اگر عاشق سفر کردن هستید و می خواهید شغلی داشته باشید که با مسافرت کردن پیوند خورده است، جای درستی آمده اید! در این مقاله از سایت دکتر چک، می خواهیم 11 ایده پردرآمد در سفر را به شما معرفی کنیم که با انتخاب هر کدام از آن ها، می توانید علاوه بر اینکه دائم در حال سفر کردن و لذت بردن از دیدن مکان های جدید هستید، درآمد خوبی نیز داشته باشید!

ایده شغلی مربوط به سفر

آیا به دنبال ایده پردرآمد در سفر هستید و می خواهید دنیا را بگردید و از کسی دستور نگیرید؟ همه کسب و کارهایی که سود خوبی دارند، محدود به مکان ثابتی نیستند. خیلی از مشاغل جدیدی که با پیشرفت تکنولوژی به وجود آمده اند، نیازی به دفتر یا شرکت ندارند. حتی برای انجام برخی از مشاغل شما نیاز دارید که همیشه در سفر باشید.

شاید با خودتان می گویید که این دسته از کار ها برای افراد ضعیف است! اشتباه نکنید! برعکس چیزی که فکر می کنید، سفر کردن و به دست گرفتن مسئولیت خودتان، اصلا هم کار آسانی نیست و نیاز به صبر، حوصله و مقاومت زیادی دارد. بیایید به سراغ این ایده های تجاری هیجان انگیز برویم…

دستیار شخصی مسافرتی

 

شغل در سفر

حتما دیده اید که افراد مشهور یا سیاست مداران، دائم در حال سفر کردن هستند. این افراد زمانی که به مکان جدیدی می روند، علاوه بر همراهانشان، به فردی نیاز دارند که با مکان جدید به خوبی آشنایی داشته باشد و بتواند کارها را آنطور که باید سر و سامان دهد. یکی از ایده های تجاری خوب، تبدیل شدن به یک دستیار شخصی مسافرتی است. این شغل، به شما امکان مسافرت در نقاط مختلف زمین را می دهد. البته، دستیاران مجازی هم وجود دارند که به دلیل اینکه دسترس پذیری بالایی دارند و هزینه های کمتری را بر کارفما تحمیل می کنند (مثلا نیازی به خرید بلیت یا تهیه اتاق و هزینه خورد و خوراک و … ندارند) حقوق بالاتری دریافت می کنند.

در صورتی که در سازماندهی، مدیریت زمان و حل مشکلات، مهارت زیادی دارید، بهتر است این شغل را در نظر بگیرید. از جمله وظایف دستیاران شخصی عبارتند از: هماهنگ کردن سفر و اقامت، انجام برخی از درخواست های کارفرما مانند تهیه غذا یا نوشیدنی، مدیریت برنامه ها، هماهنگی با سایر کارکنان و …

مسافر وبلاگ نویس

 

ایده پردرآمد در سفر

وبلاگ نویسی یک ایده پردرآمد در سفر است! یکی دیگر از مشاغلی که پس از ظهور اینترنت به وجود آمده، وبلاگ نویسی است. وبلاگ نویسان با تولید محتوای جالب، مخاطبان را به سمت خودشان جذب می کنند و از طریق آن ها، به روش مستقیم (فروش محصولات یا خدمات و…) یا غیر مستقیم (استفاده از پنجره تبلیغات و …)، درآمد کسب می کنند.

در صورتی که عاشق نوشتن و عکاسی کردن هستید، احتمالا از بین ایده پردرآمد در سفر مختلف، وبلاگ نویسی گزینه مناسبی برای شماست.

این افراد معمولا در وبلاگ خود درباره موضوعات مختلفی می نویسند. جذاب ترین موضوعات از نظر خوانندگان، راهنماهای مفیدی است که افراد می توانند از آن ها استفاده کنند. می توانید به شهرهای جدید و کمتر دیده شده سفر کرده و از مناطق مختلف آن تصویربرداری کنید. پس از آن، نظرات، توصیه ها و نکاتی که از این مکان ها در ذهنتان می گذرد را در وبلاگتان بنویسید.

البته! شاید فکر کنید که این کار خیلی راحتی است، اما چنین نیست. وبلاگ نویسی سخت و وقت گیر است. شاید چندین سال طول بکشد تا به یک وبلاگ نویس موفق تبدیل شوید؛ اما زمانی که توانستید به موفقیت برسید و خوانندگان زیادی داشته باشید، درآمدتان روز به روز بیشتر می شود.

اگر در نوشتن مهارت زیادی ندارید و کار با دوربین برایتان راحت تر است، می توانید ولاگر شوید! یک ولاگر با استفاده از YouTube، می تواند درآمد های بالایی داشته باشد. کار خود را جدی بگیرید و با سفر به نقاط هیجان انگیز و جالب دنیا، تجارت و کسب و کارتان را گسترش دهید.

اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی

 

شغل اینفلوئنسری

آن روز ها که فقط می توانستیم در رسانه های اجتماعی برای همدیگر از گربه ها کلیپ های جالب ارسال کنیم گذشته است. اگر تعداد دنبال کننده های شما زیاد است، می توانید از طریق محتوای ویدئویی و تصویری مبتکرانه ای که خلق می کنید، درآمد داشته باشید. بسیاری از برند های معروف، برای تبلیغ محصولاتشان و فروش بیشتر آن ها، از اینفلوئنسرها استفاده می کنند.

می توانید محتوای علمی یا طنز تولید کنید و به مرور زمان، با بیشتر شدن تعداد فالورهایتان، ابزار و شیوه های فعالیتتان را به روز تر کنید.

کار کردن در آژانس مسافرتی

 

ایده شغلی در سفر

اگر توانایی این را دارید که در قالب تور، گروهی از افراد را به نقاط مختلف کشور یا دنیا ببرید، به شما توصیه می کنیم که به فکر تاسیس یک آژانس مسافرتی باشید. اکثر مردم می خواهند وقتی برای اولین بار وارد شهر یا مکانی می شوند، یک راهنما همراشان باشد که درباره آن مکان، اطلاعات درستی داشته باشد. با استفاده از راهنمای سفر، شما می توانید در کمترین زمان ممکن، بیشتری لذت و استفاده را ببرید.

کارمندان آژانس های مسافرتی، درباره سفر کردن به نقاط مشخص، تخصص دارند. اگر توانایی و بودجه آن را در اختیار دارید، بهتر است خودتان به دنبال کسب گواهینامه ها و مجوز های لازم باشید و آژانس مسافرتی را تاسیس کنید؛ اگر نه، می توانید برای کار در آژانس مسافرتی درخواست دهید و پس از گذراندن آموزش های لازم، به سفر کردن و کسب درآمد بپردازید.

عکاسی

 

شغل عکاسی در سفر

می شود گفت عکاسی بهترین ایده پردرآمد در سفر است. بله! اگر در عکاسی مهارت دارید و جزو علایقتان است، می توانید به دور دنیا سفر کنید و از زیبایی های پیش رویتان تصویر پردازی کنید. بسیاری از عکاسان، تصاویرشان را به نشریات یا سایت ها می فروشند و یا با برگذاری نمایشگاه عکس، کسب درآمد می کنند.

یکی دیگر از ایده های تجاری جالب برای داشتن شغل عکاسی و مسافرت کردن، یادگیری عکسبرداری پرتره است. بسیاری از مردم، برای مراسم عروسی و حتی عکس های خانوادگی شان، عکاسی را استخدام می کنند که به محل جشن یا زندگی آن ها بیاید. اگر در کارتان حرفه ای شوید، به مرور زمان پیشنهادات کاری دورتری به سراغتان می آید و امکان سفر به نقاط مختلف را خواهید داشت.

سخنران عمومی

 

سغل سخنرانی

اگر فرد سخن وری هستید و در زمینه کاریتان تخصص دارید، می توانید با تبدیل شدن به یک سخنران عمومی، به حل مشکلات و راهنمایی مردم بپردازید. بسیاری از سخنرانان انگیزشی، هر ساله در کفنرانس ها و سمینار های زیادی شرکت می کنند.

از طرف دیگر، زمانی که روی صحنه شناخته شدید، می توانید از راه های دیگری مانند فروش کتاب و سی دی ها، ایجاد وبلاگ، تبلیغات در رسانه های اجتماعی و … درآمد بیشتری کسب کنید.

برنامه ریز رویداد

 

شغل در سفر

برنامه ریزان رویداد، به برنامه ریزی برای جلسات و رویدادهای شرکتی و شغلی می پردازند. این افراد وظایفی مانند هماهنگ کردن پذیرایی، انتخاب مکان جلسه، محل اقامت افراد و … را به عهده دارند. اگر دایره روابط اجتماعی تان وسیع است و قابلیت هماهنگی شبکه و سازمان و مدیریت زمان را دارید، می توانید به عنوان یک برنامه ریز رویداد، فعالیت خود را شروع کرده و به نقاط مختلف دنیا سفر کنید.

اگر این شغل را انتخاب کردید، باید بدانید که در دراز مدت، فرصت های شغلی و کارفرمایان بیشتری را ملاقات می کنید و مهارت هایتان هم بیشتر خواهد شد.

مترجم

 

شغل مترجمی در خارج

مترجمی هم یک ایده پردرآمد در سفر است. در صورتی که به دو یا چندین زبان مسلط هستید، می توانید به عنوان مترجم کار کنید و همزمان به نقاط مختلف دنیا سفر کنید. مشاغل زیادی هستند که به مترجم نیاز دارند. افراد مشهور و سیاست مدارانی که دائما در حال سفر به نقاط مختلف دنیا هستند، باید یک مترجم در گروه سفر خود داشته باشند.

در صورتی که مطمئن نیستید که چقدر کارتان خوب است، می توانید از کارهای کوچک شروع کنید. مثلا در شبکه های اجتماعی، با افراد مختلفی که به زبان دیگر شما صحبت می کنند آشنا شوید و با آن ها صحبت کنید.

برنامه ریز عروسی

 

ایده پردرآمد در سفر

وظیفه برنامه ریز عروسی این است که تمام کارها و برنامه ها را مدیریت کند، تا عروس و داماد و اعضای خانواده شان، یک جشن بدون استرس و سرشار از شادی داشته باشند. همه ما می دانیم که جشن عروسی پر از اتفاقات غیر قابل پیش بینی است. شما به عنوان برنامه ریز عروسی باید در وسط این هرج و مرج، آرامش خود را حفظ کنید و در شرایط سخت، دیگران را نیز آرام کنید.

بسیاری از برنامه ریزان عروسی، آموزش دیده هستند و روابط اجتماعی گسترده ای دارند. ممکن است برخی از فامیل های عروس یا داماد در جای دوری زندگی کنند و شما باید این افراد را به مکان درست جشن راهنمایی کنید تا راهشان را گم نکنند.

از آنجایی که افراد دوست دارند جشن عروسی شان را در مکان های متفاوت و زیبا برگزار کنند، فرصت اینکه از این مکان ها بازدید کنید بسیار زیاد است.

طراح گرافیک

 

طراح گرافیک

شاید فکر کنید این شغلی است که همیشه باید پشت کامپیوترتان بنشینید و از خانه بیرون نروید، ولی چنین نیست! هر چه دنیای ما بیشتر از گذشته دیجیتالی می شود، تقاضا برای مشاغلی مانند توسعه دهندگان وب سایت و طراحان گرافیک افزایش می یابد. می توانید با ثبت نام در دوره های آموزشی و برنامه های آنلاین مانند Photoshop، WordPress و Illustrator، به یک طراح گرافیک حرفه ای تبدیل شود.

حتما لازم نیست برای شرکت خاصی کار کنید. نمونه کارهایتان را به اشتراک بگذارید و زمانی ک مشتری پیدا کردید، به آن ها در ساخت یک مارک تجاری منحصر به فرد، وبسایت تجاری و تبلیغات، کمک کنید. اگر درباره زبان های برنامه نویسی مانند HTML ،PHP و CSS اطلاعات داشته باشید، راحت تر می توانید این کار را انجام دهید.

خانه داری و نگهبانی

 

شغل نگهبانی از خانه

بسیاری از مردم، زمانی که به مسافرت یا تعطیلات می روند، دوست دارند شخص دیگری کارهای جانبی را انجام دهد تا بتوانند از روزهای استراحتشان بهترین استفاده را داشته باشند. در شغل خانه داری، شما وظایفی مانند درست کردن غذا، بیرون بردن حیوانات برای قدم زدن، نظافت خانه و… را بر عهده دارید.

از طرف دیگر، ممکن است برخی از افراد از شما بخواهند که زمانی که در خارج از کشور هستند و در خانه شان نیستند، در خانه آنها بمانید و از آنجا مواظبت کنید. برای اینکار، وب سایت ها و سرویس هایی وجود دارد که می توانید در آنجا ثبت نام کنید و موقعیت های شغلی زیادی را بدست آورید. همچنین می توانید یک آژانس خانه داری تاسیس کرده و افراد زیادی را استخدام کنید.

 

امیدواریم این ایده های تجاری که با سفر کردن گره خورده اند، برایتان مفید بوده باشند…