ریاضی خیلی خوب هستید. برای استفاده از این منابع درونی خود، می توانید کلاس های آموزش ریاضی را به صورت آنلاین برگزار کنید. این کلاس های آنلاین را می توان به بسته های ابتدایی و اصولی، متوسط و پیشرفته تقسیم بندی کرد. در هر کدام از این پکیج ها دانش و اطلاعات مربوط به همان سطح قرار گرفته است.

با کمک این روش تدریس، بسته به سطح آموزشی تان، می توانید یک کار تمام وقت برای خود دست و پا کنید. بسته به رشته تحصیلی تان، موضوع و حوزه تدریس تان هم متفاوت خواهد بود.

وبلاگ نویسی

معلمان بسیار افراد منظمی هستند. وبلاگ نویسی وسیله ای است که فرصت لازم برای مشغول به کار شدن در شبکه های اجتمایی و وضعیت ها را امکان پذیر می کند. ابزارهایی مثل وبلاگ نویسی می توانند شغل دوم برای معلمان به حساب آیند. وبلاگ نویسی یک دارایی باارزش برای وبلاگ نویسان محسوب می شود.

بزرگ ترین مزیتی که وبلاگ نویسی دارد این است که می توانید به بهینه سازی موتورهای جستجو دسترسی پیدا کنید. اگر می خواهید که مخاطبان را به مقاله های خود جذب کنید، در اینترنت بگردید و ببینید که کدام یک از موضوعات آن ها را بشتر جذب خود کرده است. با این کار ترافیک و حجم بازدید از سایت تان بیشتر خواهد شد.

معلمان هم می توانند شروع به وبلاگ نویسی کنند. وبلاگی که تهیه می کنید، به عنوان یک پروفایل عالی برای شما عمل کرده تا به شبکه های اجتمایی جذب شوید. اگر قصد شکست دادن رقیبان خود را دارید، باید بتوانید به تحقیق و جستجوهای پیچیده افراد مشتاق جواب دهید تا اعتماد آن ها را به دست آورید.

تولید محتوا

تولید محتوا می تواند یک شغل بسیار مناسب برای افرادی باشد که قبلا به عنوان معلم و مدرس مشغول به کار بوده اند. این حوزه یکی از شغل های پیشرو از نظر میزان درآمدی است که به دست می آورید؛ البته درصورتی درآمد خوبی به دست خواهید آورد که توانایی لازم برای حفظ مهارت های نوشتاری تان را داشته باشید.

حتما بخوانید: کسب درآمد از طریق پرورش سبزیجات؛ کاشت، برداشت و فروش موفق

تولید محتوا شامل نمایش نامه نویسی، نوشتن به نام شخص دیگری، ارائه توضیحات درباره محصولات، غرلیات یا نوشتن و گزارش دادن آهنگ های تبلیغاتی می شود. این حوزه بسیار وسیع است و می تواند یکی از شغل های جایگزین مناسب برای معلمان محسوب شود.

مراقبت از کودکان در زمینه رشد و پرورش

افرادی که برای مدت زمانی در حوزه تدریس و معلمی مشغول به کار بوده اند، می توانند در حوزه مراقبت از کودکان مشغول به کار شوند. واژه “Child Groomer” به افرادی اطلاق می شود که از کودکان مراقبت کرده و در زمینه های آموزشی، رشد و پرورش کودک هم فعالیت می کنند.

بعضی از والدین واقعا وقت این را ندارند که کودکان خود را به آموزندگانی خوب از نظر اخلاقی و تحصیلی تبدیل کنند و برای همین افرادی را استخدام می کنند که بتوانند از عهده انجام این وظایف به خوبی بربیایند. معلمان به راحتی می توانند در این حوزه فعالیت کنند. علاوه بر این، ثابت شده است که مراقبت از کودکان امتیاز خوبی برای معلمان دارد.

کارمند بخش املاک و مستغلات

برای شروع به فعالیت در حوزه املاک و مستغلات، علاوه بر مدرک معلمی و تدریس، باید مهارت و صلاحیت های دیگری هم داشته باشید. برای شروع به کار، بایستی در یک امتحان شرکت کنید و بعد از آن، فردی که قبول شود این اجازه را خواهد داشت که در بخش املاک و مستغلات مشغول به کار شود.

فردی که در این حوزه فعالیت می کند می تواند هم به صورت تمام وقت و هم پاره وقت مشغول به کار شود. این فرد باید کارهای موجود را سازمان دهی کند و معلمان کاملا با این ویژگی و فاکتور آشنا هستند.

ویراستار

معلمانی که مهارت های مدیریتی کافی دارند، می توانند به عنوان ویراستار مشغول به کار شوند. ویراستاری به مدیریت کامل پروژه اطلاق می شود. در هر پروژه ویراستار باید تمام مراحل را انجام دهد و بایستی هر گونه محتوایی را خلق کند.

اگر به عنوان یک ویراستار مشغول به کار شوید، می توانید برحسب ویرایش کپی، تصحیح خطاها و ویرایش هر گونه محتوا، در پروژه دخالت کنید. ادرات و موسسات ویرایستاری با توجه به کارهایی که دریافت می کنند، پول خوبی به دست خواهند آورد.

متخصص رسانه

وظیفه فردی که به عنوان متخصص رسانه مشغول به کار می شود این است که آگاهی و مسیر انجام کار درباره یک برند خاص را پیش ببرد. این حرفه شامل تحقیق و جستجو در رسانه های اجتمایی هم می شود. افرادی که به عنوان معلم مشغول به کار بوده اند، می توانند در این کار فعالیت کنند.

متخصصان رسانه این اجازه را دارند که رسانه های اجتمایی را تنظیم و تعدیل کنند. این افراد از رسانه ها در برابر محتوای حساس و مبهم محافظت می کنند. علاوه بر این، این افراد به خوبی می دانند که چگونه موتورهای جستجو را بهبود ببخشند. با توجه به تمام وظایفی که این افراد بر عهده دارند، می توان اینطور گفت که ثروت و سود زیادی نصیب شان می شود.

کمپ زدن برای کودکان

اشخاصی که در گذشته به عنوان معلم مشغول به کار بوده اند و به گشتن مکان های اطراف علاقه دارند، می توانند به عنوان افرادی که برای کودکان کمپ بر پا می کنند، مشغول به فعالیت شوند. کمپ زدن یا به اصطلاح اردو انواع مختلفی دارد که شامل کمپ ویژه تعطیلات، تابستان و از این قبیل می شود. فرد قابل اعتمادی که بتواند این کار را انجام دهد، نقشی مهم در برپا کردن کمپ دارد.

والدین کودکان با این فرد در ارتباط هستند. این کار یک حرفه بسیار پرسود برای معلمان است تا از محیط سنتی خود دور شوند. اگر دوست دارید که از حرفه ساده معلمی دور شوید، کمپ زدن برای کودکان و رفتن در آب یک تجربه خوب می تواند برایتان باشد.

منتقد سیستم آموزشی

شغل دوم برای معلم

امروزه تعداد زیادی از افراد به دنبال نویسندگان یا افرادی هستند که برنامه آموزشی را بازبینی کرده تا کمک کند که سیستم آموزشی شان منظم و یکپارچه باشد. دستمزد این افراد بسیار بالا است زیرا شغل وی کاملا به رزومه یا زندگی نامه او بستگی دارد.

از آن جایی که بابت انجام این کار پول زیادی دریافت می کنید، باید تحقیقات بسیاری هم انجام دهید. به این دسته از افراد در تمام شغل ها نیاز است.

کتابدار موزه

از آن جایی که معلمان این توانایی را دارند که قسمت های مشخص را مدیریت کرده و تحت کنترل بگیرند، می توانند به عنوان کتابدار موزه مشغول به کار شوند. اگر معلم بوده اید و مدرک مربوطه برای مشغول به کار شدن به عنوان مدیر موزه را دارید، بد نیست که بیشتر درباره اشتغال در این حوزه فکر کنید. از آن جایی که داشتن تجربه در مدیریت بسیار مهم است، معلمان می توانند در این شغل مشغول به کار شوند.

اگر قصد اشتغال در این حوزه را دارید، بایستی پایه تان در بخش های علوم، تاریخ، مدیریت و باستان شناسی قوی باشد. بخش مدیریت و سرپرستی کتابخانه کاملا بر تمام کارهای تاسیس موزه تاثیر می گذارد.

حتما بخوانید: چگونه زودتر پولدار شویم؟ راه هایی برای زودتر پولدار شدن

به همین خاطر است که به این افراد حقوق به نسبت خوبی هم می دهند. مزایای این شغل به حدی زیاد است که حتی به کتابداران تازه کار هم دستمزد خوبی می دهند. حتی معلمانی که در حال حاضر به شغل تدریس مشغول هستند هم می توانند مسیر کاری خود را تغییر داده، وارد این حوزه شده و در یک شغل سالم کار خود را ادامه دهند.

پرسنل بخش منابع انسانی

به منظور استخدام و جذب کار شدن در بخش منابع انسانی، باید مدرک مرتبط با بخش منابع انسانی را دریافت کرده باشید زیرا استخدام شدن در این حوزه منوط به داشتن این مدرک ویژه و خاص می باشد. فردی که به عنوان پرسنل بخش منابع انسانی وارد کار می شود، وظایفی همچون غربالگری، مدیریت و سرپرستی شرکت های مرتبط با منابع انسانی را برعهده خواهد داشت.

بیشتر اوقات به این دسته از متخصصان برای کنترل تمام کارهای کارمندان در یک موسسه و شرکت خاص نیاز است. از آن جایی که معلمان به خوبی می توانند از عهده کارهای مدیریتی برآیند، این کار گزینه ای ایده آل برای اشخاصی است که در گذشته به عنوان معلم مشغول به کار بوده اند.

موسسه های هنری

افرادی که دیگر به عنوان معلم مشغول به کار نیستند و در عین حال به کارهای مرتبط با حوزه هنر علاقه دارند، می توانند موسسه هایی را تاسیس کنند تا سرپرستی آموزش هنر به هنرجویان را برعهده بگیرند. فردی که خودش به هنر علاقه دارد به موسسه خودش که بر اساس آموزش تحصیل در هنر هست هم توجه می کند.

در این حوزه به نیروی کار زیادی برای انجام خدمات متنوعی که به بخش موسسه های هنری مربوط می شود، نیاز است. امروزه موسسه های بزرگی تاسیس شده اند که در تمام سطوح کلاس های اموزشی را برگزار می کنند. شما به عنوان فردی که مایل به همکاری در این حوزه است، می توانید به عنوان کارمند در این چنین موسساتی مشغول به کار شوید.

هر چقدر که میزان صلاحیت و مهارت تان در یک سطح بیشتر باشد، به طبع پول بیشتری هم نسیب تان می شود. برای این که موسسه هنری خودتان را تاسیس کنید، می توانید با یک تیم مجرب همکاری کنید. باید موسسه هنری تان را بر پایه سطوح تجاری تاسیس کنید.

علاوه بر این، باستی کار خود را گسترش دهید و این کار تنها با داشتن برنامه ای در خصوص بسته های متفاوت آموزشی میسر خواهد بود. بسته به سطح آموزشی تان می توانید این پکیج ها را دسته بندی کنید.

کلاس های موسیقی

اگر قبلا به عنوان معلم مشغول به فعالیت بوده اید، مشغول به کار شدن به عنوان استاد موسیقی، در حقیقت، برگشتن به شغل سابق و سنتی خودتان قلمداد می شود. اگر به آلات و وسایل موسیقی علاقه دارید، مشغول به کار شدن به عنوان معلم موسیقی بسیار برای تان لذت بخش خواهد بود.

تقریبا در تمام مکان های آموزشی، مثل مدارس، به معلمان موسیقی نیاز است. اگر توانایی فعالیت با دانش آموختگان را دارید، با اراده راهکارها و تکنیک های متفاوت می توانید محصلان را وادار به یادگیری سریع اصول آموزشی کنید.

معلمان موسیقی هر کدام در یک حرفه فعالیت می کنند، مثل معلم پیانو، گیتار، ویالون و بسیاری دیگر از سازها. متنوع بودن رشته های این حوزه این امکان را فراهم می کند تا در رشته مورد علاقه تان مشغول به فعالیت شوید.

سرپرست و مدیر مدرسه

اگر قصد دارید که به طور کلی ماهیت حرفه تان را تغییر دهید؛ می توانید به عنوان سرپرست و ناظر مدرسه مشغول به کار شوید. این شغل کاملا به حرفه معلمی و تدریس متفاوت است. وظیقه ناظر مدرسه، نظارت کردن بر تمام کارکنان است.

افرادی که قبلا به عنوان معلم مشغول به کار بوده اند، به راحتی متوجه ماهیت این حرفه می شوند. اشتغال در این حوزه نوعی ارتقا مقام محسوب می شود. ناظران مدرسه که تجربه کافی در امر تدریس دارند، به خوبی می توانند از عهده این مسئولیت بربیایند.

اصلی ترین مسئولیتی که ناظر و سرپرست مدرسه بر عهده دارد این است که تمام رویدادهایی که در مدرسه رخ می دهد را کنترل کرده و آن ها را تحت مدیریت خود قرار دهد. علاوه بر این، مدیر مدرسه مسئول رسیدگی به امور شبکه های اجتمایی موسسه آموزشی است.

مدیر مدرسه مسئولاتی دارد که از جمله آن ها می توان به رشد و بهبود اخلاق کارمندان و همین طور ارائه توصیات مفید به آن ها برای انجام کارهای شان، اشاره کرد. از آن جایی که برای مدیریت مدرسه، سخت کوشی و پیگیری های منظم دو فاکتور مهم به حساب می آیند، دستمزدی که مدیران مدرسه دریافت می کنند هم قابل توجه است و برای داشتن یک زندگی با ثبات کافی است.

روانشناسی کودکان

روانشناسی میتواند یکی شغل دوم برای معلمان محسوب شود. از آن جایی که معلمان تجربه کافی در برخورد با بچه ها دارند، به راحتی می توانند از شخصیت بچه ها سر در بیاورند. برای مشغول به کار شدن به عنوان روانشناس کودکان، علاوه بر این که فرد باید مدرک معلمی را دریافت کرده باشد، الزامات زیاد دیگری هم وجود دارد که وی باید آن ها را داشته باشد. برای این که بتوانید در این حوزه مشغول به کار شوید بایستی حداقل مدرک لیسانس در حوزه روان شناسی را دریافت کرده باشید.

اگر دیگر هیچ علاقه ای به آموزش بچه ها ندارید اما هنوز مشتاق کمک کردن به آن ها هستید، پس به راحتی می توانید خودتان را برای ورود به حوزه روان شناسی کودکان قانع کنید. در حقیقت، ترجمه ذهن کودک کمک بسیار زیادی به او می کند تا در برابر سختی ها و مشکلات موفق شود.

امروزه مدارس و موسسات بسیاری وجود دارند که همگی آماده جذب روانشناسان کودک هستند. این حوزه بسیار گسترده است و فرد می تواند در موسسات مشغول به کار شود. درآمد این حرفه مناسب است و یک شغل جایگزین مناسب برای معلمان محسوب می شود.

ارائه کننده خدمات اجتمایی

اگر از حوزه تدریس و معلمی خارج شده اید اما همچنان دوست دارید که به مردم کمک کنید، در این صورت مشغول شدن به عنوان ارائه کننده خدمات اجتمایی گزینه ای خوب برای تان خواهد بود.

برای شروع به کار در این حوزه علاوه بر این که باید مدرک تدریس و معلمی را دریافت کرده باشید، باید صلاحیت لازم برای انجام کارهای اجتمایی را هم داشته باشید. خدمات و فعالیت های اجتمایی شامل کارها و ارزش های اجتمایی متنوع می شود که از جمله این شغل ها می توان به فراهم کردن پناهگاه، مراکز انطباق، بر عهده گرفتن سرپرستی یک ناحیه و مراکز سلامتی و بهداشتی اشاره کرد.

حتما بخوانید: کسب درآمد اینترنتی ؛ معرفی 50 شغل اینترنتی و آنلاین

فردی که قصد ارائه خدمات اجتمایی را دارد به خوبی از فاکتورهای مهم ارتباطات، نظم و ترتیب، صبر و بردباری و هماهنگی و تطبیق آگاه است. هدف این دسته از افراد، بهبود زندگی افراد جامعه است.

زندگی این افراد از طریق ارزش هایشان غنی می شود. رسیدن به این ارزش ها امکان پذیر است زیرا تمام کارکنان اجتمایی دارای اخلاق کاری هستند. این افراد خدمات زیادی را ارائه می کنند. توزیع و تقسیم کارمندان اجتمایی در این حوزه دقیقا همان چیزی است که باعث تکمیل اجتماع می شود. بسته به ناحیه و خدماتی که فرد ارائه می کند، دستمزد این افراد با هم متفاوت خواهد بود.

کتابدار

معلمانی که دیگر در حوزه تدریس مشغول به فعالیت نیستند اما علاقه بسیار زیادی به کتاب و کتابخوانی دارند، می توانند به عنوان کتابدار در کتابخانه یا کتاب فروشی مشغول به کار شوند. درست است که درآمد یک کتابدار زیاد نیست اما ثابت شده است که شغل سودده ای می تواند باشد.

اول از همه، یک کتاب خانه کوچک برای خود تاسیس کنید. لازم نیست که در ابتدا کار حتما تعداد کتاب هایتان زیاد باشد. برای شروع چند نوع کتاب خاص را انتخاب کنید و مادامی که کارتان رشد می کنید، کتاب ها با ژانرهای متنوع و جدیدی را به کتابخانه اضاف کنید.

اگر تمایلی به تاسیس کتاب خانه ندارید، می توانید به عنوان کتابدار در هر نوع موسسه آموزشی ای مشغول به کار شوید. البته برای این شغل باید به تمام کدهای تاریخی مسلط بود و درباره موضوعات دیگر اطلاع کافی داشت.

کارآفرین یا مشاور شغلی

مشاور کسب و کار

باید بگوییم که معلمان به راستی مشاوران شغلی و کاری بسیار خوبی هستند. وقتی که نوبت به پایه گذاری یک شغل می رسد و به افراد مشاور نیاز است، معلمان به راحتی می توانند از پس هر گونه مشکلی بربیایند

فرد کار آفرین از تمام حقه ها و موانعی که در یک کسب و کار وجود دارد به خوبی مطلع است. کارآفرین با تمرکز کردن بر سبک و روش به راحتی از این مسیر مطلع است.

از آن جایی که برای موفقیت در این چنین حوزه ای، اشتیاق مستمر حرف اول را می زند، به کار آفرینان پول بسیار خوبی می دهند. موفقیت یک مشاور کاری و شغلی به میزان جستجو تحقیقاتی که می کند بستگی دارد و او باید از تمام برندها و شیوه های کاری مطلع باشد. دقیقا به همین خاطر است که کار آفرینی یکی از شغل های جایگزین مناسب برای حرفه معلمی به حساب می آید.

نماینده شرکت بیمه

برای استخدام شدن در شرکت های بیمه، باید چندین گواهی نامه و مدرک معتبر داشته باشید. یک شرکت بیمه ای سالم، تمامی منابع مورد نیاز برای کارمندانی که استخدام می شوند را فراهم می کند.

مشغول به کار شدن به عنوان یک نماینده در شرکت های بیمه ای کار سختی خواهد بود زیرا سود و دستمزد نماینده ها به پیدا کردن مشتریان بالقوه بستگی دارد. موفقیت در این حرفه به مهارت های زیاد در قانع کردن مشتری نیاز دارد و این مهارت ها همگی در معلمان نهفته است. بنابراین نتیجه می گیریم که مشغول به کار شدن به عنوان نماینده شرکت بیمه گزینه ای مناسب برای معلمان می تواند باشد.

بخش پذیرش

از آن جایی که معلمان همگی به مهارت های مدیریتی مجهز شده اند و آمادگی انجام کارهای تیمی را دارند، موقعیت های شغلی زیادی پیش روی شان قرار دارد. نیازی نیست که مسئول بخش پذیرش مدرک خاصی داشته باشد اما باید حتما از تجربه کافی در زمینه های مدیریتی برخوردار باشد.

به افرادی که در بخش پذیرش کار کنند، در همه نوع شرکتی نیاز است. این فرد مسئول تنظیم تمام قرارهای ملاقات است و از این رو، دستمزد خوبی هم به او داده می شود. این کار یک حرفه پر سود تلقی می شود و می تواند یکی از گزینه های جایگزین برای شغل معلمی تلقی شود

وظیفه فرد بخش پذیرش، کنترل کردن ایمیل ها و پاسخ دادن به هر گونه پیام است. مسئول بخش پذیرش در حقیقت نمایندگان یک شرکت هستند.

مرکز توان بخشی

در مراکز توان بخشی همه نوع شغلی وجود دارد زیرا نیازمند برنامه ریزی مناسب است. قبل از تاسیس مراکز توان بخشی، مسائل مالی باید حتما کنترل شوند. از آن جایی که مصرف دارو زندگی فرد را نابود می کند، افراد می توانند در این مراکز یک زندگی جدید را شروع کنند.

تاسیس این مراکز حتما با داشتن گواهی و جواز امکان پذیر است. این مراکز اولین منابع رشد یک جامعه محسوب می شوند. اعتیاد به مواد مخدر باعث معتاد شدن افراد بیشتر می شود و از این رو تاسیس این مراکز اهمیت زیادی دارد. البته درآمد خوبی را هم برای فرد به همراه دارند.

متخصص درمان شناسی ماساژ

برای مشغول به کار شدن به عنوان متخصص درمان شناسی ماساژ، باید مدرک مربوط به ماساژ درمانی و بدن را داشته باشید. این حرفه می تواند در زمره شغل های مناسب برای معلمان قرار بگیرد زیرا در کمک کردن به مردم نقش دارد.

علاوه بر این، شخص با انجام این کار تمام مدت می تواند پول خوبی را به دست آورد. از آن جایی که در این حرفه مکانیسم بدن فرد ثابت نگه داشته می شود، بسیار سودده است. فرد ماساژور تنها با چند ساعت کار کردن می تواند پول خوبی را به دست آورد.

ساخت پناهگاه برای حیوانات

هیچ شکی نیست که معلمان به انسان ها خدمت رسانی می کنند و کمک کردن به انسان ها با حیوانات هیچ فرقی نمی کند. اگر به دنبال شغلی هستید که به واسطه آن بتوانید به حیوانات هم کمک کنید، می توانید به گروه قوانین حیوانات بپیوندید و خودتان برای ساخت یک پناهگاه برای حیوانات آستین بالا بزنید.

برای تحقق این هدف، باید یک تیم مشتاق تشکیل دهید. افرادی را استخدام کنید که حیواناتی که گم شده یا بی سرپرست هستند را پیدا کنید. وقتی که  این چنین مرکزی را تاسیس کردید، می توانید آن را به تجهیزات دیگر مجهز کرده و به رشد حیوانات کمک کنید.

حتما بخوانید: 50 ایده مشاغل سرگرم کننده و پر درآمد خانگی

برای این که از این کار بتوانید درآمد کسب کنید، باید یک وب سایت بزنید و با تهیه بودجه مورد نیاز، نیازات حیواناتی که به سرپناه نیاز دارند را تامین کرده و افرادی را پیدا کنید که برای پذیرفتن مسئولیت سرپرستی این حیوانات اعلام آمادگی کنند. اگر یک پناهگاه برای حیوانات تاسیس کنید، با کمک بودجه ها و کمک هایی که از طرف دولت بومی اهدا می شود، می توانید کسب درآمد کنید.

آشپز

اگر بتوانید استعداد و مهارت های خود در حوزه آشپزی را به شغل تان تبدیل کنید، باید بگوییم که کار با ارزشی انجام داده اید. در صورتی که موفق شوید پست آشپز در یک رستوران معروف و سرشناش را تصاحب کنید، باید بگوییم که یک زندگی آرام با درآمدی عالی در انتظارتان خواهد بود. در صورتی که فرد علایق و مهارت های خود در امر آشپزی و پخت غذا را به اشتراک بگذارد، آشپزی یک شغل خلاقانه است.

یک آشپز قابل و توانا بودن برابر است با کسب سود عالی. این فرد به عنوان رییس آشپزخانه در رستوران شناخته می شود و بالطبع، پولی که دریافت می کند برای هزینه های زندگی اش کافی است. این فرد به خاطر داشتن مهارت های عالی و بی نظیر، اهمیت زیادی دارد.

یک معلم هم دقیقا از این چنین روحیه مدیریتی برخوردار است، پس اگر قبلا به عنوان یک معلم مشغول به کار بوده اید و همزمان دست پخت تان هم عالی است، می توانید به یک آشپز معروف و شناخته شده تبدیل شده و یک کسب و کار عالی و پر بازده برای خود دست و پا کنید. حرفه آشپزی می تواند یکی از گزینه های شغلی جایگزین برای معلمان محسوب شود.

متخصص سبک مو

معلمانی که قصد خروج از حوزه تدریس را دارند، می توانند به عنوان متخصصین سبک مو مشغول به کار شوند. اگر فکر می کنید که کارایی کافی در این حوزه را دارید، در این صورت می توانید یک سالن عالی در زمینه آرایش مو راه اندازی کنید.

موفقیت در این حوزه نیازمند تفکر انتقادی است و باید درباره مکان تاسیس سالن آرایشی خود هم نگاهی انتقادانه داشته باشید. موقعیت مکانی این سالن اهمیت زیادی دارد.

خدماتی که در این آرایشگاه ها ارائه می شود، شامل کوتاهی و حالت دادن به موها می شود. علاوه بر این، خدماتی مثل ترمیم موها یا هر کار دیگری که مربوط به مو می شود، در این سالن ها ارائه می شود. سودی که این افراد به دست می آورند با هم متفاوت است، پس در این صورت می توان گفت که با ارائه خدمات عالی در سطح تجاری، این افراد می توانند ثروت خوبی به دست بیاورند.

استاد ورزش و تناسب اندام

اگر مهارت کافی در حوزه تناسب اندام دارید، حتما درباره کار کردن به عنوان مربی ورزشی در باشگاه ها فکر کنید. البته باید بگوییم که بایستی مدارک و گواهی نامه های مرتبط با حوزه مربیگری ورزشی را دریافت کرده باشید تا بتوانید در این حوزه استخدام شوید. بعد از اتمام دوره های مخصوص، می توانید به عنوان استاد ورزش و تناسب اندام کار خود را شروع کنید.

بعد از این که رزومه ای قوی برای خود تشکیل دادید، توسط مدیران باشگاه استخدام خواهید شد. مربی آموزشی باید توانایی لازم برای روحیه دادن دائم به کار آموزان را داشته باشد. سختی این کار بالا است اما اگر تصمیم باشگاه برای رسیدن به اهداف مشخص باشد، کار هم برای تان آسان خواهد بود.

مربیان ورزشی باید مهارت های ارتباطی و شخصیت های رعب آوری {منظور از رعب آور این است که کارآموزان حرف مربی را گوش دهند و حساب ببرند} داشته باشند که این فاکتور بیشتر در معلمان پیدا می شود. در این صورت، افرادی که قبلا به عنوان معلم مشغول به کار بوده اند، می توانند به عنوان مربی ورزشی مشغول به کار شوند.

دستمزد این مربیان بالا است زیرا خدماتی مثل ارائه برنامه و داشتن هماهنگی، تهیه برنامه های غذایی و بررسی پیشرفت روزانه را انجام می دهند. اصلی ترین چرخ یک باشگاه ورزشی را مربیان تشکیل می دهند.

تهیه و تدارک لوازم آرایشی

افرادی که در گذشته به عنوان معلم مشغول به کار بوده اند، حالا می توانند در بخش تهیه و تدارک لوازم آرایشی فعالیت کنند. امروزه وسایل آرایشی از اصلی ترین نیاز انسان ها محسوب می شوند. راه اندازی یک مغازه فروش لوازم آرایشی بسیار مفید خواهد بود.

با وجود این که در آغاز راه درآمد این شغل بالا نیست اما همچنان گزینه ای پر سود برای معلمانی می باشد که مجهز به مهارت های تجاری سازی هستند.

نظر نهایی

شغل های بسیاری برای افرادی که در گذشته به عنوان معلم مشغول به کار بوده اند، وجود دارد که کمک می کند تا مسیر درآمدی شان را متحول کند. نکته ای که اهمیت دارد این است که چه چیزی باعث رشد شما شده و شغلی موفق برای تان محسوب می شود.

حتما بخوانید: 30 ایده پولساز و سود آور خانگی